Anoniem: 116571
Je hebt goed contrast in je fotos zitten. De aquarium foto is een beetje snapshotterig, die zou ik weglaten, of even nabewerken zodat hij iets minder flets is. Verder houd ik zelf niet zo van het centralistische, probeer eens de Rule of Thirds. Dit is meestal wat aangenamer, omdat het je een hint geeft in welke richting het dier kijkt/beweegt.
Wat info omtrend de gebruikte lenzen welkom zijn, ik heb het idee dat je een beperkte telezoom hebt (~100mm max?).
-- Edit:
Foto 1 is echt goed!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 11-05-2010 20:07 . Reden: Foto 1 veranderd ]
Het licht vind ik ook vrij vlak, en daardoor wordt de sfeer erg flets. Ziet eruit als een regenachtige/bewolkte dag?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nummer 3 vind ik trouwens je beste van de serie
Was inderdaad best bewolkt.
Verder txs voor de adviezen, heb ik wat aan.
Check deze foto, ben zo vrij geweest jou foto te bewerken, als je dat niet ok vind dan hoor ik het graag dan haal ik hem weer weg, wil puur laten zien wat er mee kan
Versie Don

Versie Rhodan

Let niet op de kwaliteit, ik heb gewoon jou jpg gebruikt die hier staat, daardoor is hij niet helemaal lekker scherp... Ik wil het eventueel ook nog wel doen op je raw bestand als je die hebt
Enige wat ik heb gedaan is ctrl+shift+L in photoshop, hierdoor ben je in 1 klap af van de kleurwaas die vaak op dit soort foto's zit. Ook heb ik de foto iets verscherpt (unsharpen mask) zodat het koraal net ietsje beter uit de verf komt. Hoop dat je het mooi vind
[ Voor 7% gewijzigd door Donnie op 11-05-2010 20:06 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Photoshop is nog wat nieuw voor me, altijd Pspro gebruikt, maar sinds ik DSLR heb, ook maar overgestapt op Photoshop.
Anoniem: 116571
Probeer LightroomRhodan schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 02:00:
Ziet er inderdaad beter uit.
Photoshop is nog wat nieuw voor me, altijd Pspro gebruikt, maar sinds ik DSLR heb, ook maar overgestapt op Photoshop.
Vele malen makkelijker, en simpele dingen zoals hierboven doe je in 10 seconden ipv 1 minuut bij Photoshop, en dat stelt je in staat je foto's sneller te verwerken, of er meer te doen
misschien is het ook meer wat je gewend ben idd.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk