Tips voor overklokken phenom II X4 955 BE

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hey Tweakers,

ik heb de FAQ gelezen en via google verschillende topics opgezocht over het overklokken van deze processor, maar ik ben een n00b in het hele gebeuren en graag zou ik wat specifieker tips horen voor mijn systeem. Op het moment ziet het er in BIOS bijna exact hetzelfde uit als de screenshot in dit engelse topic: http://www.tomshardware.c...henom-pentium,2366-8.html , 3,8Ghz met een 19x multiplier en 200Mhz FSB, een CPU voltage van 1,45V en DRAM voltage van 1,65V. FSB/DRAM op 1:4 en CPU/NB en HT beide op 2000Mhz. Verdere hardware:

CPU koeler: Coolermaster n620
MoBo: MSI 790FX GD70
Voeding: OCZ StealthXstream 600W
RAM: 4GB OCZ Reaper 1333 4gk
GPU: MSI Geforce n280GTX super OC

Het systeem draait op winXP media center edition.

Wat ik heb begrepen uit de topics die ik tot dusver heb gelezen zijn de kloksnelheden en voltages niet gevaarlijk of extreem hoog. Bij normaal gebruik draait het systeem als een zonnetje, een uurtje of wat MW2 spelen was geen probleem. Bij de stability test van AMD Overclockingcenter gaat mn bakkie echter binnen een paar minuten nat. Waar kan mijn probleem liggen? de N620 houdt de core temperature netjes tussen 40 graden idle en een graad of 50 onder full load, in theorie moeten de voltages die ik gebruik de kloksnelheden ondersteunen dus ik weet t eigenlijk niet meer nu. Alvast bedankt voor de hulp dus! _/-\o_

edit: interessant detail is dat de boel hiervoor op stock voltage stabiel draaide op 3,7Ghz, dus je zou zeggen, beetje meer voltage en dan pers je er nog wel 3,8 uit, maar nee dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Singular1ty op 11-05-2010 07:37 ]

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Beetje meer voltage dus.

Verwijderd

in theorie moeten de voltages die ik gebruik de kloksnelheden ondersteunen dus ik weet t eigenlijk niet meer nu.
Geen enkele CPU is hetzelfde. Je kan nóóit andere resultaten vergelijken en van jou hetzelfde verwachten.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
mee eens, het ding met meer voltage is dat ik dit hele systeem 100% stabiel heb gehad met stock voltages @ 3,7Ghz, ik kan me haast niet voorstellen dat 100Mhz meer ineens 0.30 volt meer prik vereist...

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:44

Bolletje

Moderator Harde Waren
NB spanning heb je ook al iets verhoogd?

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Dat ga ik vanmiddag proberen. NB draait nu op stock spanning en snelheid (2000Mhz), ik las een aantal Engelse threads, die raadden een NB aan van rond de 2,6Ghz bij de clocksnelheid die ik probeer te halen. Klein beetje spanning erbij, hopelijk is dat de magische truc...

Op het moment ligt ie op de pijnbank, draait vooralsnog stabiel op 3,8Ghz nu ik het CPU voltage naar 1,472V heb gegooid, de NB/FSB op 2,4Ghz heb gezet en het NB voltage naar 1,25V heb geschopt. Hij begint wel een beetje te zweten, idlet op 40 graden maar Overdrive meld bij full load ruim 55 en Speedfan zelfs 58. Dat vind ik eigenlijk best hoog, zeker met een aftermarket cooler, ik ga dadelijk kijken of het niet met een beetje minder prik kan. Mn DRAM draait nu ook op 669Mhz op 1,7V terwijl die reapers 1333 moeten trekken, dat moet ik ook recht zetten. Nog tips?

[ Voor 51% gewijzigd door Singular1ty op 11-05-2010 21:55 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Hetzelfde stuk staat ook in Singular1ty in "[OC]Phenom II Overclock Topic Deel 2" dus laten we daar maar verder gaan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.