Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25
Ik probeer mijn HP 4850 scanner te laten werken onder Windows 7. Bij elke opdracht klinkt er een usb geluidje waarna de ledjes op de scanner uit gaan. Kort daarna klinkt er opnieuw een geluidje en gaan de ledjes weer aan.

Het lijkt er op alsof er in de USB verbinding iets fout gaat en het apparaat ontkoppeld en opnieuw gekoppeld wordt.

Ik heb dezelfde scanner op een windows 7 laptop getest, daar gaat alles prima. Ik heb verschillende usb kabels geprobeerd, dit maakte geen verschil.

De pc waar de scanner op aangesloten staat heeft de nieuwste NVIDA drivers. Alle andere USB apparatuur (toetsenbord, muis, cardreader) werkt wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Sluit de scanner eens aan je pc via een USB-hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25
USB hub geeft zelfde resultaat, het is net alsof iets de usb poorten de opdracht geeft het medium te ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Dat is vreemd. Kun je de scanner op een derde (of nog meer) computer proberen?
Als er bij Apparaatbeheer een fout apparaat staat, kun je dat misschien verwijderen (terwijl scanner niet is aangesloten). Daarna opnieuw opstarten en dan pas weer aansluiten.

Er is een programma usbview, maar dat kon ik even niet vinden. Misschien is dit ook zoiets: http://majorgeeks.com/USBDeview_d6115.html

Misschien dat de driver de fout maakt. Kun je die helemaal verwijderen, en dan Windows 7 zelf op internet laten zoeken naar een driver. Heb je wel de juiste driver? Dat "basic feature"-ding voor Windows 7 neem ik aan.

Of heb je op je computer 64-bit, terwijl op de laptop 32-bit staat?

Er is nog een kleine mogelijkheid dat er iets verkeerd in het register staat. Vooral Windows Vista heeft er last van, dat in het register hardnekkige fouten kunnen sluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 15:34
kan dit soort gedrag komen omdat er teveel data over de USB lijn gaat. ( USB controller niet bij kan houden )

of te veel USB device 's zijn aangesloten (op de USB poorten )
Weet iemand hier een antwoord op Boven staande

en ik wil nog benadrukken zie onderstaande
dat ik alleen probleem heb met de kaartlezer die ontkoppeld en weer automatisch koppelt wordt
de kaartlezer merk is ISY https://www.willhaben.at/...esegeraet-isy-1046939318/

usb sticks zijn A-Merken waar weet zo niet welk merk precies

Wat heel raar is

als ik nu van mij USB STICK naar mijn kaard lezer bestanden schrijf ( grote 2.5gb ) dan doet hij dat even en dan hoor ik en geluid dat er een USB apparaat wordt ontkoppelden en dan weer automatisch gekoppeld
wordt\
Maar de ene keer gebeurd dit rond de 400mb daarna bijvoorbeeld 600mb en 2.4gb ( wat dus Balen was want toen was ik er bijna .
Compleet een raadsel wat dit gedrag veroorzaakt

alvast bedankt