Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Ik hoop dat dit in de juiste rubriek staat, leek me beetje een twijfelgeval.

Ik heb sinds kort een LG GH22LS50 DVD brander met Lightscribe. Ik weet dat 't niet het mooiste is voor schijfjes te labelen, maar wegens bijna niet meer gebruiken is m'n printer de deur uit, en voor even een tekstje in 'n net lettertype of 'n logootje leek het me wel handig.

Nu heb ik nog met niks zoveel miserie gehad als met Lightscribe. Ik heb de driver geïnstalleerd, en een freeware programmaatje voor de labels te maken. Onder Windows 7 bleek die driver al een hoop miserie te veroorzaken, al zou de laatste driver geschikt moeten zijn. Uiteindelijk dan maar m'n oude XP SP3 schijf opgestart en het daaronder geprobeerd.

De echte miserie begint op het moment dat ik een schijf (en uiteraard een Lightscribe geschikte schijf van een degelijk merk) omgekeerd in de tray leg. Maakt niet uit of ik het doe voordat ik de label software start, of na de printopdracht als die erom vraagt. Maar het begint al dat Windows Explorer tevergeeft probeert het medium te lezen, wat uiteraard niet lukt. Uiteindelijk hoor ik de drive stoppen met "leesgeluiden" te maken, maar de LED op de voorkant blijft oneindig doorknipperen. Eveneens is de complete drive ineens gelockt, en herkent de labelsoftware hem niet meer als "printer" en Windows hem niet eens meer als DVD station. Hij is compleet van de radar verdwenen.
Het enige dat ik dan nog kan doen, is een volledige shutdown van de PC en een cold boot, dan is alles weer goed. Dit gebeurt enkel bij Lightscribe pogingen, als brander en lezer werkt de drive perfect. Zo 1 op de 50 keer gaat het Lightscribe gebeuren wel goed, maar dat percentage had ik graag wat hoger gezien.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Is Lightscribe gewoon zo'n probleemgebeuren (hoewel ik niet zo snel meer mensen met dezelfde problemen kon vinden), is er iets mis geconfigureerd, of heb ik misschien een drive die niet 100% is?

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
En dat moeten we raden? Je zou eens wat meer kunnen vertellen over het OS, 32 of 64 bit bijvoorbeeld... En wat voor software heb je nou precies gebruikt voor Lightscribe? Etc etc... Neem de FAQ eens door... Er staat in je vraag nu een hoop tekst maar ik haal er serieus maar 2 dingen uit waar je iets gericht over zou kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
OS zijn Windows 7 64 bit, en Windows XP SP3 32 bit.
Lightscribe driver is versie 1.18.14.1 (de laatste).
Voor de labels heb intussen nog eens getest met Nero Cover Designer en SureThing CD/DVD Labeler. Die labeler software zal het zeker NIET aan liggen, want het gebeurt ook als ik die niet opstart. Zoals ik al zei, de drive probeert het medium te herkennen en zodra dat faalt (enkel met Lightscribe media, omgekeerd in de drive dus) lijkt de drive volledig te crashen. Zelfs een reboot brengt hem niet terug, hij is zelfs in de bios verdwenen tot de PC volledig uitgestaan heeft. En ja de randen met de LS symbooltjes zijn schoon bij de pogingen tot inlezen.

't Is nog niet zo erg dat ik niet eerst zelf zoek en lees voordat ik vragen stel, maar het had gekund dat 't misschien voor iemand een bekend probleem was.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse99 op 12-05-2010 02:52 ]

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik gebruik nog altijd het stukje software op de site van lightscribe.com zelf

http://www.lightscribe.co...indows/index.aspx?id=1524

Werkt altijd, labels gewoon maken met je favoriete labelprogramma, naar bestand opslaan en dan inladen in dit progje (de editor hiervan is heel simpel, daar maak je geen mooie labels mee) Blijft ook met dit progje de boel hangen etc, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat het probleem in de hardware zit...

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 12-05-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneelschep1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 22:01
Hoi topicstarter.

Ik heb met xp sp3, nieuwste ls software, dezelfde brander met ls2 firmware precies hetzelfde probleem.
Zodra je de dvd er omgekeerd in legt blijft ie maar zoeken en zoeken en zoeken.
Met als gevolg dat ie de drive na een tijdje gewoon niet meer herkent en het laadje ook niet meer open gaat. Pas na een cold boot doet ie het dan weer.

Ik begrijp niet wat er fout gaat, maar ik heb ondertussen ook al alles geprobeerd.
Ik hoor ook graag een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik hoop dat dit in de juiste rubriek staat, leek me beetje een twijfelgeval.
Dat is het zeker. Lightscribe an sich hangt dichter tegen printen aan dan branden, dus is Overige Hardware geen gekke keuze - maar gezien hier normale functionaliteit van de brander ook niet werkt, en gezien het feit dat brander-specifieke kennis allicht hier kan helpen terwijl weten hoe een vastgelopen vel in een laserprinter verwijdert niet relevant is :+ ga ik dit alsnog naar Oplsagmedia & I/O Controllers verplaatsen :)

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je de firmware van je dvd speler al eens geupdate?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneelschep1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 22:01
Ik heb wel de firmware geupdate naar de nieuwste. Geen enkele verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Zet autoplay eens af.

[ Voor 13% gewijzigd door aval0ne op 21-05-2010 17:00 ]

Pagina: 1