Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ben al langs vele fora geweest, maar daar: weten ze niet waar ze over praten, of ze antwoorden gewoon helemaal niet. Ik hoop dat dat hier anders is.

Ik heb nu dus de SpeedTouch 780. Prima ding op zich, behalve dat hij dus geen UDP poorten opent. Ik heb alles geprobeerd zo'n beetje. Ik heb de handleiding op Port Forward gevolgd, en heb er een programma bij gehad genaamd Simple Port Forward maar toch werkt het niet.

Ik weet nu in ieder geval dat ik het goed doe, omdat ik de 50005 (TCP), en 27015 (TCP) wel open krijg, maar UDP niet, en juist die heb ik hard nodig! Ik heb bij UDP precies hetzelfde gedaan, inclusief het protocol (veranderd in UDP dus), maar het wil niet werken. Ik heb mijn Windows Firewall goed staan, mijn andere Firewall heb ik goed staan, en het staat ook goed bij de router-settings.

Nu heb ik een ander topic gelezen, maar daar eindigt het topic met een andere gebruiker die zegt dat het gewoon een (...) ding is en dat hij een andere heeft genomen.

Ik hoop niet dat het zo ver hoeft te komen, en ik vraag dus alle PRO's om heel even hun aandacht hier op te vestigen. Ik heb namelijk gezocht met Google en elke gebruiker van dit model zit met die poorten te rommelen, maar niemand krijgt het goed werkend...

Bvd,
.Violence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Heb je een Experiabox?
Welke firmware staat op de router?
Hoe test je je poorten?
Welk spel/applicatie betreft het?

Genoeg professionele vragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Ik heb een experiabox
- Softwareversie: 7.4.5.1 (gevonden bij de homepage van mijn router-settings)
- Ik test mijn poorten met PFPortCheck, wat dus goed werkt. Ook heb ik al eens een servertje gehost wat dus ook niet werkte
- Team Fortress 2 (poort 27015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Van belang is dat je een Experiabox hebt met KPN firmware.
De KPN firmware heeft nogal wat bugjes met betrekking tot het openen van poorten.
Bij een normale 780 kan je het een en ander aanpassen zodat het wel werkt of je firmware up- of downgraden.

Kort samengevat:
Is de router gelockt door KPN zodat er alleen KPN firmwares op draaien, kan je weinig zelf doen.
Kan je wel een normale firmware erop flashen is dat een oplossing.
Mogelijk verlies je wel de mogelijkheid om te bellen via VOIP KPN daarmee.

Zoek eens op experiabox en poort in dit forum. Meer dan genoeg users met dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik weet niet of het gaat werken maar heb je een tool als Simple Port Forwarding al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat staat in de hoofdpost als je hem had gelezen. Die doet het dus ook niet goed. Maar ik denk dat het aan mijn router ligt. =[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, fout. Het ligt aan de firmware.
Gooi hardware en software niet op een hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat doe ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dit topic doorlezen: Experia naar Speedtouch 780 flashen

Daar staat de meeste info over je router. Eventueel moet je daar vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat inderdaad vanalles over de firmware van mijn Router. Moet ik hem dan gewoon updaten tot het nieuwste, de Router resetten en dan ben ik (hopelijk) klaar?

En zoja, hoe reset ik precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57
*Schop*

Ik heb ook problemen met mijn Speedtouch 780. Ik wil een Minecraft server hosten, dus ik heb de poorten 25565 open gegooid, en deze toegewezen aan mijn pc. Als ik echter kijk op http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ zegt hij dat de poort dicht staat... Ik snap er echt niks meer van.

Windows firewall laat Minecraft overigens gewoon door. Dit zijn de settings:
Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port
TCP 25565 - 25565 25565 - 25565 - -

offtopic:
Hmm, krijg die niet helemaal mooi, staan wel mooi als ik het bericht maak maar niet als ik hem post. Apart.

http://portforward.com/en...80v6/Minecraft_Server.htm

Deze dus helemaal doorgenomen, maar geen resultaat helaas :(

[ Voor 49% gewijzigd door Knul op 03-07-2011 18:06 ]

Pagina: 1