Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59
Ik probeer mijn Logitech bluetooth keyboard automatisch te laten pairen tijdens het opstarten van mijn systeem of na het verliezen van de verbinding, maar het wil maar niet lukken. Ik volg de "BluetoothSetup" instructies maar krijg het maar niet werkend.

Ik maak gebruik van een USB dongle die ook gevonden wordt:
simkin@xbmc:~$ lsusb
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 002: ID 0a12:0001 Cambridge Silicon Radio, Ltd Bluetooth Dongle (HCI mode)
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Mijn device wordt ook gevonden:
simkin@xbmc:~$ hcitool dev
Devices:
hci0 00:15:83:15:A3:10
Mijn keyboard wordt gevonden en verbonden na een handmatige search:
simkin@xbmc:~$ sudo hidd --search
Searching ...
Connecting to device 00:1F:20:03:EE:E2
Zodra de verbinding verloren gaat moet ik opnieuw handmatig een search uitvoeren. Automatisch (her)verbinden werkt dus nog niet. Tevens wordt er geen verbinding gemaakt tijdens het opstarten van mijn pc. Ik wil dus graag de stappen onder sectie "Connect Devices at Startup" uitvoeren maar kan het configuratiebestand "bluetooth" nergens vinden.

Ik heb nog wel op een andere site instructies gevonden om een device toe te voegen aan het bestand '/etc/bluetooth/hcid.conf". Dat bestand bestaat bij mij niet maar wel het bestand "/etc/bluetooth/rfcomm.conf" waar ik het volgende aan heb toegevoegd:
simkin@xbmc:/etc/bluetooth$ cat rfcomm.conf
rfcomm0 {
# Automatically bind the device at startup
bind yes;

# Bluetooth address of the device
device 00:1F:20:03:EE:E2;

# RFCOMM channel for the connection - use the channel number
# for DUN found with the sdptool records command...
channel 1;

# Description of the connection
comment "Keyboard";
}
Heb ik hier juist aan gedaan? Kan iemand mij helpen met de laatste loodjes?

Systeem info:
Asrock ION 330HT
Kernel: 2.6.31-21-generic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben op het moment ook ontzettend aan het klooien om een bluetooth keyboard werkend te krijgen op een ION 330 HT. Ik weet wel dat als je Gnome geinstalleerd hebt je dan via de bluetooth applet het simpel werkend kan krijgen. Als je echter geen Gnome geinstalleerd heb ben ik echter ook heel benieuwd hoe dit werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Ik probeer het nu met hcitool ipv hidd maar kan daarmee niet eens een verbinding opzetten. Ik vermoed dat ik mijn keyboard moet authenticeren dmv een PIN code maar ik krijg geen melding te zien zodra ik via hcitool probeer te connecten.
simkin@xbmc:~$ hcitool scan
Scanning ...
00:1F:20:03:EE:E2 Logitech Cordless MediaBoard Pro(TM)
simkin@xbmc:~$ sudo hcitool cc 00:1F:20:03:EE:E2
simkin@xbmc:~$ sudo hcitool con
Connections:
simkin@xbmc:~$
Ik doe alles via een xterminal en heb geen window manager. Weet iemand wat er fout gaat, of je de default PIN kan wijzigen en of je de PIN uit kan zetten? Ik heb "hciconfig noauth" al geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Eindelijk is het me gelukt, via een omweg. Via de command line kwam ik er niet uit aangezien de PIN code die ik moest invoeren na een connect niet werd getoond. Hier had ik een GUI voor nodig zodat ik een gnome applicatie kon draaien. Ik wilde geen desktop manager installeren omdat dat niet lekker werkt icm met de XBMC installatie.

Oplossing: Xserver onder windows geinstalleerd en X getunneld naar localhost via putty. Via de shell 'bluetooth-wizard' (gui app) uitgevoerd die me netjes de PIN liet zien die ik moest invoeren op het toetsenbord. Geen idee in welke bestanden de 'pair' wordt opgeslagen maar nu het eindelijk werkt ga ik daar niet meer actief naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost25
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Hoe is het je uit eindelijk gelukt, ik krijg het namelijk niet voor elkaar!
Ik heb de XMBC live geinstalleerd en krijg de pairing niet voor elkaar met mijn logitech mediaboard.

HELP!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik heb met Ubuntu 9.10 (of was het 9.04?) ontzettend veel moeite gehad om m'n keyboard aan de gang te krijgen.
Volgens mij hield het in dat ik ALLE bluetooth gerelateerde pakketten heb geïnstalleerd, en een scriptje geschreven heb dat elke seconde pollde of mijn toetsenbord gevonden kon worden. Niet mooi maar het werkte.

10.04 was het een kwestie van in de BT manager zeggen 'discover' en het toetsenbord selecteren. Overigens geet mijn keyboard in non-discoverable modus zodra hij gepaird is, dus het apparaat opnieuw toevoegen kan allen door hem uit de manager te verwijderen en het toetsenbord te resetten.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 19:18

Sr_Ogel

Klop klop klop

Heb ook een mediaboard pro, krijg het alleen niet voor elkaar om toetsenbord automatisch te pairen. Een handmatige hidd --connect macadres geeft een werkend toetsenbord. Wat ik wil is dat bij het inschakkelen van het toetsenbord automatisch een verbinding wordt gelegd. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:25
Geen idee of dit hetzelfde probleem betreft, in ubuntu (alleen ubuntu, andere distro's geen problemen) moet ik handmatig wat aanpassingen doen om mijn bluetooth kb te laten werken, probleem speelde bij mij op 9.04,10.04,10.10

Ik nam zelf aan dat udev legacy/uitgefaseerd was maar schijnbaar niet bij ubuntu

http://awesomelinux.blogs...logitech-dinovo-edge.html

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1