Toon posts:

miro dc30+ werkt niet goed bij afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een miro dc30+ capturekaart aangeschafd. Ik draai 'm op het volgende systeem. p3 500 256sdram viperII(driver upgedate) Jetway 993an, quantum fb 15gig/66/5400 Het capturen gaat goed zonder framedropping, het afspelen is daarintegen, zowel op monitor als tv, waardeloos.
Ik vermoed dat de Jetway niet zo'n geschikt bord is voor hoge constante datarates.
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit een juiste conclusie is?
Zoja, welk moederbord is een beter plan?
(Ik dacht zelf aan Asus P3V4X.)

Verwijderd

Ehm...Heb je een SBlive! in je systeem?

Haal die er eens uit, kijk dan eens wat ie doet. SBlive's gebruiken nl veel PCI bandbreedte, en geven vaak zulk soort problemen...

Als ik het goed begrijp ben je dus ongecomprimeerde bestanden aan het afspelen?

Verwijderd

heb zelf een P3VX P3 733@770
en een DC30/Geforce 256 gaat geweldig!!>:)
had met vorige MB hetzelfde probleem
p5ab met Amdk62-500

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik denk dat het eerder die Quantum 5400 RPM HDD is.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook voldoende om de SB uit te schakelen in het hardwareprofiel?
Dit heb ik nml gedaan en hielp niet.
(Ben erg gehecht aan m'n SB, ik gebruik een externe DAC(op spdif) voor mp3, dus haal 'm niet graag weg, maar k'zal het proberen als dat uitschakelen niet gelijk staat aan verwijderen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar op jouw ervaring afga DJPJ.
Iemand een jetway 993an kopen?

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ik neem aan dat je dan ook je CPU upgrade ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Is een p3 500 niet krachtig genoeg voor een dc30?

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op zaterdag 10 maart 2001 12:10 schreef Asielus het volgende:
Is een p3 500 niet krachtig genoeg voor een dc30?
Jawel, maar het moet niets uitmaken als je je moederbord gaat vervangen. Je PCI bus moet het makkelijk aankunnen. CPU is in principe ook voldoende.

Zoals ik al zei denk ik dat je HDD gewoon niet snel genoeg is. Zeg ik uit eigen ervaring. Gecapturde filmpjes speel ik soepel af op een 7200 RPM Maxtor terwijl die op een slome 5400 RPM Fireball lopen te stotteren.

In ieder geval, als je je moederbord gaat vervangen kan maar beter helemaal upgraden omdat die P3 500 het niet echt waard is.

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 23:08

MLS

Als je Adobe premiere gebruikt, dan moet je even kijken bij de instellingen van je filmpje.
Je moet eerst een werkmodus kiezen bij het opstarten van prem.
Dan kijk je bij de instellingen van je filmpje en moet je die settings gelijk maken met die van de werkmodus.
Als bijv. de resolutie van de werkmodus op 720 x 576 staat maar die van de settings op
een andere setting, dan kan de kaart de film nog wel laten zien, maar dan erg schokkerig.
Ook de framerate moet natuurlijk op 25fps staan in premmie.

Succes!
MLS
Pagina: 1