Windows 7 over 7 mogelijk na zware hardwarewissel ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Ik wil zeer binnenkort mijn systeemkast een upgrade geven, waarbij wordt vervangen: moederbord, processor en geheugen. Beide borden zijn ASUS met een amd cpu er op. Ik begrijp dat ik voor de nieuwe hardware een nieuwe 7 ultimate retail licentie nodig ben en dat is geen probleem.

Nu de kwestie: als ik na vervanging van genoemde hardware met dezelfde hd opstart met de installatie van het oude systeem. Wat kan/mag ik dan verwachten ?
Gaat 7 de nieuwe hardware "gewoon" detecteren en daarna een nieuwe licentiecode vragen of.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet te voorspellen. Soms werkt het, soms niet. Soms krijg je de kans om nieuwe drivers te installeren en hoef je verder alleen te activeren, soms is het blauw scherm en herinstallatie.

Dat laatste is trouwens gewoon aan te bevelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Herinstallatie geeft je in ieder geval de garantie dat alles goed werkt. Maar als je dat echt niet wil dan is er vaak ook nog de optie een upgrade uit te voeren. Hoe goed dit bij Windows 7 werkt weet ik niet, maar bij Windows XP en 2000 kon je met een "upgrade" over een bestaande installatie zelfs de meest drastische hardware wijzigingen probleemloos laten verlopen.

Al is Windows 7 naar mijn ervaring vrij flexibel met hardware dus er is een goede kans dat het gewoon werkt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg er gewoon voor dat je alle belangrijke data op je data partitie/2de harde schijf hebt en herinstalleer het om zeker te zijn dat je geen conflicten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Ik heb vandaag de gok maar genomen. Tot mijn grote opluchting startte 7 op, detecteerde de nieuwe hardware en na een nieuwe licentiecode te hebben ingevoerd is de installatie weer compleet.

Toch een kanttekening: ik had waarschijnlijk geluk omdat ik van amd bij amd bleef. Mogelijk was het van amd naar intel (of andersom) minder makkelijk gegaan.

Wat mij betreft: slotje en heren/dames, dank voor het meedenken. :)