• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 14:41
Hallo,

Wij hebben een caravan, jaja een echte stacaravan en daar staat een Zibro kachel die veel vocht in de lucht blaast. er is dus veel vorming van condens.

Ik vraag me dan alleen af wat voor TV kan ik dan kopen, nu heb ik totaal geen verstand van luchtvochtigheid en wat wel en niet kan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 10-05-2010 17:09 ]

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-12 12:47
hmmm, wellicht zo'n tv die ook in badkamers geplaatst worden.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Hier misschien: http://www.badkamertelevisie.nl/

Maar veel consumenten elektronica kan tegen een redelijk hoge luchtvochtigheid, helemaal als het niet continu is. Prijs van echt vocht bestendige elektronica is vaak hoog.

[ Voor 66% gewijzigd door ODF op 10-05-2010 17:35 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 12:55
2000 euro voor een 26 inch tv is wel een dure grap.

dus ik zou eens wat onderzoek gaan doen als je het 1000 euro waard vind..

Ik zou allereerst de luchtvochtigheid eens meten in je stacaravan op verschillende momenten, bij mij op de tu/e (Bouwfysica) krijg je die meters (hygrometer) zo mee, dus ze lijken mij niet zo duur. Aan de hand van die uitslag kan je dan bepalen of een 'standaard' tv wel een optie is...je kunt altijd wel contact opnemen met de fabrikanten en de waarden doorgeven, zij zullen je vast wel helpen :)

succes

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-12 14:09

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij kun je veel beter gewone consumentenelectronica kopen en die vervangen als ie na een jaar niet meer werkt. Ben je voor 150-200 ipv 2000 euro klaar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Huib_Bloodstone schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:06:
Hallo,

Wij hebben een caravan, jaja een echte stacaravan en daar staat een Zibro kachel die veel vocht in de lucht blaast. er is dus veel vorming van condens.

Ik vraag me dan alleen af wat voor TV kan ik dan kopen, nu heb ik totaal geen verstand van luchtvochtigheid en wat wel en niet kan kan.
Meet die luchtvochtigheid eens? Zonder te meten tast je volledig in het duister.
Wellicht valt het allemaal wel gewoon mee en valt het binnen het bereik van normale consumenten electronica.

Alles kan stuk.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik kan mij niet voorstellen dat een standaard caravankachel de vochtigheid boven de 60-80% brengt (boven dat percentage valt buiten de specificaties van veel televisiefabrikanten).

Heb je al eens gelucht? Stoken in een gesloten vochtige caravan schiet natuurlijk niet op ;)
Vocht en condens krijg je weg door te luchten... vervolgens moet zo`n caravan kurkdroog zijn met de kachel op een laag pitje :)

edit.. dus: Flink stoken -> luchten -> laag pitje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 11-05-2010 15:44 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1