[W2K8R2]Reset domain admin password

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:22
OK, je hoort me al afkomen, ik ben stom geweest om het niet te onthouden.

Ik heb hier een clustertje draaien met Hyper-V machines in, het is mijn project omtrent HA voor mijn eindwerk.

Omdat de policy van het domein mij vroeg om het wachtwoord te wijzigen heb ik dit ook gedaan enkele dagen geleden. Het weekend zat er tussen en nu wou ik even eens kijken hoe het gesteld was met mijn cluster en denk er opeens aan bij de authenticatie fout dat ik mijn wachtwoord had veranderd.

Ik ken het dus nu niet meer, ik heb via petri.co.uk dit artikeltje gevolgd: http://www.petri.co.il/re...indows_server_2003_ad.htm . Voorlopig nog geen resultaat

Ik ben een beetje ten einde raad en zocht nu daarom wat hulp hierin...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat lukt er precies niet in het artikeltje wat daar staat, dan en wat heb je precies gedaan? Lukt het je bijvoorbeeld wel om in AD restore mode in te loggen, en start de service niet of wat precies? :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:22
Ik heb de stappen gevolgd.

Bij het rebooten in normale modus wordt het wachtwoord niet veranderd. Als ik dan in AD restore mode opstart (wat trouwens de enige mode is waarmee ik kon aanloggen als lokale admin), dan krijg ik de melding dat er ergens een verborgen programma is dat mij een melding wilt geven, ik zeg dan van "laat die melding zien", en dan krijg ik de CMD met een paar errorcodes dat hij iets van gebruikers niets vindt.

Ik krijg wel de cmd te zien, maar ik ben niet zeker dat hij de commando's heeft uitgevoerd.

Die oplossing heb ik dus afgelaten, want dat werkte echt niet, en vlgns mij ligt dat gewoon aan de nieuwe manier van W2K8R2 met dat hele UAC-gedoe.

Wat was de oplossing? De oude hack die ik al kende maar als laatste optie hield:
http://www.paulspoerry.co...eate-a-new-admin-account/

(heeft ooit op tweakers gestaan, maar vond het niet meer)