Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik ben op zoek naar een stukje software die een applicatie laat denken dat mijn beeldscherm veel groter is dan deze in werkelijkheid is. Dus bijv een resolutie van 4000 x 4000.

Net zoiets als Hypersnap doet met capture Extended active window. Als je dat kiest dan wordt op 1 of andere manier het actieve window verteld dat het scherm (tijdelijk) veel groter is waardoor deze automatisch geresized wordt. Na instelbaar tijdsinterval is dat weer weg.

Ik snap dat het grootste deel van de applicatie window buiten het beeld zal vallen maar dat is niet erg.
Het is voor XP.

Heeft iemand een tip voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Als je kan vertellen welke programma's je op een hogere resolutie wilt laten draaien zijn er mischien wel oplossingen te vinden die het niet vereisen dat je een applicatie daarom heen draait.

Ik heb een aantal jaren geleden bij een aantal programma's een *.ini of een andere type bestand aangepast waarin de resolutie simpelweg stond weergeven. Het was even zoeken maar een extra applicatie draaien zou alles flink kunnen vertragen.

[ Voor 0% gewijzigd door Emiel1984 op 10-05-2010 20:16 . Reden: grotere resolutie => hogere resolutie ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Emiel1984 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:14:
Als je kan vertellen welke programma's je op een hogere resolutie wilt laten draaien zijn er mischien wel oplossingen te vinden die het niet vereisen dat je een applicatie daarom heen draait.

Ik heb een aantal jaren geleden bij een aantal programma's een *.ini of een andere type bestand aangepast waarin de resolutie simpelweg stond weergeven. Het was even zoeken maar een extra applicatie draaien zou alles flink kunnen vertragen.
Dat betreffen een aantal navigatie programma's zoals ozieplorer, wingps, mapsource etc.
Deze hebben geen ini file voor de resolutie. Dat het wat trager wordt is geen enkel probleem.
Ik wil namelijk dat een aantal kaarten geheel in het window van de applicatie worden getoond zonder scroll bars (ook al zie ik niet alles).
Ben nu ook VMworkstation aan het proberen maar kan daar niet hoger dan 2560x1600. Het is een leuk begin maar dat is niet hoog genoeg. Ik denk dat 5000x5000 wel voldoen zal zijn.

edit: Ben er inmiddels achter hoe je dat in VMWare workstation kan aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 16-05-2010 19:59 ]