Group policy past alles toe behalve over services?

Pagina: 1
Acties:

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Topicstarter
Hallo tweakers,

Op het werk zitten wij met het volgende probleem.
Nadat wij zijn overgestapt op Microsoft word 2007 moeten wij als wij vanaf sharepoint een document downloaden inloggen om het te kunnen. Geen probleem denk je maar dit wordt als je dit veel vuldig doet op een dag erg irritant. Nu heb ik zitten googlen en kwam ik tegen dat er een hotfix voor zou moeten zijn.

You are prompted to enter your credentials when you access an FQDN site from a computer that is running Windows Vista or Windows 7 and has no proxy configured dit verhaal, helaas werkt dit niet. Want de hotfix zit bij SP1 erin en wij draaien Vista SP1. Nu heb ik verder gegoogled en kwam ik uit dat als je de service Webclient uitschakelt het wel zou moeten werken. Dus ik geprobeerd en het werkt. Dus ik ga in de group policy kijken en dar kan je zeggen dat hij de service bij het opstarten moet uitschakelen. Dat dus ingestelt, bij windows-instellingen --> beveiligensinstellingen--> systeem services. Hier heb ik ingesteltdat hij moet uitschakelen. Ook bij voorkeuren heb ik gezegd dat de service moet stoppen. Maar dit doet hij niet. Iemand enig idee hoe ik dit via de group policy uitgeschakelt krijg? Want ik heb geen zin om bij elk werkstation in te loggen als Admin en dan vervolgens die service uit te schakelen.

Edit: Ook in IE ingestelt dat hij inlog gegevens van het domein moet onthouden.
Mvg

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 13:17
Heb je dit in een nieuwe group policy gedefinieerd of in een bestaande toegevoegd?
Staat hij tussen de lijst van toe te passen policies als je gpresult doet op een van de clients?
Gpupdate al geprobeerd op een van de clients?

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 14:50
Draai een Result set of Policies ( RSOP ), je kunt dan zien of de policy goed wordt doorgevoerd of dat er een foutmelding ontstaat.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Topicstarter
Johan.B schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:16:
Heb je dit in een nieuwe group policy gedefinieerd of in een bestaande toegevoegd?
Staat hij tussen de lijst van toe te passen policies als je gpresult doet op een van de clients?
Gpupdate al geprobeerd op een van de clients?
Ik heb een bestaande Group policy gecloned om hier op te testen.
gpupdate /force geprobeert bij clienten maakt geen verschil. Overigens krijg ik hier wel een fout dat hij 1 of meer dingen niet kan toepassen omdat dan de PC opnieuw opgestart moet worden. Dit gedaan maakt geen verschil
Als ik bij GPresult kijk zie ik nergens webclient terug. Wordt het nou gewoon niet toegepast?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 14:50
zou je anders de output hier kunnen posten ?

• Johan.B
Xenomorphh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:38:
[...]

gpupdate /force geprobeert bij clienten maakt geen verschil. Overigens krijg ik hier wel een fout dat hij 1 of meer dingen niet kan toepassen omdat dan de PC opnieuw opgestart moet worden. Dit gedaan maakt geen verschil
Als ik bij GPresult kijk zie ik nergens webclient terug. Wordt het nou gewoon niet toegepast?
Als je gpresult doet staat in de output welke gp's toegepast worden.
Zoals n0fragger al aangeeft, kan je de output even posten?

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Topicstarter
Output posten gaat helaas niet. Is te groot voor een bericht..
Maargoed zodra ik de RSOP check. Zie ik tot mijn verbazing staat bij Webclient dat deze neit geconfigureerd is. Kijk ik via GPMC.MSC zie ik dat het daar wel het geval is. Gpupdate gedraaid aan de server kant en de client opnieuw opgestart. Maar blijft zeggen niet geconfigureerd. Hij past het dus gewoon niet toe. Is er enig manier om dit wel te forceren?

• Johan.B
Xenomorphh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:38:
[...]
Ik stel voor dat je begint vanaf een nieuwe policy en dat je enkel deze policy toepast op een test client. Door andere factoren te elimineren ga je sneller het probleem vinden.
Xenomorphh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
Output posten gaat helaas niet. Is te groot voor een bericht..
Post enkel de interessante stukken van de output of zet de volledige output ergens online?

Ik veronderstel dat het gaat over een server 2008 omdat je over policy preferences spreekt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xenomorphh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:03:
Hij past het dus gewoon niet toe. Is er enig manier om dit wel te forceren?
Ik zie je nergens vertellen waartegen je je GPO target. Uiteraard heb je omdat het settings per computer zijn de GPO linked aan een (echte) OU waar de PC-accounts in staan toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1