[HDD] Mogelijk defect

Pagina: 1
Acties:

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 11:06
Beste,

Op het werk hebben wij Dell Latitude's (E5500)
Een van deze laptops heeft een mogelijk defect.
De harde schijf werkt niet meer optimaal. De computer blijft vaak vast hangen en gaat dan weer verder. Daarbij hoor je soms de harde schijf weer opspinnen.
Ik heb HDTune gedraaid om de lees en schrijfsnelheden op de schijf te testen. Dat deed deze prima en de resultaten waren dan ook normaal. Echter bleef deze weer een aantal keren hangen tijdens de test waarna deze weer verder ging, precies zoals het ook bij normaal gebruik was. Echter voor de uiteindelijke grafiek maakte het niks uit.

De laptop is opnieuw uitgerold met ons standaard image en heeft daar nog steeds dezelfde problemen. De testen zijn uitgevoerd met een local admin.

Ik wil hem denk ik gaan aanmelden bij de Dell support, echter heb ik het liefst toch nog een test waarbij ik kan aantonen dat er een probleem is. Weet iemand een test die ik kan uitvoeren om te kijken of mijn vermoedens juist zijn? (een harde schijf die constant uitgaat en opnieuw moet opspinnen).

Bedankt

Verwijderd

Je zou eventueel je harde schijf ook kunnen testen met een tool van de HDD fabrikant zelf. Kijk even wat voor merk HDD er in zit, meestal kun je dit zien in de Bios. Vervolgens ga je naar de website van de HDD fabrikant, zoek je het HDD test tooltje op, op CD branden, laptop daarmee booten, en dan uittesten. Misschien dat deze tool dan wel wat vind, zo ja, dan kun je dit als 'bewijs' gebruiken. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Als je er meerdere laptops hebt, wissel dan eens 2 disks om? Als die laptop dan als een zonnetje draait is de conclusie snel gemaakt...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dell levert altijd op de laptop een ingebouwde test tool. Die moet je van Dell vaak ook runnen en de output dan doorgeven aan ze.