Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Systeem crash met artifacts alleen tijdens browsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop nu al 2,5 maanden met een probleem waarbij mijn volledige systeem crasht. Ik kan er maar niet achterkomen waar het aan ligt. Mijn systeem crasht ALLEEN bij het browsen op internet MAAR is niet browser specifiek (IE, Firefox, Chrome, Opera geprobeerd). Er komen artifacts in beeld waardoor het lijkt alsof het aan mijn videokaart ligt. Het rare is dat is redelijk wat afgame op mijn pc zonder crashes. Terwijl als ik aan het browsen ben ik er zeker van ben dat hij binnen 10 minuten crashed. Ik kan dus eigenlijk alles op mijn pc doen zonder bang te zijn voor een crash als ik maar niet ga browsen.

Heb wat foto's toegevoegd. Bij sommige crashes is het fullscreen artifacts, en soms is het alleen het browser scherm met kleine streepjes. Dit zijn full systeem freezes dus ik kan helemaal niks meer behalve mijn pc resetten.

Ik heb al Memtest geprobeerd, HD gescanned, geformatteerd, drivers geupdate etc. Na een format duurt het langer voor hij crashed en lijkt het na een tijdje regelmatiger te worden. Heb al 2 verschillende versies van Windows 7 (beide x64) geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: http://i1039.photobucket.com/albums/a474/Rappel_tweakers/10052010280.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1039.photobucket.com/albums/a474/Rappel_tweakers/10052010282.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1039.photobucket.com/albums/a474/Rappel_tweakers/10052010283.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1039.photobucket.com/albums/a474/Rappel_tweakers/10052010284.jpg

System specs:

Intel core2duo E8400 3GHZ.
6GB ram
ATI Radeon HD4800
Win7 x64
p45 platinum mobo

Ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Heb echt helemaal niks nuttigs kunnen vinden via google of fora. Zelf vanalles geprobeerd, maar ik weet het niet. Enige wat ik misschien nog kan proberen is een ander OS (bv. Win Vista).

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Dus je hebt alles wat mogelijk is op een computer geprobeert en alleen bij browsen crasht je computer?

Het is zaak om alles uit te sluiten. Dus trek je geheugen er stuk voor stuk uit. Vervang je grafische kaart als dit mogelijk is. Alle randappatuur eruit. Alle hardeschijven behalve je primaire eruit.

Verwijderd

Topicstarter
HenkEisDS schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:50:
Dus je hebt alles wat mogelijk is op een computer geprobeert en alleen bij browsen crasht je computer?

Het is zaak om alles uit te sluiten. Dus trek je geheugen er stuk voor stuk uit. Vervang je grafische kaart als dit mogelijk is. Alle randappatuur eruit. Alle hardeschijven behalve je primaire eruit.
Geheugen er een voor 1 uit heb ik geprobeerd, grafische kaart kan ik nu even niet vervangen omdat ik geen andere heb. Randapparatuur heb ik allemaal losgehaald.

edit: En ja, hij crashed echt alleen bij browsen, dat maakt het zo bizar :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 19:22 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Zou het misschien aan de netwerkkaart kunnen liggen? Heb je een on-board videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
HenkEisDS schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:50:
Zou het misschien aan de netwerkkaart kunnen liggen? Heb je een on-board videokaart?
Heb even mijn mobo bij de specs erbij gezet, netwerkkaart is onboard, videokaart niet (specs in OP).
Zou aan mijn netwerkkaart kunnen liggen, heb even geen wifi kaart bij de hand. Maar is wel raar als die alleen crashed op browsers.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 23:49 ]

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Je kan eens proberen om zo'n 2 euro NIC'tje in je mobo te rammen en daarlangs je netwerkverkeer te sturen, i.p.v. je on-board netwerkkaart.

Als je browset en die artefacten treden op in je browser => minimaliseer de browser => staan die artefacten nog steeds op je scherm, gegeven dat je browser niet meer getoond wordt, maar bvb. wel Word of een pdf'je?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Verwijderd

Topicstarter
R3veNG schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:54:
Je kan eens proberen om zo'n 2 euro NIC'tje in je mobo te rammen en daarlangs je netwerkverkeer te sturen, i.p.v. je on-board netwerkkaart.

Als je browset en die artefacten treden op in je browser => minimaliseer de browser => staan die artefacten nog steeds op je scherm, gegeven dat je browser niet meer getoond wordt, maar bvb. wel Word of een pdf'je?
Zoals ik heb aangegeven in de OP is het een full system freeze en moet ik dus resetten =] Dus mijn hele pc loopt vast en kan niks meer doen, ook geen ctr-alt-del etc.

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-11 08:46
Als je op internet een spelletje speelt heb je het dan ook? Zowieso ff een ander netwerkkaartje er inzetten om het te zien of het daar aan ligt... typisch probleem is het overigens wel... Maar netwerkkaartjes die gammel zijn maar niet helemaal defect kunnen ernstig in de weg zitten met rare problemen....

De andere oplossing is wellicht simpler... gewoon niet internetten man, ff ergens anders de vieze plaatjes opsnorren.... ;)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Denk dat ik al weet wat het probleem is. Dit is je moederbord en dit is je processor. Een intel processor op een AMD 939 socket/moederbord :+ 8)7 :X |:( :F :') .

Self reflection is the school of wisdom

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:53

amaterasu

In memory of Cj

Ventrigo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:48:
Denk dat ik al weet wat het probleem is. Dit is je moederbord en dit is je processor. Een intel processor op een AMD 939 socket/moederbord :+ 8)7 :X |:( :F :') .
Dat zou toch wel heel stom zijn als dat echt zo is :+

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Probeer eens om te browsen met alle plugins uitgeschakeld. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ventrigo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:48:
Haha ! inderdaad, dit is niet mijn mobo, dit was mijn oude mobo :F . Moet even kijken welke het dan is :)
edit: P45 platinum mobo
CQC AnacondA schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:38:
Als je op internet een spelletje speelt heb je het dan ook? Zowieso ff een ander netwerkkaartje er inzetten om het te zien of het daar aan ligt... typisch probleem is het overigens wel... Maar netwerkkaartjes die gammel zijn maar niet helemaal defect kunnen ernstig in de weg zitten met rare problemen....

De andere oplossing is wellicht simpler... gewoon niet internetten man, ff ergens anders de vieze plaatjes opsnorren.... ;)
Ja alles lijkt het te kunnen crashen als het met de browser is. Het zou aan Flash plugin kunnen liggen, dus eens surfen met die uit.

edit2: Alle plugins uitschakelen lijkt niet te helpen, crashed nog steeds. Dus het ligt niet aan flash oid.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.

Ik weet nu bijna zeker dat het mijn moederbord is. Hij loopt nu soms vast bij het booten op het "MSI Platinum Scherm". En geeft soms CMOS errors (date reset, batterij zit er goed in, lijkt niks mis mee), en soms opeens: "Overclock settings failed: loading defaults" terwijl ik niks overclocked heb lopen en niks veranderd heb. Dus ik ben nu aan het kijken voor een vervang moederbordje.

Aangezien de P45 bijna niet meer retail te krijgen is (en ander te duur is voor een ouder bordje) denk ik dat ik een goedkoper soortgelijk bordje wil.
Denk aan: Asus P5QL/EPU

Moet iig voldoen aan socket 775, ddr2-6400(800), en 1 pci-e 16x slot hebben.

Verwijderd

Topicstarter
laatste update.

Probleem is nu opgelost. Nieuw moederbord zit er nu 3 dagen in en ben nog geen problemen tegen gekomen.
Pagina: 1