[OPEN] Flash / Fancybox overlaying in IE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een website aan 't bouwen. Het grootste deel van de website is 'n flash-file, met daarin linkjes. De linkjes openen 'n fancybox met daarin aanvullende informatie. In Internet Explorer valt alleen de flash-file over de gehele fancybox heen, behalve over de iframe in de fancybox. Nou heb ik lopen Googlen, en heb ik op basis daarvan wmode op opaque gezet. Ook spelen met z-index lijkt niet te werken...

Gezien de site nog in ontwikkeling is kan ik 'm nog niet online zetten om te laten zien, maar ik kan wel iemand op basis van ip-adres whitelisten voor de dev-omgeving. Is iemand bereid me te helpen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:47:
In Internet Explorer valt alleen de flash-file over de gehele fancybox heen, behalve over de iframe in de fancybox.
In welke versie van IE? Dat maakt bij dit soort problemen nog al een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:47:
Gezien de site nog in ontwikkeling is kan ik 'm nog niet online zetten om te laten zien, maar ik kan wel iemand op basis van ip-adres whitelisten voor de dev-omgeving. Is iemand bereid me te helpen?
Erhm, dat doen we hier niet. Jij maakt of een testcase beschikbaar voor iedereen, of je zorgt dat er hier relevante code staat waarmee we vooruit kunnen. Ik stel dus voor dat je een van die twee gaat realiseren. Zie ook Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:56:
[...]

Erhm, dat doen we hier niet. Jij maakt of een testcase beschikbaar voor iedereen, of je zorgt dat er hier relevante code staat waarmee we vooruit kunnen. Ik stel dus voor dat je een van die twee gaat realiseren. Zie ook Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid.
Het gebeurt in IE6, IE7 en IE8 (ook in IE7 Emulate). M'n code is alsvolgt:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<object type="application/x-shockwave-flash" id="soenda_website_overview" name="soenda_website_overview" width="990" height="600" data="/swf/soenda_website_island_01.swf" style="background: none;">
<param name="movie" value="/swf/soenda_website_island_01.swf"></param>
<param name="quality" value="high"></param>
<param name="play" value="true"></param>
<param name="loop" value="true"></param>
<param name="scale" value="showall"></param>
<param name="wmode" value="transparent"></param>
<param name="devicefont" value="false"></param>
<param name="allowFullScreen" value="false"></param>
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain"></param>
<param name="salign" value=""></param>
</object>

M'n fancybox is verder geheel standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Als je wmode op transparent of opaque staat, en de z-index van de overlay staat hoger dan die van andere elementen, dan kan het eigenlijk niet mis gaan. Controleer of je pagina valideert, met name of alle tags goed zijn afgesloten en genest. Met fouten in je HTML kan zoiets voorkomen.

Verder zouden we meer broncode moeten zien, van bijvoorbeeld een pagina met fanxybox erin, plus het flash-component, en verder weinig afleiding. Dan heb je een testcase waar je iets mee kunt. Een vraag stellen op een forum als dit gaat niet zonder wat moeite van jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

<param name="wmode" value="transparent"></param>

is wat anders dan

<param name="wmode" value="opaque"></param>

'opaque' is degene die je eigenlijk wilt bereiken, namelijk een modus waarin HTML-elementen over de flash-movie kunnen heenvallen
(transparent zou eigenlijk ook _moeten_ werken, maar legt meer belasting op de CPU/GPUen kan extra problemen geven terwijl het voordeel enkel zou zijn dat de 'achtergrond' doorschijnt)

[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 11-05-2010 12:48 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1