Ik kreeg bij Call of Duty de melding dat mijn NAT strict was (poorten dus dichtzaten), dus ben daar wat aan gaan doen. Rondgezocht op internet naar welke poorten er geforward moesten, en dat ook toegepast in mijn router (E-Tech ADRT04). Wat blijkt echter: de NAT blijft gewoon op strict staan. Nog eens gedubbelcheckt of ik alles wel had opgeslagen, en of ik het wel anat het juiste (overigens statische) IP had geforward, maar het klopte allemaal. Ook in Zonealarm heeft CoD volledige rechten. Dus verder gezocht, kwam ik een tooltje tegen waarmee je kan checken of je poorten wel echt open staan (PFPortChecker, van Portforward.com). Wat bleek: mijn TCP poorten staan inderdaad open, maar bij UDP heeft de router blijkbaar niet geluisterd naar me
. Nog eens opnieuw ingesteld allemaal, maar hetzelfde probleem bleef. Bij zoeken op internet en hier op GoT kom ik wel mensen tegen met hetzelfde probleem, maar er is nergens een oplossing te vinden. In de hoop dat er toch ergens een oplossing is, dit dus maar even geport, alle tips zijn welkom