Opgelicht via marktplaats, hoe adresgegevens achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Beste allemaal,

Enige tijd geleden ben ik opgelicht op marktplaats voor een telefoon. HD2 voor 240 euro. Ik dacht, er zijn altijd mensen die de waarde van hun telefoon niet goed inschatten, dus ik speelde er snel op in, en een kleine week later had hij hem opgestuurd. Opgestuurd tussen aanhalingstekens.

Nu is het een kleine 3 weken later en reageert hij niet meer, en heb ik geen telefoon. En loop ik nu rond met een swing 620 http://jouwmobiel.smm.bin.ilsemedia.nl/m/m1dzioqno12f.jpg. Waardeloos apparaat.

Nu heb ik via de broncode van een hotmail bericht zijn ip-adres achterhaald.
Hoe kan ik nu zijn adresgegevens achterhalen zonder een schrifetelijk bevel te hebben?

Nou alsjeblieft geen verwijzingen naar www.justfuckinggoogleit.com want ik heb al verschillende sites uitgeprobeerd maar hier krijg je hooguit de woonplaats en provider.

Wat is in jullie ogen de beste?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Ik zou aangifte gaan doen. Telefoon nummer achterhalen zal moeilijk worden. Aan de hand van het IP adres zou je zijn provider kunnen achterhalen, maar die geeft echt niet de adres gegevens af, als het al niet een ander IP adres is dan zijn "thuis" adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:30

MsG

Forumzwerver

Zonder gerechtelijk bevel kan je van dat IP no way adresgegevens achterhalen.

Heb je al aangifte gedaan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 11:03
Je geld terug laten storten? Adresgegevens bij zijn IP kan je alleen bij de provider halen, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Reiniertjuhhh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:14:
[..]
Hoe kan ik nu zijn adresgegevens achterhalen zonder een schrifetelijk bevel te hebben?
[..]
Niet. Dat gaat jou zelf ook nooit lukken, en dat is aan de ene kant maar goed ook.

Want waar zouden we zijn als we helemaal geen privacy meer hebben. Maargoed.

De beste weg is natuurlijk die van aangifte doen, en het mailtje, incl headers meenemen. Politie/justitie gaan over dat soort zaken, en zullen dus zo'n bevel moeten regelen. Anders opties zijn er niet echt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

iMick schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:17:
Je geld terug laten storten? Adresgegevens bij zijn IP kan je alleen bij de provider halen, voor zover ik weet.
Dat kan (gelukkig maar) ook niet. Gewoon aangifte doen en afwachten. Misschien eens googlen op rekeningnummer of rekeninghouder zodat je lotgenoten vind. Samen sta je meestal sterker in dergelijke kwesties.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Doe je best eens om op een andere manier in contact te komen. Een aantal keer 1 cent overmaken met een boodschap erbij is een leuke. Google op de persoon zijn naam en kijk of er telefoonnummers opduiken (telefoongids al geprobeerd?).

Edit: en stel altijd de site op de hoogte!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 10-05-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je het geld overgemaakt hebt dan geef je toch een naam/woonplaats op? Misschien dat je daar wat mee kan. Verder inderdaad even googelen op naam en rekeningnr. en dergelijk en natuurlijk aangifte doen! Veel meer kan je helaas niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

"waarde van hun telefoon niet goed inschatten" -> ze zoeken ALTIJD de nieuwprijs op van zo'n apparaat. 240 euro zal dus wel wat te weinig zijn, tenzij er hardware kapot is.

Hoe is het geld bij hem terecht gekomen?

Je kan via zijn ipadres misschien achterhalen welke sites hij bezoekt en daarop inspelen. Al eens ip2city geprobeerd? Al eens een poortscan erop gedaan?

Maar, je kan beter een nieuw account maken op marktplaats en reageren op zijn aanbod. Zeg dat je een duurder artikel zoals de iphone wil ruilen tegen zijn hd2 maar dat ze wel gelijktijdig worden opgestuurd. Vraag dus om zijn adres via een vieze manier!

