Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ondertitels embedden in AVI, MPEG en MKV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis de Zyxel DMA-1000 voor het op mijn TV afspelen van AVI en MPEG bestanden vanaf m'n pc.

Deze media-adapter ondersteund echter geen ondertitelingsbestanden (sub / srt) en daarom wil ik m'n ondertitels er hard in zetten.

Ik kan echter op internet geen duidelijke omschrijving vinden van hoe ik dit moet doen en met welk programma.
De "tutorials" die ik erover vind gaan vaak over het converteren van een avi+srt naar DVD formaat (vob) maar dat wil ik niet, ik wil gewoon AVI, MPEG en MKV videos met de ondertitels ingebakken.
De tutorials en forumvragen die ik op internet vind geven vaak hele onduidelijke omslachtige antwoorden waar ik niet veel wijzer uit wordt.

Met de mediadubtitler krijg ik ze er dubbel in, 1x op normale grootte met daaroverheen een zwarte balk en daarin dezelfde ondertiteling maar dan in het klein.
Mediasubtitler en VirtualDub herkennen beide geen MKV bestanden.

Hoe en met welk programma kan ik dit eenvoudig doen?

(en sommige ondertitels lijken een seconde voor te lopen, is er ook een manier om alle tijdcodes in één keer een seconde terug te zetten?)

Verwijderd

Voor mkv, vrij makkelijk: mkvtoolnix: http://www.google.com/#hl...ell=1&fp=59568d73ba32e248

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar met AVI en MPEG kan ik dat niet...

en de subs lopen niet gelijk met de video (van die mkv)

iemand tips?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:46:
en de subs lopen niet gelijk met de video (van die mkv)
Dat ligt dan aan je ondertitelingsbestand. Noem deze eens hetzelfde als het videobestand en speel deze op je computer af, kan je meteen checken of alles gelijk loopt, zo nee download je ander ondertitelingsbestand

verder: [google=how to hardcode subs avi] moet je genoeg bruikbare hits opleveren.

[ot]@ Lighteye [google=mkvtoolnix] is netter =>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Dit gebruik ik ook voor MKV's alleen dan worden ze er alsnog niet ingebakken. Hij wil de ondertitels dus vast op beeld (niet selecteerbaar).

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 00:29
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:35:
Mediasubtitler en VirtualDub herkennen beide geen MKV bestanden.

Hoe en met welk programma kan ik dit eenvoudig doen?

(en sommige ondertitels lijken een seconde voor te lopen, is er ook een manier om alle tijdcodes in één keer een seconde terug te zetten?)
  1. Avisynth installeren (als je het nog niet hebt), txt bestandje maken met de volgende tekst erin:
    code:
    1
    2

DirectShowSource("jefilm.mkv") # of avi, of mp4, of whatever
    TextSub("ondertitels.srt")

Dan je bestand hernoemen naar "iets.avs" en openen met virtualdub.
  2. Encoden zoals je gewend bent (xvid neem ik aan). Je hoeft audio niet perse mee te encoden (zie stap 3), maar kan wel als je dat wil en weet hoe dat moet (ga dan meteen naar stap 4).
  3. Als je besluit je audio niet opnieuw te encoden, download dan avi-mux gui en sleep je nieuwe avi (met ondertitels) en je oude avi erin. Selecteer de video track van je nieuwe avi, en de audio track van de oude avi.
  4. Over de subtitles shiften, download [url=http:/www.aegisub.org]aegisub[/url] (beetje scrollen naar onder tot de download section), en open je srt er mee.
  5. Je kan ook je video en audio laden als je wil (ga anders naar de volgende stap): "video --> open video..." gevolgd door "audio -> open audio from video", zodat je meteen je subtitles kan previewen.
  6. Shiften doe je met "Timing -> Shift Times" (Ctrl+i), in jouw geval dus "All rows" en "Start and End times".
  7. Saven naar .srt doe je met "File -> Export Subtitles..." (je hoeft niks aan te vinken.. gewoon meteen op export klikken en dan filename intypen met ".srt" op het eind.)
Pagina: 1