Phenom 2 955 BE maar 3 core's?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb een 955 BE overgenomen van een medetweaker. Toen de processor binnen was heb ik de bios naar de laatste versie geupdate, de processor in de socket gedaan, koelpasta en koeler erop. Tot mijn verbazing gaf cpu-z in windows maar 3 core's aan. Ik dacht dat het een foutje van cpu-z was maar in taakbeheer heb ik er ook maar 3. In het programma coretemp en prime heb ik ook maar 3 cores staan. De persoon waarvan ik hem heb overgenomen had dit probleem niet. De bios geeft overigens wel 4 cores aan bij ACC.

Mijn systeem:
Gigabyte MAGA-790FXT UD5P
2x2GB OCZ 10666 DDR3
HD4890 Black Edition
Antec neopower 550 Watt
Cooler master centurion 5
Windows 7 32 bit (Ja ik moet naar 64..)

- Bios is laatste versie
- Processor opnieuw erin gedaan
- Bios gereset
- CPU wordt niet te warm..
- ACC geprobeerd.

Op internet kwam ik dit tegen op het amd forum:

http://forums.amd.com/for...catid=319&threadid=127604
http://forums.amd.com/for...adid=126957&enterthread=y.

Bij iemand op de laatste site was het probleem opgelost door de processor opnieuw in de socket de stoppen maar dat mocht bij mij niet baten.

Googlen op " 955 BE 3 core problem" of iets in die trend brengt niet veel op behalve die 2 links van hierboven, daarom post ik dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Kijk eens in je bios of je niet een core hebt uitgeschakeld, het kan zijn dat je bios die functie standaard instelt.
Ik ben alleen vergeten hoe je dat ook alweer noemt, een momentje, ik kijk even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ACC (Advanced Clock Calibration) wordt o.h.a. gebruikt om cores te unlocken. Wellicht dat het bij jou helpt. Het bord ondersteunt het iig:
http://www.legitreviews.com/article/973/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd op auto, all cores en op 1-2 %. Niks ervan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is wel echt een X4? Is de tekst op de heatspreader nog leesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Windows opnieuw geinstaleerd? cpu update zonder nieuwe windows installatie geeft vaker problemen?
misschien kan je ergens in MSCONFIG je aantal cpu's instellen, deze zou dan op 4 moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:46:
Het is wel echt een X4? Is de tekst op de heatspreader nog leesbaar?
In de bios, bij opstarten en bij cpu-z wordt hij wel als phenom 2 955 BE X4 herkent als naam, maar er zijn maar 3 cores. Het nummer op de CPU heb ik ook opgezocht en is een 955 BE C2 batch.

Windows niet opnieuw geinstalleerd, ga ik na examens doen (vervangen door 64 bit). In msconfig kan ik ook maar 3 core's selecteren.

[ Voor 15% gewijzigd door tjverhagen op 10-05-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Laatst online: 08-09 11:40
Hey teun ;)

Check even je mail ;)

Bios reset zal het zijn, aangezien je vroeger een tripple core had, en je bios nog daarop loopt!

Reset hem even, en enjoy je quadcore ;)

Gr, Joren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
j0ren schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:50:
Hey teun ;)

Check even je mail ;)

Bios reset zal het zijn, aangezien je vroeger een tripple core had, en je bios nog daarop loopt!

Reset hem even, en enjoy je quadcore ;)

Gr, Joren
Bios is geupdate en gereset dus lijkt me sterk dat hij daarop nog loopt. Staat ook in de start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zou werken, ware het niet dat hij al eens een BIOS reset heeft uitgevoerd. Wellicht het batterijtje een tijdje uit het bord laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:55
Kan het niet liggen aan windows, dat je die even opnieuw moet installeren? Ik kan me herinneren uit een soortgelijk topic dat dat de oplossing was, ik zie dat je eerst een tripplecore had, dus waarschijnlijk is de optie om Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Laatst online: 08-09 11:40
Hmm zoals je kan lezen ging het bij iemand na een tijdje weg ;)
Of doe hem even opnieuw in de socket..