Wat ook kan (moet je voor kunnen programmeren) is om een pagina te maken met google gears api location. Deze kan aan de hand van wifi de locatie op zo'n 70 meter inschatten, werkt bij mij thuis zelfs op 10 meter en in de stad soms tot 30 meter. Ik wil je best helpen om op deze legale manier aan zijn locatie te komen. Stuur dan maar een DM.

Mijn tip: wees net zo smerig als de oplichter zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Ik heb marktplaats een geschilformulier ingevuld.
Ik heb bij ING een mail gestuurd over een eventuele oplichter.
Ik heb Ziggo een mail gestuurd(zijn provider) over het aanvragen van gegevens, met de conclusie gekomen dat ik hiervoor aangifte moet doen.

Ik heb de verkoper een ultimatum gesteld via mail. Voor woensdag geen money=Donderdag aangifte. Bij de politie hebben ze dan hopelijk genoeg gegevens. IP-adres, provider, bankrekeningnummer.

Bedankt voor alle antwoorden!

@privacygestelden:

Heb je ook gelijk aan, maar het is allemaal net wat makkelijker als je bij de politie komt met:
Beste oom Agent, ik heb zijn gegevens, klop maar even aan en klop maar even 240 euro uit zijn zak:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17
Reiniertjuhhh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:28:
Ik heb marktplaats een geschilformulier ingevuld.
Ik heb bij ING een mail gestuurd over een eventuele oplichter.
Ik heb Ziggo een mail gestuurd(zijn provider) over het aanvragen van gegevens, met de conclusie gekomen dat ik hiervoor aangifte moet doen.

Ik heb de verkoper een ultimatum gesteld via mail. Voor woensdag geen money=Donderdag aangifte. Bij de politie hebben ze dan hopelijk genoeg gegevens. IP-adres, provider, bankrekeningnummer.

Bedankt voor alle antwoorden!

@privacygestelden:

Heb je ook gelijk aan, maar het is allemaal net wat makkelijker als je bij de politie komt met:
Beste juut, ik heb zijn gegevens, klop maar even aan en klop maar even 240 euro uit zijn zak:)
Ik zou niet te lang wachten met aangifte doen, neem aan dat je dat altijd nog in kunt trekken.
Maar ja, of dat veel nut heeft. Was laatst ook iets over een of andere oplichter bij Kassa, men had adresgegevens etc zelf achterhaald maar de politie ondernam geen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
http://www.ikbengenaaid.com/post5073.html#p5073

2500 euro aan genaaide mensen op dat forum. Inclusief mij zo rond de 2800 euro.
Ik ga sowieso aangifte doen woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Reiniertjuhhh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:42:

Het is best belangrijk dat meer mensen dan aangifte doen, zo heb ik de politie ook al eens iets kunnen laten uitzoeken door een oplichter op SamenKopen.net. Toen heeft de politie naar die jongen gebeld die direct in z'n broek poepte en al het geld heeft overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:32
Reiniertjuhhh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:42:

Die website waar je naar toe linkt bevat 3 websites met gegevens van de beste man erop.
Moet je wel wat mee kunnen lijkt me ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 22:47
Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan...... maar goed, vriend van mij is ook eens opgelicht door iemand uit Assen die iphones etc aanbiedt en niet levert. Geld moest ook vaak naar rekeningen gestort op anderen namen. Er lopen tegen deze gast meerdere zaken bij de politie, maar nog nooit heeft hij een cent teruggezien. Ookal weet de politie precies wie het is en waar hij woont. Ga er maar vanuit dat je je geld kwijt bent en laat het een les zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zet al die gegevens ook op opgelicht.nl . Mosterd na de maaltijd, maar if it sounds too good to be true it probably is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
@Exorcist.

