Ik probeer mijn Logitech bluetooth keyboard automatisch te laten pairen tijdens het opstarten van mijn systeem of na het verliezen van de verbinding, maar het wil maar niet lukken. Ik volg de "BluetoothSetup" instructies maar krijg het maar niet werkend.
Ik maak gebruik van een USB dongle die ook gevonden wordt:
Ik heb nog wel op een andere site instructies gevonden om een device toe te voegen aan het bestand '/etc/bluetooth/hcid.conf". Dat bestand bestaat bij mij niet maar wel het bestand "/etc/bluetooth/rfcomm.conf" waar ik het volgende aan heb toegevoegd:
Systeem info:
Asrock ION 330HT
Kernel: 2.6.31-21-generic
Ik maak gebruik van een USB dongle die ook gevonden wordt:
Mijn device wordt ook gevonden:simkin@xbmc:~$ lsusb
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 002: ID 0a12:0001 Cambridge Silicon Radio, Ltd Bluetooth Dongle (HCI mode)
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Mijn keyboard wordt gevonden en verbonden na een handmatige search:simkin@xbmc:~$ hcitool dev
Devices:
hci0 00:15:83:15:A3:10
Zodra de verbinding verloren gaat moet ik opnieuw handmatig een search uitvoeren. Automatisch (her)verbinden werkt dus nog niet. Tevens wordt er geen verbinding gemaakt tijdens het opstarten van mijn pc. Ik wil dus graag de stappen onder sectie "Connect Devices at Startup" uitvoeren maar kan het configuratiebestand "bluetooth" nergens vinden.simkin@xbmc:~$ sudo hidd --search
Searching ...
Connecting to device 00:1F:20:03:EE:E2
Ik heb nog wel op een andere site instructies gevonden om een device toe te voegen aan het bestand '/etc/bluetooth/hcid.conf". Dat bestand bestaat bij mij niet maar wel het bestand "/etc/bluetooth/rfcomm.conf" waar ik het volgende aan heb toegevoegd:
Heb ik hier juist aan gedaan? Kan iemand mij helpen met de laatste loodjes?simkin@xbmc:/etc/bluetooth$ cat rfcomm.conf
rfcomm0 {
# Automatically bind the device at startup
bind yes;
# Bluetooth address of the device
device 00:1F:20:03:EE:E2;
# RFCOMM channel for the connection - use the channel number
# for DUN found with the sdptool records command...
channel 1;
# Description of the connection
comment "Keyboard";
}
Systeem info:
Asrock ION 330HT
Kernel: 2.6.31-21-generic