Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Freezes, crashes, voormalige BOSD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum gangers,
Ik heb nu al enkele weken last van de PC die ik momenteel gebruik, hier op mijn stage. Hij loopt regelmatig vast en wil dan niet meer functioneren, waardoor er dus een reboot moet plaatsvinden door de knop ingedrukt te houden. Ik begin hier nu echt last van te krijgen en na vele malen zoeken op het internet en het antwoord nog steeds niet gevonden te hebben, begin ik een beetje nerveus te raken.
Hier zijn de specs:
Windows Vista Ultimate 32 bit Service pack 1
AMD Athlon 64x Dual Core Processor 5000+
2,00 GB Ram
Samsung HD753LJ SCSI Disk Device
NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Nvidia nForce Serial ATA Controller (2x)
NVIDIA nForce 10/100Mbps Ethernet
Ook heb ik een bootlog gemaakt, verscheidene keren. Dit is de eerste ( alleen the Did not load driver worden geplakt):
Service Pack 1 4 16 2010 10:05:35.484
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\NDProxy.SYS
Did not load driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\kbdhid.sys
Did not load driver \SystemRoot\System32\DRIVERS\srv.sys
Na vanmorgen weer een freeze meegemaakt te hebben, ben ik gaan zoeken naar een oplossing. Ik heb toen weer een driver update gedaan, voor de grafische card. Nu is er alleen nog een driver error erbij gekomen:
Did not load driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\MpFilter.sys
Ik heb ook de device manager gecheckt, geen foutmeldingen of errors. Alles langsgegaan, gekeken voor driver updates via Windows.
Kreeg eerder BSOD, dit opgelost dankzij deze forum en de overige mensen op het wereldwijde web. Het probleem lag dus in de SATA controller van Nvidia en/of de videokaart ( had beide de drivers geupdate ) schijnbaar.
Event viewer levert dit op, al verscheidene keren:
Event ID: 10 Level: Error Source: WMI
Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.
Event ID: 6 Level: Error Source: Kernel-Processor-Power
Some processor performance power management features have been disabled due to a known firmware problem. Check with the computer manufacturer for updated firmware.
Ik heb ook een memory test gedaan, voor zo’n 8 uur. Geen errors.
Verder kan ik niet echt iets meer bedenken wat ik gedaan heb, vooral veel gezocht op de verscheidene fora’s. Ik zou hulp erg op prijs stellen
Mvg,
Shane