Ik heb letterlijk hetzelfde concurrentiebeding in m'n contract staan (punt 1 dan) en ben van de ene detacheerder overgestapt naar de andere. M'n oude werkgever weet niet waar ik naar toe gegaan ben - maar heeft wel 2 brieven door een advocaat laten versturen dat ze me verbieden bij een andere detacheerder in dienst te gaan (of beter gezegd, dat ze me, als ik bij een andere detacheerder in dienst ga, zullen houden aan het concurrentiebeding).
Voor mezelf heb ik afgesproken dat ik in de toekomst wél 'n punt hiervan ga maken bij toekomstige onderhandelingen: relatiebeding ok, geen-eigen-concurrerend-bedrijf-opzetten-beding ook ok. Globaal concurrentiebeding: niet ok.
Ikzelf heb op 31-12-2010 om 15.00 uur 'n dikke vinger gegeven naar m'n werkgever en per zo kort mogelijke termijn opgezegd, maar een aantal van mijn collega's zijn die ook zijn overgestapt naar concurrerende detacheerders hebben de boel netjes afgerond en zijn soms zelfs met een bonus of "oprotpremie" vertrokken, terwijl ze op eigen initiatief de arbeidsovereenkomst opgezegd hebben. Zij hebben dus geen last meer van 't concurrentiebeding.
Netjes in overleg opzeggen kan je dus ook een flinke bonus opleveren. Maar 'n dikke vinger geven voelt soms zo goed...