Ik weet het, maar als ik een N96 kan kopen voor 80 euro, klein halfjaar geleden, mijn Touch HD een kleine maand geleden voor 220 euro kan vérkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nog meer mosterd na de maaltijd, maar mischien nuttig voor anderen, die dit topic lezen : adresgegevens moet je niet achteraf proberen te achterhalen, maar weten (en checken) voordat je geld overmaakt.

Ik vraag altijd om deze gegevens, een verkoper, die dan tegensputtert onder het mom van "privacy" of eerdere slechte ervaringen met kopers, mag op zoek gaan naar een andere koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Is me ook al verteld. Tsja, ik geloof gewoon te goed in mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Een goede les dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Op marktplaats kun je op goed vertrouwen handelen met iedereen als je: een aardewerken asbak koopt, of een LP, of een jaargang Donald Ducks. Gewoon blijven vertrouwen in het goede van de mens. Dat is een goede eigenschap.

Echter, zodra je via marktplaats opzoek gaat naar: De nieuwste iPhones, MacBooks, Topmodellen telefoons en dat soort dingen dan moet je niet meer uit gaan van het goede van de mens. Het zijn zeer populaire objecten, er zijn meestal relatief hoge bedragen mee gemoeid en iedereen die op Marktplaats (ipv de winkel) naar dit soort producten zoekt is opzoek naar de deal van de eeuw. Dit is gewoon een lokroep voor oplichters. Het zou me niks verbazen als de helft van de adverteerders (die dit soort producten aanbieden) niks meer van zich laten horen zodra jij op goed vertrouwen geld overmaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door LieveNiels op 11-05-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je moet vooral aangifte doen maar ik moet nog maar zien of de politie überhaupt jouw aangifte wil opmaken. Had zelf ook te maken met een oplichtingszaak via marktplaats, ook naar politie voor aangifte. Maar die weigerde het op te maken ookal zijn ze verplicht dit te doen. Reden voor afwijzing: het is een conflict tussen u en de verkopende partij. Klopt, maar dat laat onverlet dat de verkopende partij wel degelijk een strafbaar feit heeft begaan en daarvan wil je juist aangifte doen. Dat kreeg ik bij de politie niet voldoende duidelijk en kon dus naar mijn geld fluiten. Ook met alle gegevens nog richting advocaat gegaan maar ook dat haalde niks uit. Bank hield de boot af, provider dito en daar ben je mooi klaar mee in zo´n geval.

Zo zie je maar, zelfs al heb je zat bewijzen hoe diverse instanties dergelijke mensen de ruimte geven om vooral door te gaan met zulke dingen. Ik zou marktplaats wel op de hoogte stellen, dan gooien ze al zijn advertenties af van de site en ook in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joosie200 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:11:
Je moet vooral aangifte doen maar ik moet nog maar zien of de politie überhaupt jouw aangifte wil opmaken. Had zelf ook te maken met een oplichtingszaak via marktplaats, ook naar politie voor aangifte. Maar die weigerde het op te maken ookal zijn ze verplicht dit te doen. Reden voor afwijzing: het is een conflict tussen u en de verkopende partij. Klopt, maar dat laat onverlet dat de verkopende partij wel degelijk een strafbaar feit heeft begaan en daarvan wil je juist aangifte doen. Dat kreeg ik bij de politie niet voldoende duidelijk en kon dus naar mijn geld fluiten. Ook met alle gegevens nog richting advocaat gegaan maar ook dat haalde niks uit. Bank hield de boot af, provider dito en daar ben je mooi klaar mee in zo´n geval.

