grafische kaart maxdata laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 15:46

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
ik heb een maxdata pro 6110IW
met een nvidia geforce 8400m gs. die grafische kaart is waarschijnlijk stuk gegaan door overhitting. en ik vroeg me af of het mogelijk is om die te vervangen. via de leverancier gaat niet lukken aangezien de laptop al buiten de garantie zit.
mijn vraag is , zou het mogelijk zijn om gewoon een standaart nvidia geforce 8400m gs te kopen en die erin te stoppen of gaat dat niet passen.

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Hoe stop je een default PCI-e kaart in een laptop? Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Nee, de gpu in zijn laptop is stuk, maar volgens mij kun je niet zomaar laptop onderdelen vervangen dus zal je toch naar de leverancier of fabrikant moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Indien het een MXM module is zal die gpu kaart wel te vervangen zijn. De prijzen van deze modules zijn echter schandalig hoog dus of het de moeite is, is maar zeer de vraag.

Ik zou de leverancier aanschrijven. Als de laptop nog niet zo heel oud is hen wijzen op het feit dat een dergelijk product toch zeker een aantal jaren mee zou moeten gaan zonder hardware issues (3-4 jaar is niet overdreven lang voor een laptop).

[ Voor 41% gewijzigd door redfoxert op 11-05-2010 12:57 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346574

bovendien, als je al besluit om de GPU te vervangen kom je nog met je koeling. Of je moet ergens precies dezelfde kaart vinden als de gene die je nu hebt dan zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt ook marktplaaats in de gaten houden of iemand een soortgelijke laptop aanbied met een kapot scherm en dan van 2 laptops weer 1 goede maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 15:46

Neerio

bezorgt ook bij regen

Topicstarter
op marktplaats een donor laptop zoeken zal moeilijk worden aangezien het een redelijk exotisch model laptop is wat weinig verkocht is in nederland.
maar ik zal eens vragen bij de leverancier of ze mij kunnen helpen

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Vergeet niet dat je als consument recht hebt op een gedeeltelijke vergoeding of coulance regeling wanneer buiten jouw schuld om je laptop defect raakt (binnen de termijn waarop hij rederijke wijze zou moeten functioneren) . Ik kan me herinneren dat er van sommige mobiele nvidea grafische kaarten bekend is dat soldeersel door hoge temperaturen los gaat laten. Misschien handig om te kijken of de 8400M hier ook om bekend staat.

edit: Slecht soldeerwerk voor mobiele nvidea GPU's

[ Voor 22% gewijzigd door jaapsander op 11-05-2010 14:16 ]

Pagina: 1