Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verdacht ip adres

Pagina: 1
Acties:

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15
een paar weken geleden kreeg ik ineens de vraag van mijn Kaspersky Internet Security pakket, of ik de totstandkoming van een netwerkverbinding van een VMware virtual adapter tot stand moest brengen. Ook nadat ik toestemming had gegeven bleef de vraag komen, meestal 1 keer per pc sessie. Die VMware adapter gebruik ik al een paar jaar niet meer actief, dus wisselend stond ik dit toe of niet, tot ik eens ben gaan kijken waar dit aan lag, ik ben dus Wireshark gaan downloaden, en daar kwam ik er achter dat het netwerkverkeer hoofdzakelijk bestond uit aanrvagen en bevestigingen van een DHCP lease tussen de VMware virtual adapter, en de virtuele gateway. Op zich niet verdacht, zodra ik de service VMware DHCP server had uitgezet, was het ook opgelost.(Daarna meteen maar VMware verwijderd, aangezien ik er geen gebruik meer van maak)

Wat mij sindsdien is opgevallen is , dat in diezelfde Wireshark metingen , er vaak netwerkverkeer is tussen mijn ip adres (binnen het netwerk), en een extern publiek ip adres, wat ik heb proberen te traceren, maar zonder resultaat (kwam ergens in Atlanta oid uit)
Voor de zekerheid heb ik een volledige scan gedaan met mijn virusscanner, ongeveer 30 uur later, wel wat trojans e.d. verwijderd, maar geen duidelijke bedreigingen of oorzaken. Nu heb ik vandaag weer eens Wireshark gedraaid, maar ik zie nog steeds bij iedere capture dat ip adres langskomen (77.242.193.161)

http://img266.imageshack.us/img266/8108/naamloosrd.jpg

kan dit toch betekenen dat er spyware op mijn pc zit, en mijn pc dus als onderdeel van een botnet valt? Mijn kennis van virussen/trojans/hacken is maar beperkt...

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb je toevallig Hamachi draaien (of iets anders van logmein)? Daar is het ip-adres van.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15
ja! ik heb de LogmeIn services even uitgeschakeld, nu staat het er niet meer bij, bedankt