Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik internet via een bedrijfsnetwerk, we hebben gewoon een netwerkpoort in de huiskamer (studentenhuis) waar werkend internet uitkomt.
Nu wil ik een draadloos netwerk hebben, dus heb ik een linksys WRT54GL router gekocht, die ik zou moeten gebruiken als accesspoint.
Er is toen een netwerkbeheerder langsgekomen van het bedrijf die binnen een minuutje het netwerk online kreeg en zei dat er niets bijzonders was aan de manier waarop het netwerk ingesteld dient te worden.
Helaas kon ik na een paar weken geen verbinding meer maken met het netwerk.
Het probleem is dat ik het netwerk nog wel kan detecteren, hoewel hij niet altijd zichtbaar is, en als ik ermee wil verbinden krijg ik de melding dat het mislukt omdat geen signaal van de router is terugontvangen.
Bedraad via de router internetten gaat prima.

Waar zou het probleem in kunnen zitten en wat zou ik kunnen doen om daar achter te komen?
De router resetten en opnieuw het netwerk instellen op de manier zoals je dat zou doen als je internet direct van je modem afkomt werkt niet, dan krijg ik dezelfde situatie die ik nu heb.

Alvast bedankt!

*edit* Ik draai trouwens Vista, maar m'n huisgenoten komen met XP ook niet op het netwerk..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 12:00
zet in de wireless router eens de beveiliging uit om te testen of je wellicht een verkeerde instelling daarin hebt gebruikt. Dus geen wpa of wep. Je zou dan moeten kunnen verbinden. Als dat werkt, de beveiliging er weer op, passwordje kiezen en die ook weer instellen in je laptopje

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lghia
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 00:08
Hey,

op wat voor afstand probeer je te verbinden met het draadloosnetwerk (afstand tussen laptop en router)?

Het zou kunnen zijn dat nabij jullie netwerk een 2de netwerk is opgezet. bijvoorbeeld bij de buren. Als deze op het zelfde kanaal zit als jullie netwerk gaat dit storen, en zou je netwerk dus een time out kunnen geven.

zoals jij beschreef. "en als ik ermee wil verbinden krijg ik de melding dat het mislukt omdat geen signaal van de router is terugontvangen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de reacties.
De afstand is het probleem niet, zelfs als ik naast de router ga zitten kan hij geen verbinding maken.
Zonder beveiliging connecten lukt ook niet, krijg dan alsnog dezelfde melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MAC filtering op het ding aanwezig?