Ik ben druk doende de overstap naar waterkoeling te maken, nu heb ik 2 4850’s in CF draaien en vroeg me af of het noodzakelijk is om het geheugen te koelen. Nu zijn de standaard koeler ontwerpen zo dat er wat lucht van de ventilator over de geheugen chips wordt geblazen, maar of dit echt nodig is, vraag ik me af.
Ga je ook overclocken? Dan is het wel aan te raden. Tevens is het mogelijk om wat geheugen koelblokjes te kopen en die erop te plakken, als je dan nog een beetje airflow hebt in de kast, dan zit je al goed.
flickr - WOT Profile - Game PC
bij de 48xx serie worden de memory blockjes best wel heet. Enige vorm van koeling is wel gewenst. Desnoods koop je een setje kleine heatsinks die je erop plakt. Let overigens wel op de vrm's die krengen worden nog veel heter en hebben wel goede koeling nodig.
Op de VRM's zit nu het afgezaagde achterstuk van de originele heatsink, dus dat is geen probleem. Ik ga het gewoon proberen met de plak heatsinks. Bedankt voor de reacties:)
zolang je maar de temps in de gaten houd en netjes stresstests uitvoert voordat je hem actief gaat gebruiken moet het wel in orde komen.
Verwijderd
Absoluut nodig.
Ik ken iemand die zijn geheugen niet goed koelde met een aftermarket cooler op zijn HD4890, die kreeg binnen een paar minuten al artifacts op stock speed.
Ik ken iemand die zijn geheugen niet goed koelde met een aftermarket cooler op zijn HD4890, die kreeg binnen een paar minuten al artifacts op stock speed.
Als je er gewoon stille koelers op zet, dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de airflow die je bij waterkoeling toch niet echt nodig hebt, tenzij je je werkgeheugen stevig overclockt zonder koeling
Incompl te
ik had zelf 2 Dualslot coolers van Sapphire ook 4850jes maar deze werden snel te heet in crossfire (de bovenste dan) hier heb ik heatsinks op geplakt en nog liepen ze erg warm aan, en ik heb een Antec 900 dus aan de airflow lag het ook niet
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Memory hoef je je niet ongelofelijk druk over te maken. VRM's zijn de hoofdzaak maar dat is opgelost dus je hebt niks te vrezen,g ewoon doenrglasbergen schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:23:
Op de VRM's zit nu het afgezaagde achterstuk van de originele heatsink, dus dat is geen probleem. Ik ga het gewoon proberen met de plak heatsinks. Bedankt voor de reacties:)
Pagina: 1