Ik start vanmorgen de PC op, zit zo'n kwartiertje te werken en opeens poef alles uit met een brandlucht erbij. Ik meteen de stroom eraf, kast open en kijken wat er zo heet was. De CPU koeler was gloeiend heet.
Vervolgens de hangen en opstartproblemen gids erbij gepakt en alles langsgewerkt. Alle overige hardware losgekoppeld (GPU, HDD's, usb/audio headers en RAM). De voeding even los getest door de groene aan een zwarte draad te verbinden en de fan begint mooi te draaien.
Dan blijven de CPU en het moederbord over en ik weet niet goed welke van de twee het is. Ik verwacht het moederbord omdat een clear cmos niks uithaalt en hij ook niet begint te piepen zoals in de gids beschreven staat. Als ik er spanning op zet zie je af en toe de fans een poging tot bewegen maken.
De spec's zijn als volgt:
AMD Phenom II x4 955 BE
ATi Radeon HD4870 512MB (XFX)
ASRock A780GXH/128M (Bios 1.20)
Kingston HyperX 1066 4GB (KHX8500D2K2/4G) (2 reepjes)
Cooler Master Silent Pro m500 (500 watt, modulair).
Sony/NEC DVD RW AD-7241
Samsung Spinpoint F3 1TB HD103SJ
Western Digital Caviar Blue 320GB WD3200AAKS
Western Digital 250GB RE2500YD
(allemaal SATA)
De onderdelen zijn ongeveer 6 maanden oud op de Spinpoint F3 (ongeveer 2 maand) en de WD 250GB (ongeveer 3 jaar) na.
Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen of het de cpu en/of moederbord is en of er wat aan te doen is of dat ik ze op moet sturen voor garantie.
edit: en de pc draaide Win7 x64
Vervolgens de hangen en opstartproblemen gids erbij gepakt en alles langsgewerkt. Alle overige hardware losgekoppeld (GPU, HDD's, usb/audio headers en RAM). De voeding even los getest door de groene aan een zwarte draad te verbinden en de fan begint mooi te draaien.
Dan blijven de CPU en het moederbord over en ik weet niet goed welke van de twee het is. Ik verwacht het moederbord omdat een clear cmos niks uithaalt en hij ook niet begint te piepen zoals in de gids beschreven staat. Als ik er spanning op zet zie je af en toe de fans een poging tot bewegen maken.
De spec's zijn als volgt:
AMD Phenom II x4 955 BE
ATi Radeon HD4870 512MB (XFX)
ASRock A780GXH/128M (Bios 1.20)
Kingston HyperX 1066 4GB (KHX8500D2K2/4G) (2 reepjes)
Cooler Master Silent Pro m500 (500 watt, modulair).
Sony/NEC DVD RW AD-7241
Samsung Spinpoint F3 1TB HD103SJ
Western Digital Caviar Blue 320GB WD3200AAKS
Western Digital 250GB RE2500YD
(allemaal SATA)
De onderdelen zijn ongeveer 6 maanden oud op de Spinpoint F3 (ongeveer 2 maand) en de WD 250GB (ongeveer 3 jaar) na.
Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen of het de cpu en/of moederbord is en of er wat aan te doen is of dat ik ze op moet sturen voor garantie.
edit: en de pc draaide Win7 x64
[ Voor 2% gewijzigd door cpt.skydiver op 11-05-2010 11:56 . Reden: voeding toegevoegd ]