hulp gevraagd bij keuze audio

Pagina: 1
Acties:

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb: LCD TV, bluray speler, 2x mediaplayer en nog wat los spul aan elkaar zitten voor TV/video. Dan nog een Flybook v5 en oude Creative I-Trigue 3300 2.1 speakers voor muziek/radio.

Hoe krijg ik nou een beetje fatsoenlijk (surround) geluid uit zowel de TV als de laptop?

Ik heb bedacht:
- usb geluidskaart + 5.1 boxen voor laptop (schiet ik niets mee op voor de TV en ken die usb audio kaartjes niet dus geen idee of dit een goed idee is)
- stereo torentje (heeft maar 2 boxen en ik heb de rest van de stereo niet nodig)
- compleet home cinema set (maar ik heb al bluray en dvd spelers en heb er niet nog één nodig...)
- losse onderdelen (duur!)

Budget: 400 euro.

Ik denk dat ik 5.1 wil maar dat weet ik niet zeker. Ik kan in ieder geval geen kabels door de kamer trekken dus alles moet tegen 1 muur. Ben alleen bang dat als ik 2.1 koop dat ik daarna weer wil upgraden later.

Ik heb een lichte voorkeur voor Samsung omdat ik daar de rest ook van heb. Zeker als het een set incl bluray zou worden.

Ik heb geen plek voor de creatieve designs die hoog zijn ipv plat als een dvd speler, max. 16 cm hoog. De hoge boxen lijken me ook geen strak plan i.v.m. katten die dan waarschijnlijk denken dat dat krabpalen zijn...

Ik ben de mediamarkt, it's enzo hier al afgeweest, nog niets gevonden wat perfect is.

Help? Iemand tips? Is zoiets wat voor mij?

Verwijderd

Als iemand n.a.v. deze TS advies kan geven is die of helderziend of een verkoper.
Als ik het goed begrijp;
Je hebt AV-bronnen waarvan 1 surround (je bluray) bij je tv?
Je hebt ergens in dezelfde/een ruimte een notebook staan?
Je wilt een surround systeem?

Verwijderd

De Logitech Z-5450 is wel een leuk 5.1 setje, met 2 draadloze suround speakers. Als je 'm dan op je laptop wilt gebruiken en je geen spdif uitgang hebt (toslink) dan moet je nog wel een 5.1 geluidkaartje kopen. De logitech set kun je wel aansluiten op je blueray direct..

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:21:
Als ik het goed begrijp;
Je hebt AV-bronnen waarvan 1 surround (je bluray) bij je tv?
Je hebt ergens in dezelfde/een ruimte een notebook staan?
Je wilt een surround systeem?
Ik weet eigenlijk niet of de rest niet surround is, maar het gaat me met name om bluray, TV (samsung lcd, heeft wel toslink) en de beide mediaplayers (playon HD en iomega hd pro, beide toslink en hdmi). Het geluid komt nu dus alleen via de TV, dus recht van voren.

Mijn laptopje staat nu direct naast de TV. Boxen staan om de TV heen dus geluid van muziek is wat beter door de kamer verdeeld.

Ja ik wil een surround systeem. Weet alleen niet of dat 2.1 of 5.1 moet wezen.

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:27:
De Logitech Z-5450 is wel een leuk 5.1 setje, met 2 draadloze suround speakers. Als je 'm dan op je laptop wilt gebruiken en je geen spdif uitgang hebt (toslink) dan moet je nog wel een 5.1 geluidkaartje kopen. De logitech set kun je wel aansluiten op je blueray direct..
Hee ik wist niet dat die draadloze speakers te betalen waren, cool, klinkt als een optie. Ik ga nog ff googlen ;)

Verwijderd

2.1 is sowieso geen surround maar stereo. Aangezien quadrofonisch (4.0) niet echt gebruikelijk meer is bedoelen we hier meestal 5.1 mee (of 7.1 voor de rijken :p).

Het beste lijkt me idd als je zo'n kant en klaar set koopt (voor < 400 euro), en dan een USB geluidskaartje voor je laptop..
Dan kun je surround spelen vanaf je laptop. Je PlayonHD heeft een toslink uit, dus die kan gelijk je receiver in. Let er dus op dat je receiver minimaal 2 digitale (optisch of SPDIF) ingangen heeft, een voor je laptop, een voor je PlayonHD.
Het TV geluid kun je dan evt gewoon analoog naar je receiver sturen, en dan afspelen over je set, en evt. upmixen naar multichannel stereo (dus stereo over je fronts en rears).

Die set kan zowel een Logitech/Creative set zijn als een Pioneer/Philips/Harman Kardon etc. set, dat moet je even puur vergelijken op audio kwaliteit, en de hoeveelheid ingangen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 09:53 ]

Pagina: 1