Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de Aldi een Traveler UW8 waterdichte camera gekocht. Werkt verder goed, maar ik wilde een extra accu erbij. Toe heb ik bij de Mediamarkt een Hama accu gehaald en (stom!) alleen gekeken of die in de acculader past. Toen ik die accu erin deed werkte de camera er wel mee, maar omdat deze accu van buiten voorzien is van een losser zitend folie i.p.v. van massief plastic zit die accu nu klem in de houder en krijgt de veer die er onderin zit hem niet meer omhoog gedrukt. :( Je kunt van onderaf nergens bij, en de accu zit aan alle zijkanten stevig tussen metalen wanden.

Weet iemand hier een oplossing voor om hem toch los te krijgen? Ik las al ergens dat iemand zei dat je er een schroef in kunt boren en hem daaraan eruit trekken maar of dat we zo veilig is met een Li-ion accu? Bovendien is dan m'n accu (toch weer 20 Euro) meteen stuk en gaten boren zal wel buiten de garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Kun je er niet iets oplijmen (een lipje ofzo) en 'm daaraan er uit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In plaats van iets er in boren kan je misschien beter iets er aan vast lijmen? Of zelfs gewoon met goede tape een "handvat" er aan maken?

Edit: pff, te langzaam :P

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 11-05-2010 15:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
GEEN schroef erin boren! Dat ding kan ontploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

en je kunt dat losser zittende folie er niet af krijgen? (schaar of mesje ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je er niet iets oplijmen (een lipje ofzo) en 'm daaraan er uit trekken?
Er zit bovenop die accu een plastic afsluitklepje, maar dat zit vrij los, dat trek ik er dan gewoon af. heb ik al geprobeerd, want achter dat klepje kan ik net een nagel parkeren.
Overlegne schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:28:
en je kunt dat losser zittende folie er niet af krijgen? (schaar of mesje ofzo?)
Nee, ik kan niet rondom de accu komen, alleen de bovenkant (de kant tegenover de contacten) ervan is benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het toch proberen met secondelijm en dan een lipje maken zoals al eerder gezegd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Geen secondenlijm, maar een 2 compontenten-epoxy o.i.d.
Gaatje boren NIET doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Orion84 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:23:
In plaats van iets er in boren kan je misschien beter iets er aan vast lijmen? Of zelfs gewoon met goede tape een "handvat" er aan maken?

Edit: pff, te langzaam :P
Pwnt *O*
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:14:
[...]

Er zit bovenop die accu een plastic afsluitklepje, maar dat zit vrij los, dat trek ik er dan gewoon af. heb ik al geprobeerd, want achter dat klepje kan ik net een nagel parkeren.

[...]
Dan vastplakken op dat er onder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zuignap?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die krijg ik er nooit op vast. ter verduidelijking een foto van de situatie (slecht, heb 'm met de telefoon gemaakt want met de camera ging lastig):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~johanw/Accu_klem_in_camera.jpg.

Het zwart is van de accu, daarboven is de (lege) sleuf voor de SD kaart. Het oranje klepje houdt de zaak ook nog eens tegen, dus dat moet je zowiezo wegschuiven wil de accu loskomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
ik zou toch maar proberen iets erop te plakken met een druppeltje 2K-lijm ofzo.

Je andere optie is denk ik de mini-schroevendraaier te hand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

klepje open houden en heel hard naar beneden bewegen in de lucht zodat ie er als het ware uit zou moeten vallen ?:P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
BobF. schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:54:
klepje open houden en heel hard naar beneden bewegen in de lucht zodat ie er als het ware uit zou moeten vallen ?:P
Weljaa gewoon doen of je nét het laatste restje mayonaise wil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 6 jaar retailervaring heb ik -bij gebrek aan boormachines in de winkel :P - bovenstaande met enige regelmaat met succes uitgevoerd. Het enige lastige is het lipje vasthouden in de tussentijd.

Edit: kun je ook niet via het SD slot bij de accu komen? (soms is dat open, soms is het dicht)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:23:
Met 6 jaar retailervaring heb ik -bij gebrek aan boormachines in de winkel :P - bovenstaande met enige regelmaat met succes uitgevoerd. Het enige lastige is het lipje vasthouden in de tussentijd.

Edit: kun je ook niet via het SD slot bij de accu komen? (soms is dat open, soms is het dicht)
En vergeet het vasthouden van het toestel niet. Er zitten aan een wiimote niet voor niets armbandjes...

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kemphaas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:40:

En vergeet het vasthouden van het toestel niet. Er zitten aan een wiimote niet voor niets armbandjes...
Nu ja, door de klap zou de accu wel eens los kunnen schieten :+

Maareh, point taken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
"If it's stuck and it shouldn't: WD-40."

Al moet ik zeggen dat ik dat pas zou proberen als alle voorgaande oplossingen geen resultaat hebben gehad. Ik heb geen idee wat kruipolie met het kunststof en de electronica doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olie en electronica is geen goede combo. als je dat doet kan je hem geheid weg mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Laatst online: 11-09 22:48
Burn it with fire!!

Maar, even serieus. Kun je misschien papier ertusssen krijgen? Dat aan de beide zijden doen en dan proberen eruit te halen. Dus met het papier zorgen dat het plastic omhulsel eruit geleid word.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met een punttangetje beetpakken bij het plastic randje van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een paperclip ombuigen en die ertussen steken en mee wrikken (is nogal dun, dus dat gaat meestal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een nagelvijltje er tussen wrikken en dan omhoog wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camera uit elkaar schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tussen 2 schroevendraaiers klemmen en wrikken. Die imitatieaccu zitten toch nooit 100% maar altijd 95% of 105% en de laatste heb jij. Dus je hebt een groot probleem.Je zou ook eventueel proberen met een paperclips. Beetje langs proberen te gaan langs de accu binnenin en misschien gaat die dan nog los.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Met een pincet is het wel uit te halen.

Of een temperatuurverschil creeren tussen de batterij en de behuizijng. Koude delen krimpen en warme delen zetten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Heb je geen verenhaakje? (Lang dun ding met een haakje eraan). Deze kun je er wel tussendoor pielen (plastic buigt wel een beetje mee aan de kant van je SD kaart) en vervolgens de haak eronder en trekken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Dat heeft geen zin als johanw910 al aangeeft dat ie niks tussen of onder de accu kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ik zou m er toch proberen uit te schudden. Moet wel lukken. En voor de volgende keer, plak ff een plakbandje aan de zijkant van je accu met een lipje die uitsteekt. Kun je m toch nog gebruiken maar er ook makkelijk uitkrijgen. Zo doe ik het ook met simkaarten die je in je telefoon moet schuiven waarbij er 1 mm overblijft om m eruit te pielen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1