Morgen even kijken naar de bon voor je, nu slapieslapie doen ;)
Truste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Simpel te controleren door Windows uit te sluiten.
Pak een Linux LiveCD en kijk wat je daar aan CPUs krijgt. Verschillende methoden om dat te bekijken.
Meest universele is in een terminal "cat /proc/cpuinfo" invoeren, komt de informatie drie of vier keer voorbij? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Ed_L
Net gedaan, ook niet geholpen.

AlexV
Ik denk dat ik dat maar ga doen dan. Moet wel even wachten tot na de examens want ik heb hem nu nog nodig/geen tijd voor. Wel raar dat windows dan processor gebonden is. Is er niet een bestandje waarmee je dat kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
CPU drivers misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 10:34
kijk eens naar deze site http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=217897

hierin hadden ze het zelfde probleem alleen met een phenom II x6 die maar 2 core gaf ,,

en ze hebben dit op een vrij makkelijke manier opgelost.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou bijna denken je hebt een X3 met een X4 IHS binnen, maar dat lijkt me stug.

Rebranding van CPU's is erg populair (geweest). Zowiezo vreemd dat je 'm niet default naar X4 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Scorpia schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:32:
kijk eens naar deze site http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=217897

hierin hadden ze het zelfde probleem alleen met een phenom II x6 die maar 2 core gaf ,,

en ze hebben dit op een vrij makkelijke manier opgelost.

mvg
En het is idd gelukt :) Hij geeft er 4 aan! Ook 4 in prime en taakbeheer dus het zal wel weer goed zijn. In msconfig uitgezet dat je een aantal cpu cores aan het opstarten van het os kan geven. Ik heb er wel eerder gekeken maar toen wilde ik kijken of hij op 4 gezet kon worden, niet of ik het kon uitzetten. :+
Hartstikke bedankt allemaal voor jullie tijd en moeite! (En in het bijzonder Scorpia)

@ Ultraman

Ik was van plan dat na het andere idee te doen maar mijn linux live cd ben ik een beetje kwijtgeraakt sinds de laatste lan party ;) . Toch bedankt!

Het valt ook op dat mijn idle temps zijn veel lager zijn (34 ipv 40) nu de 4e core er weer is, miss dat hij wel een soort van onder 'load' stond en energie verbruikte?

Het slotje mag erop

[ Voor 18% gewijzigd door tjverhagen op 11-05-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Defeater schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:16:
[...]

@ Ultraman

Ik was van plan dat na het andere idee te doen maar mijn linux live cd ben ik een beetje kwijtgeraakt sinds de laatste lan party ;) . Toch bedankt!
En dergelijke CDs zijn niet gratis te downloaden en te branden? :z
[...]

Het slotje mag erop
Dat bepalen wij wel :(

Serieus - het is hier geen helpdesk met tickets oid, maar een discussieforum. Topics gaan dicht omdat ze niet aan het beleid voldoen. Het is juist erg belangrijk dat topics die "goed" zijn en oplossingen bevatten open blijven, om goed vindbaar te zijn met de search :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:28:
[...]

En dergelijke CDs zijn niet gratis te downloaden en te branden? :z

[...]

Dat bepalen wij wel :(

Serieus - het is hier geen helpdesk met tickets oid, maar een discussieforum. Topics gaan dicht omdat ze niet aan het beleid voldoen. Het is juist erg belangrijk dat topics die "goed" zijn en oplossingen bevatten open blijven, om goed vindbaar te zijn met de search :o
Jawel maar om 11 uur s'avonds niet meer, dacht dat ik hem nog wel even snel ergens had liggen.

Oh excuus, ik dacht dat er ook een slotje op ging als een topic opgelost was. Niet mijn bedoeling geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Defeater schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:04:
[...]

Jawel maar om 11 uur s'avonds niet meer, dacht dat ik hem nog wel even snel ergens had liggen.

Oh excuus, ik dacht dat er ook een slotje op ging als een topic opgelost was. Niet mijn bedoeling geweest!
Na mijn weten is om 11 uur savond's zon CD downloaden en branden nog steeds gratis hoor.... :>

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iets met "geen zin om dat om 23:00 nog te gaan doen", daar kan ik wel inkomen. Wel zoiets van: zeg dat dan gewoon, maar enfin. Het is dus al opgelost :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1