Zo zie je maar, zelfs al heb je zat bewijzen hoe diverse instanties dergelijke mensen de ruimte geven om vooral door te gaan met zulke dingen. Ik zou marktplaats wel op de hoogte stellen, dan gooien ze al zijn advertenties af van de site en ook in de toekomst.
Dan nog komt de politie pas in actie bij een melding of 10/20. Een familielid van me kon ook eindeloos d'r gang gaan eer de politie op de stoep stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Erg kut dit. Ik weet dat je het niet wilt horen, maar als je via marktplaats iets duurs koopt ga dan gewoon langs om het product te controleren en op te halen. Een groot geld bedrag overmaken is dan gewoon een groot risico. Zeker als het om mobieltjes e.d. gaat, waarbij de prijs te mooi om waar te zijn is. Zelf heb ik mijn les ook geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 14:44

eagle00789

Est. November 2005

Joosie200 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:11:
Je moet vooral aangifte doen maar ik moet nog maar zien of de politie überhaupt jouw aangifte wil opmaken. Had zelf ook te maken met een oplichtingszaak via marktplaats, ook naar politie voor aangifte. Maar die weigerde het op te maken ookal zijn ze verplicht dit te doen. Reden voor afwijzing: het is een conflict tussen u en de verkopende partij.
ALs je zoiets een volgende keer gebeurt moet je vragen naar het dienstdoende hoofd die op dat moment aanwezig is en het hem uitleggen. Wil ook hij geen aangifte opnemen, dan kun je nog contact opnemen met het ministerie van justitie en aan hun het verhaal uitleggen met daarbij de boodschap dat ze op bureau ... je aangifte over oplichting niet willen opnemen. Als het ministerie het hoort, dan mag je meteen aangifte gaan doen van je oplichting. Is mij al 3 maal gebeurd en ook al 3 maal tot aan het ministerie gegaan met succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 09:39
*knip* die flame was nergens voor nodig

[ Voor 84% gewijzigd door Orion84 op 11-05-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
En in ieder geval kijken bij opgelichtopinternet.nl

Ik ben 1 maal opgelicht geweest via MP en dat heeft me uiteindelijk wel mijn geld terug bezorgd.
Zowieso moet je daar altijd kijken als je iets via MP koopt. En verder weet je natuurlijk ; if it loox to good to be true, enz.

[ Voor 29% gewijzigd door maartend op 11-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-05 20:39
ik ben zelf ook keer opgelicht was voor 35 euro .ik had telefoon nummer en zijn adres (had iemand bij zijn mobiele telefoon provider werken zodoende aders kunnen achterhalen) .ging aangifte bij politie doen .die deden er niets mee zelfs een aangifte namen ze niet op .was schijnbaar tussen mij en die persoon moest maar naar via wedswinkel of een advokaat doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wheelboy schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:47:
ik ben zelf ook keer opgelicht was voor 35 euro .ik had telefoon nummer en zijn adres (had iemand bij zijn mobiele telefoon provider werken zodoende aders kunnen achterhalen) .ging aangifte bij politie doen .die deden er niets mee zelfs een aangifte namen ze niet op .was schijnbaar tussen mij en die persoon moest maar naar via wedswinkel of een advokaat doen .
Heb je nog wel wat gewonnen bij de wedswinkel?

Ontopic: ik ben laatst voor 20 Euro opgelicht op MP, terwijl ik vrijwel altijd precies weet waar ik op moet letten (ik trek ook zoveel mogelijk na van te voren). Ze bood twee producten aan, kinderschoentjes en een PS1 in doos. Laatstgenoemde overgenomen, na betaling niets vernomen.

Ik heb haar IP adres, en heb via een nieuw e-mailaccount een bod gedaan op die schoenen om d'r uit haar tent te lokken. Ze hapte, dus nu heb ik de vraag neergelegd of ik ze kan komen ophalen.

Zodra ik het adres heb weet ik iig wat ik ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wheelboy schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:47:
Ik moest dit bericht 2x lezen voordat ik het snapte. Het staat zo vol met grammatica en spellingsfouten....

