This device cannot start. (Code 10) (videokaart)

Pagina: 1
Acties:

• Geobram
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07-2016
Hallo,

Nieuw hier dus ik hoop dat ik het allemaal goed vermeld :)
ik heb mijn vidoekaart nu al een paar jaar evenals de rest van mijn systeem. dit heeft altijd prima gewerkt. Totdat ik gisteravond de boel even hardhandig met de powerknop afgesloten heb. Ik startte vanochtend de pc weer op en toen accpeteerde hij de videokaart niet helemaal meer.

Als ik naar mijn device manager ga en dan Display adapters, vind ik mijn videokaart terug met een gele uitroepteken. De device status zegt "This device cannot start. (Code 10)". Ik heb hierop gezocht en na verschillende website doorgespit te hebben, heb ik een aantal dingen geprobeerd:
- PC opnieuw opstarten
- PC kast volledig ontstoffen en gelijk de videokaart er een keer in en uit halen
- In de BIOS gezocht en deze een keer teruggezet naar de standaard waarden
- De drivers gedeinstalleerd, herstart en weer de nieuwste geinstaleerd
- "Zet Assign IRQ for VGA op ENABLE." Was helaas niet mogelijk, dat heb ik niet kunnen vinden

Helaas heeft dit nog geen resultaat gehad en dus een topicje hier aangemaakt. Mijn specs (zover mijn kennis reikt) heb ik hieronder even op een rijtje gezet:
- NVIDIA geForce 8800 GTX
- Intel Core2 Duo CPU E6850 @ 3GHz
- 2GB RAM geheugen
- WinXP proff SP2

Alvast Hartelijk bedankt!
geobram

[ Voor 65% gewijzigd door Geobram op 11-05-2010 16:49 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
heb je dit ook in veilige modus?
Trouwens welk erg raar, hoe kan je uitlezen dat een device niet start. Wanneer het device dat jou beeld moet produceren niet start? Kip ei probleem.

Computer says no

• Geobram
in veilige modus geeft hij niet aan wat de status is van de videokaart
Dat was in ieder geval ook ongeveer wat ik dacht. Ik kan windows in en ik kan een gelimiteerd aantal resoluties kiezen en Google Chrome en winamp starten, maar ik kan bijvoorbeeld geen Ut2004, WoW en SC4 starten. Er is dus wel degelijk iets mis met het grafische gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Geobram op 12-05-2010 11:30 ]

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Als je eerst de videokaart als standaard vga adapter installeerd en daarna probeert de nvidia drivers te installeren? Wellicht werkt dat wel. Als de device niet gestart wordt heeft dat veelal met een driver probleem te maken. (als het al geoppert is nevermind...) zowieso ff een ander kaartje proberen of die wel wil. Zo kan je ook zien dat je PCI-E poort geen opdoffer gekregen heeft.
Succes in ieder geval.

Verwijderd

Grote kans dat de videokaart is overleden, doen tegenwoordig bijna alle nVidia mid/high-end videokaarten na zo'n 2/3 jaar 10 minuutjes in de oven en hij doet het wel weer. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 15:32 ]

• Geobram
ik heb ook een beetje rondgevraagd op andere plekken en de nvidia heeft inderdaad een aantal kaarten op de markt gebracht die het ongeveer 6 maanden langer doen dan de garantieperiode. Ik heb een andere gekocht en ga eens ff checken of die het wel doet. in ieder geval wel bedankt voor een ieders hulp :)
Pagina: 1