Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Hoi,

Ik heb het volgende probleem dat ik even voor wil leggen.
Gaat om een windows xp computer, een oude computer. Als dit opgelost wordt en data gesaved kan worden wordt er sowieso een nieuwe gekocht maar goed.

De stroom viel uit en daarna kon ik de computer niet meer opstarten, ook niet in veilige modus. Je kwam steeds terug in het scherm om een modus te selecteren. Nog wel van te voren stond er volgens mij een nep beveiligings programma desktop security of een andere op, weet niet meer precies welke. Ook als ik hem opstart hoor ik heel even een brommend geluidje.

Mijn vraag is dus wat kan dit zijn, ik wil namelijk uitsluiten dat het iets hardwarematigs is voordat ik een herstelfunctie van windows uit ga voeren etc. En kan ik ook nu mijn harde schijf over zetten naar een andere pc? Ik heb een andere pc bij de hand.

Alle oplossingen zijn welkom, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Windows herstel al geprobeerd ?
Vriend van me had net zoiets, windows repair gedaan en loopt nu weer als een zonnetje :)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
Dat wilde ik zojuist gaan doen, ik denk ik vraag even hier rond of iemand nog iets weet.
Voordat ik gegarandeerd al m'n bestanden kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
Met windows herstel behoud je al je bestanden gewoon...
het zijn alleen de windows bestanden die opnieuw worden gekopieerd ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
We zullen zien, ik ga het nu even proberen nadat ik mn cd heb gevonden haha.
Moet ik nog iets speciaals doen of niet? Gewoon herstelfunctie selecteren thats it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
cd er in
r tijdens de installatie

admin ww invullen
fixboot <enter>
fixmbr <enter>
chkdsk /r /p <enter>
exit <enter>

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
en anders vlak voor de installatie windows herstellen.
deze optie komt na de bovenstaande optie.

als de windows setup je schijf doorzoekt naar andere windows versie kun je kiezen voor herstellen, dan worden de windows bestanden opnieuw gekopieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Sowieso kun je deze harde schijf natuurlijk gewoon erbij plaatsen in je nieuwe computer om dan alle gegevens eraf te halen, dat zou een hoop herstel moeite kunnen besparen.
Pagina: 1