Ontopic:
Zoals anderen al aangaven: altijd voor de koop om iemands zijn adres vragen. En dat moet je dan natuurlijk ook wel controleren. Het beste is om van te voren te vragen of je het bij hem kan ophalen. Als hij al bij voorbaat nee zegt (met wat voor een smoes dan ook), dan kan je er donder opzeggen dat het zaakje stinkt. Als je wel langs kan komen, vraag je om zijn adres, en later op de dag geef je aan dat je ben verhinderd om langs te komen en of het een probleem is om het product op te sturen.
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:51:
Zodra ik het adres heb weet ik iig wat ik ga doen :)
Die kinderschoentjes kopen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 11-05-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

silmaril8 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:52:
[...]

Die kinderschoentjes kopen? :P
Nou ja, dochtertje is wel op komst, ik wil d'r wel verblijden met een bezoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mag het hier weer een klein beetje on-topic? Je ervaringen delen om zodoende de TS van tips te voorzien is prima, maar niets toevoegende "ik ook" reacties mogen achterwege blijven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:44

Jrz

––––––––––––

Je kan gewoon de bank bellen van die gast bellen, en zeggen dat je iets gekocht hebt, maar het niet ontvangen hebt.

Is mij al eens gelukt iig

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 15:45
Jrz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:57:
Je kan gewoon de bank bellen van die gast bellen, en zeggen dat je iets gekocht hebt, maar het niet ontvangen hebt.

Is mij al eens gelukt iig
Ik mag hopen dat die medewerker die jouw heeft geholpen direct ontslagen is..

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Boxman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:00:
Dat hoop ik ook ja :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 11:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt zijn naam, en je hebt zijn woonplaats (anders kan je geen geld overmaken). Heb je al eens in de telefoongids gekeken?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Boxman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:00:
[...]

Hoezo?
Als ik geld naar iemand overmaak, mag ik toch heus wel weten waar diegene woont?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jrz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:31:
Hoezo?
Als ik geld naar iemand overmaak, mag ik toch heus wel weten waar diegene woont?
Nee, dat is privacy-gevoelige informatie en niet relevant voor de transactie. De bankmedewerker is daar gewoon heel dom geweest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
@ E-vix.

Dat mocht ik hopen ja. Hij gebruikt valse adressen, opereert onder valse emailadressen. Hij woont in Maastricht, Hulst, Groningen, Almelo, Zeeland Friesland noem het maar op. Maar ondertussen zijn al 10 mensen via dat forum aangifte aan het doen. Dus daar MOET de politie wel wat mee doen. Maar naar me geld kan ik waarschijnlijk wel fluiten..

Jrz:

Natuurlijk is dat gevaarlijk, jij kan ook ergens heengaan van, ja heb ik niet ontvangen terwijl je dat wel hebt en dan heb je mooi je money terug en de goederen. Tevens inbreuk op privacy, ook al hebi k het ook stiekem gehoopt dat ze dat zo kunnen doen.

Ik heb iig mijn les geleerd... Ik ben ook nog maar 15 dus leef je even in met wat voor een k*tprobleem ik zit. Verrekte 240 euro kwijt:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

gambieter schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:33:
[...]

Nee, dat is privacy-gevoelige informatie en niet relevant voor de transactie. De bankmedewerker is daar gewoon heel dom geweest.
Precies en zelfs al ben je van mening dat het qua privacy aantasting wel meevalt, bedenk dan even dat die medewerker waarschijnlijk geen flauw idee had van wie hij aan de telefoon had. Voor hetzelfde geld was het juist een oplichter die wat informatie probeerde op te vissen die hij later in social engineering trucs kan toepassen etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 11-05-2010 13:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:37:
@ E-vix.
Natuurlijk is dat gevaarlijk, jij kan ook ergens heengaan van, ja heb ik niet ontvangen terwijl je dat wel hebt en dan heb je mooi je money terug en de goederen. Tevens inbreuk op privacy, ook al hebi k het ook stiekem gehoopt dat ze dat zo kunnen doen.

Ik heb iig mijn les geleerd... Ik ben ook nog maar 15 dus leef je even in met wat voor een k*tprobleem ik zit. Verrekte 240 euro kwijt:(
Hoezo money terug en goederen?
Ik had het alleen over naw gegevens.

