Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08 20:43
Namens een vriend zou ik graag de volgende vraag willen stellen:

Sinds pas heb ik last van een probleem met Microsoft Word. Hij wilt geen bestanden openen.
Bij het openen van een bestand (zowel doc als docx) krijg ik de volgende melding:
"het bestand (*naam van het bestand*) is niet beschikbaar"
Na meerdere pogingen op Google kwam ik op andere forums uit welke mij niet verder hielpen.

De gebruikte office versies: 2003, 2007
De gebruikte besturingssystemen: Windows XP, Windows 7

De systemen hebben gemeen dat ze de virusscanner NOD32 hebben, ik heb een idee dat het probleem daar zit maar zodra ik NOD32 wil verwijderen wordt dit geblokkeerd omdat er nog een bestand zou zijn dat draaide. Volgens mij is dit niet het geval aangezien zowel in Taakbeheer, als rechtsonderin de menubalk niks te vinden is. Ook niet in veilige modus.

Weet iemand misschien raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
Kan je die bestanden wel openen in b.v. wordpad? Als het daar ook mis gaat, ligt het i.i.g. niet aan Word, maar is het een system-wide probleem. Kan je die bestanden nog wel kopiëren/moven naar een andere locatie?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
De bestanden zijn wel te openen met Wordpad, maar je krijgt natuurlijk omdat het doc bestanden betreft er andere tekens in.
Verplaatsen en kopiëren is ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Eh..dit past beter in OFF :+ MOVED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Waar bevinden de bestanden zich? server/share? of gewoon lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:28
Staan de Office extensies wel geregistreerd. Win7 -> Start -> Default Programs (Standaard Programma's) -> Associate a file type or protocol with a program -> Kijk of .doc, .docx .xls .xlsx, etc. wel de juiste programma's hebben toegewezen. In XP is dit te benaderen door in deze computer -> Extra -> Mapopties -> Bestandstypen.

Office staat neem ik aan wel juist geïnstalleerd op het systeem (Office 2007 installatie vraagt als het goed is om een deïnstallatie van Office 2003, dan een reboot en daarna moet je handmatig Office 2007 setup weer starten)

Staan de gebruikte office installaties in dezefde map? Dan zou het me niet verbazen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
Starke schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:04:
Staan de Office extensies wel geregistreerd. Win7 -> Start -> Default Programs (Standaard Programma's) -> Associate a file type or protocol with a program -> Kijk of .doc, .docx .xls .xlsx, etc. wel de juiste programma's hebben toegewezen. In XP is dit te benaderen door in deze computer -> Extra -> Mapopties -> Bestandstypen.

Office staat neem ik aan wel juist geïnstalleerd op het systeem (Office 2007 installatie vraagt als het goed is om een deïnstallatie van Office 2003, dan een reboot en daarna moet je handmatig Office 2007 setup weer starten)

Staan de gebruikte office installaties in dezefde map? Dan zou het me niet verbazen als het niet werkt.
De extensies staan geregistreerd, ik kan de bestanden ook gewoon openen maar dan krijg ik dus die melding.

Office staat juist geïnstalleerd op beide systemen ja:
- Windows 7 bevat Office 2007, heeft nooit eerder een andere versie gehad op deze installatie.
- Windows XP bevat Office 2003, heeft ook nooit eerder een andere versie gehad op deze installatie.
De theorie van de gebruikte office installaties in dezelfde map gaat hier dus jammer genoeg niet op. :(

Het probleem zelf is gewoon iets dat zomaar ook gebeurd is, rond de tijd dat het gebeurd is zijn er geen vreemde dingen geïnstalleerd. Wat beide systemen gemeen blijven hebben is dat ze NOD32 bevatten, en ik denk dat het probleem ook hier zit. Maar het probleem is dus, NOD32 is niet te verwijderen.
Er komt een melding dat een ".bat" bestand nog gebruikt wordt door een ander process. Bij taakbeheer heb ik alle processen die konden weggehaald, maar het werkte niet. Daarna in veilige modus geprobeerd, maar het probleem was weer aanwezig.
Overlegne schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:31:
Waar bevinden de bestanden zich? server/share? of gewoon lokaal?
Ze bevinden zich gewoon lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lijkt inderdaad aan NOD32 te liggen. Verwijder dat anders eens in de veilge modus. En installeer en update een nieuwe virusscanner voor je weer wat doet! Kan, evt. tijdelijk, een gratis scanner zoals Avira zijn (tenminste op XP, check eerst de Win7 compatibiliteit).

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2010 20:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1