[iTunes] Veel dubbele nummers om te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:38
Hallo,

Ik heb van een huisgenoot 120 gb aan muziek overgenomen, nu heb ik het probleem dat
ik al een deel van die nummers had, en ook hij had zelf al een hoop dubbele nummers..
Nu zit ik met een waslijst aan nummers die ik 2 of meer keer in de bibliotheek heb staan..
Via de optie dubbele nummers tonen zie ik ze allemaal, maar als ik ze delete blijven ze
nog wel op m'n hardeschijf staan (vroeger vroeg ie dan of hij hem ook van de hdd moest gooien, nu niet meer)

Is er een manier om snel dubbele nummers uit m'n bibliotheek, maar ook van de hdd af te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met zo'n filechecker alles nalopen en vervolgens opnieuw importeren? Dat had ik ook nog wel kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
dbzfan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:02:

Is er een manier om snel dubbele nummers uit m'n bibliotheek, maar ook van de hdd af te gooien?
jep, shift+delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Dat werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:49
Instellingen > Advanced > Reset all dialog warnings d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
thaan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:15:
Instellingen > Advanced > Reset all dialog warnings d:)b
Dan krijg ik een dialoogvenster als ik ze verwijderd, of ik ze wel echt wil verwijderen :P Maar ze blijven dan nog op de hdd staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Hier wel,
Methodiek: De te verwijderen nummers selecteren, dan shift+delete, dan knop "verwijderen", en dan in het volgende scherm kiezen voor de knop "naar prullenbak".
Mijn versie: iTunes 9.1.1.12 WinXP x86

[ Voor 3% gewijzigd door JasperE op 10-05-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Er zijn veel programma's te verkrijgen die kunnen zoeken naar zogenoemde duplicate files:
Enkele hiervan:
Duplicate file detective
Easy duplicate finder
Audio comparer

De laatste ben ik zelf erg te spreken over omdat het echt 'luistert' naar de nummers om ze vervolgens te kunnen vergelijken. Vreet processorkracht en duurt enige tijd maar is wel een zeer effectieve manier.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
JasperE schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:29:
[...]

Hier wel,
Methodiek: De te verwijderen nummers selecteren, dan shift+delete, dan knop "verwijderen", en dan in het volgende scherm kiezen voor de knop "naar prullenbak".
Mijn versie: iTunes 9.1.1.12 WinXP x86
De volgende scherm krijg ik dus niet.. :(
Ik gebruik itunes 9.0.2.25, windows vista

Edit.. misschien is dit het probleem..
If the song is stored in the iTunes Music folder (inside the Music folder in your home folder), you're asked if you also want to delete the song from your hard disk. To leave the song on your hard disk, click No. To permanently delete the song from your hard disk, click Yes.

If the song is located outside the iTunes Music folder and you want to delete it from your hard disk, you must manually delete the song by dragging its file to the Trash. If you're not sure where the song file is located, select the song in iTunes, and choose File > Show Song File.

[ Voor 42% gewijzigd door dbzfan op 10-05-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
dbzfan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:41:
[...]

De volgende scherm krijg ik dus niet.. :(
Ik gebruik ook itunes 9, windows vista
In het scherm voordat je de prullenbakoptie kan aanklikken is er een checkboxje "dit niet meer vragen".

(Misschien dat vinkje ooit per ongeluk aangeklikt en werkt het reset all warnings knopje daar niet voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Had the job bijna "done" met Duplicate finder 2009... zoekt mooi de dubbele, vinkt automatisch alle dubbele af behalve 1tje, en gooit de rest weg :)

Helaas moet je voor meer dan 20 files betalen... nogal bagger met 2000 files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Eindelijk gaat het lampje branden.

Goed... van dat soort programma's zijn er dus ook opensourceversies die gewoon meteen goed werken. Ben alleen ff de naam kwijt, moet je iemand anders voor aanschieten want ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Idd.. draadje kan dicht.. heb een gecrackte versie gevonden van zo'n shareware proggie... blijkbaar kan itunes het zelf niet opknappen..
Pagina: 1