Dan kan je het zelf uitzoeken met de persoon. Middels een vriendelijk telefoontje of *snip* :N

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 11-05-2010 14:35 . Reden: Niet doen.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Als je met acceptgiro of internetbankieren hebt betaalt (geen idee of dat het geval is) dan kan je bij een filiaal van je bank het geld terug laten storten. Kan alleen in sommige situaties. Als je het in een envellop opgestuurd hebt kan je maar weinig bewijzen.

[ Voor 24% gewijzigd door photofreak op 11-05-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
photofreak schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:03:
Als je met acceptgiro of internetbankieren hebt betaalt (geen idee of dat het geval is) dan kan je bij een filiaal van je bank het geld terug laten storten.
Ehm, volgens mij kan dat helemaal niet? Je kan alleen een automatische betaling terug laten storten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55
silmaril8 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:06:
[...]

Ehm, volgens mij kan dat helemaal niet? Je kan alleen een automatische betaling terug laten storten volgens mij.
Correct. Alleen machtigingen kunnen gestorneerd worden (Automatische Incasso's dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

silmaril8 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:06:
[...]

Nee dat kan ook helemaal niet. Helaas heb je in dit soort topics altijd mensen die dit soort onzin verkondigen. Je kan er altijd op wachten gewoon.

Zou een mooie boel worden als dat zou kunnen. Iedere rechtmatige betaling kan zomaar teruggedraaid worden zeker.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 11-05-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt dat kan niet zonder meer. Ik heb eens een brief met een kopie van een afschrift en een verhaal erbij gestuurd. Toen gebeurde het wel, geen idee of er toen nog toestemming aan de verkeerd gestuurde (ik had geld naar de verkeerde overgemaakt) is gevraagd, maar het kan niet zonder meer even. Zou wat zijn zeg, wat kopen, toegestuurd krijgen en geld terugboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MsG schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:09:
Klopt dat kan niet zonder meer. Ik heb eens een brief met een kopie van een afschrift en een verhaal erbij gestuurd. Toen gebeurde het wel, geen idee of er toen nog toestemming aan de verkeerd gestuurde (ik had geld naar de verkeerde overgemaakt) is gevraagd, maar het kan niet zonder meer even. Zou wat zijn zeg, wat kopen, toegestuurd krijgen en geld terugboeken.
Je zal denk ik wel met wat meer dan een 'goed verhaal' moeten komen om zoiets terug te draaien. Lijkt me niet meer dan logisch dat de rekeninghouder daar toestemming voor heeft gegeven. Een bank kan jouw verhaal natuurlijk niet zo makkelijk controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Ik had het begrip 'terugboeken' wat verkeerd begrepen. Maar met het bankrekeningnummer kan je wel de oplichter achterhalen. Je moet je identifiseren bij de aanvraag van een bankrekening. Maar een bank doet natuurlijk niet zomaar gegevens van klanten verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
http://www.ikbengenaaid.c...r-368891143-t939-170.html

Voor de geïnteresseerden: Lees pagina 13 tot het laatste maar door. Lady's and Gentlemen, We've Got 'm!
Meneer Oguz. Lijkt erop dat ik nog mijn geld terug ga krijgen ook:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246088

Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:58:
http://www.ikbengenaaid.c...r-368891143-t939-170.html

Voor de geïnteresseerden: Lees pagina 13 tot het laatste maar door. Lady's and Gentlemen, We've Got 'm!
Meneer [...]. Lijkt erop dat ik nog mijn geld terug ga krijgen ook:D
Dat is mooi.

Toch denk ik dat het goed zou zijn als de politie zich er toch mee bemoeit. Ik vraag me namelijk af hoeveel mensen er zijn opgelicht die niet van deze actie weten en denken hun geld kwijt te zijn (geld dat dus in de handen van die jongen blijft).

