Ooo en de D40 kan dit trouwens wel (ook maar tot 1/500. Toch is dat beter..). Waarom hebben ze dit niet bij mijn camera gedaan?
Je moet Flash Sync Speed setting op 1/320 (Auto FP) zetten.. Op mijn D3 is dit setting E1, op de D300s vermoed ik dezelfde settingnummer.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
het gaat om de D3000. Deze heeft geen auto FP.ThunderNet schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:04:
Je moet Flash Sync Speed setting op 1/320 (Auto FP) zetten.. Op mijn D3 is dit setting E1, op de D300s vermoed ik dezelfde settingnummer.
TS heeft geen andere oplossing dan afstoppen of een ND filter kopen.
Good luck
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Oh my bad
ik las in de vluggigheid D300s. Maar dan is het idd niet mogelijk, tenzij je alle contacten behalve het middelste pinnetje van je flitser afplakt, echter is dat niet echt aan te raden.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik heb het afgeplakt, maar dan is tie te langzaam met flitsen lol.
Wat ben je eigenlijk aan het doen dat je zo'n hoge sluitertijd nodig (Denkt) te hebben?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Waterdruppels fotograferen. Toch maar ff sparen voor een d90..
Je flits bevriest je druppels, en niet je je sluitertijd in dit geval. Je moet alleen zorgen dat je omgeving donker is, zodat je voornamelijk (eigelijk alleen) flitslicht hebt.Danny96 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:58:
Waterdruppels fotograferen. Toch maar ff sparen voor een d90..
Ik zou trouwens ook flitsen op het tweede gordijn, als dat mogelijk is. Dat kan hele mooie resultaten geven. Misschien dat de druppel zelf dan nog niet helemaal scherp is, maar dat maakt in dat geval niet zoveel uit.
oo.. Binnenkort ff in de donkere badkamer proberen
Ik deed het eerst in de keuken, harstikke licht. Krylinck, Bij de D90 kan je als het goed is de instellen van ThunderNet doen
Omgevingslicht zit je in dit geval alleen maar in de weg. Je gebruikt je flits om de druppel te bevriezen: hoe donkerder de omgeving, des te zwakker (en dus korter) kun je flitsen. Sluitertijden maken in dat geval niets meer uit, een flits duurt namelijk sowieso maar 1/25.000e tot 1/900e seconde. Om omgevingslicht zo min mogelijk kans te geven wil je je sluitertijd gewoon op max sync (1/200) instellen.
Dan kun je met diafragma en flitssterkte spelen om een goede balans te vinden tussen bewegingsscherpte en scherptediepte.
Dan kun je met diafragma en flitssterkte spelen om een goede balans te vinden tussen bewegingsscherpte en scherptediepte.
[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 11-05-2010 19:36 ]
Een puntje om nog rekening mee te houden is de schittering in het water. Dus zo vlak mogelijk je druppels fotograferen.
Met deze tips moet 't met een d40 ook best lukken.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Pagina: 1