(al snap ik het natuurlijk volledig dat je het liefst eerst z.s.m je eigen geld terugkrijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:57

Saven

Administrator

'k wil de vreugde niet verpesten :P maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat hij dat geld terug zal boeken. vaak zijn het van die mensen die het geld niet eens meer hebben en ook niks kunnen overboeken.

maar goed ;) nooit geschoten altijd mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sowieso zou ik de aanklacht niet intrekken. Als meneer geen strafblad had gewenst had hij maar niet op deze manier moeten handelen. Wanneer je de aanklacht intrekt stel je hem alleen maar in staat nogmaals soortgelijke stunts uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Wat een goedgelovige mensen daar "mijn rabobank is geblokkeerd, maandag krijg ik een nieuwe, en dan betaal ik het", waarvan??
En dan ook nog de aanklacht intrekken..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Vertrouw deze jongen niet,
Hij betaald denk ik alleen mensen die hem op het spoor zijn.
Want denk je zelf dat lijstje gedupeerde iedereen is? (van de website ikbengenaaid.com)
Denk zelf dat er wel iets meer zijn dan alleen deze mensen.

Ik zou ook lekker me procesverbaal niet intrekken.
Als hij eerlijk handelt waren ze ook nooit gekomen en mag hij nu ook de gevolgen mogelijk inzien.

Tis ook helemaal niet slim om in te trekken, want als er later andere gedupeerde komen hebben hun wel wat aan jou procesverbaal.
En kan ook slachtoffers besparen bijvoorbeeld latere werkgevers van deze jongen als hij weer fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
heb ook eens aangifte gedaan. de oplichter werd achterhaald ( er stond telefoonnummer bij) en de politie kon hem wel vinden. uiteindelijk heb ik ook via andere advertentie zijn adresgegevens achterhaald.
na confrontatie en aangifte had ie het geld teruggeboekt.
maar dat betekent niet dat ie opeens geen strafbaar feit meer had gepleegd. als ik hem niet had "gevonden" kreeg ik niks terug.

Ik kreeg de smoes dat hij mijn mailtje had gezien maar dat het het adres van zijn zoontje was ( right, het provider adres bij planet??) en dat zijn zoontje me had proberen op t elichten. ( van 12 jaar, met bankrekening??) maar toen hij bericht had gekregen dat hij op het politieburo moest komen belde die of ik de aangifte kon intrekken etc. hij had de politie weer verteld dat zijn computer kapot was gegaan bla bla.

heb hem mooi laten zweten, juist omdat ie tegen iedereen ( en de politie had gelogen)
jammer genoeg hebben ze niks gedaan tegen hem, maar denk dat ie zijn lesje wel heeft geleerd. een boete was wel op zijn plek geweest. maar omdat ik geen schade meerhad ( het geld was teruggeboekt) etc. hebben ze ervan af gezien ( ook vanwege de kosten van er werk van te maken) maar goed. heb wel op een vrij genomen middag 1,5 uur op politiebureau gezeten, en het gedoe er van gehad. het ging on mijn geval om 110 euro, en ook een telefoon, maar dat was op dat moment de nomrale prijs voor een nokia 6300, en de adresgegevens leken ook te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
@engelbertus
Gelukkig is in dit geval de jongen zelf 18 jaar.
Dus kan hij lekker zelf opdraaien voor de schade en gevolgen.
Dat is stuk beter dan dat ze een verhaal er omheen kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
@iedereen over het goedgelovige en verbaal.

Je denkt toch niet dat iedereen zich daar aan houdt he? Als het dinsdag is en iedereen heeft zijn geld dan blijven die aangiftes echt wel, zo'n kerel moet aangepakt worden. En het goedgelovige, iedereen is daar ook eerst zien dan geloven hoor;).
En dat zijn rekening geblokkeerd is zou nog wel eens kunnen want ik had een officiele brief naar rabobank gestuurd, waarin stond dat ze de zaak al in behandeling hadden.

Pagina: 1