Harde schijf eee pc 1000h kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Gister heb ik (nogal dom) de stekker van de adapter uit mijn eeepc gehaald (met Ubuntu aan) op het moment dat er geen accu in zat. Toen ik hem vandaag weer opstartte ging alles heel langzaam en kwam er uiteindelijk een chkdisk bij windows 7. Deze laten uitvoeren maar kon de fouten niet repareren. Heel veel was unreadable etc. Nu tracht ik de boel opnieuw te installeren. Bij de windows 7 installatie krijg ik nu errors dat hij niet kan formatteren en ook niet kan installeren. Ik krijg berichten als:

'Het bestand of de map \ProgramData\Microsoft\WindoesDefender\Definition Updates is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit.'

Is de hardeschijf nu kapot en moet ik hem vervangen? Of zijn er tools die misschien alles toch nog kunnen formatteren en herstellen?

Groeten,

Sj44k13

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is eens de testtool van de schijffabrikant erop loslaten en kijken wat het ding aangeeft.
Verder kun je eens kijken of de schijf wel te formatteren is in een ander systeem.

• Cobiwan
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:38:
Wat je kunt doen is eens de testtool van de schijffabrikant erop loslaten en kijken wat het ding aangeeft.
Verder kun je eens kijken of de schijf wel te formatteren is in een ander systeem.
Heb naar seatools gekeken, maar dat kan alleen op cdrom of floppy worden gezet. Aanschaf van externe cdromdrive of diskdrive is bijna even duur als nieuwe hardeschijf kopen...

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Hmm kun je niet de harddisk uit je EEEpc schroeven en via een adapter aan een andere pc hangen en hem zo controleren?

[ Voor 85% gewijzigd door Ossenaar op 10-05-2010 17:25 ]

De kick van Electric!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

daar zou een harde schijf niet van kapot kunnen gaan, lijkt me.

Lijkt me waarschijnlijker dat er al problemen waren.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 10-05-2010 17:28 ]

• Cobiwan
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:27:
[...]

daar zou een harde schijf niet van kapot kunnen gaan, lijkt me.

Lijkt me waarschijnlijker dat er al problemen waren.
hmm nooit iets gemerkt eerder. Ben nu ultimatebootcd op usb aan het zetten met universal usb installer, MIsschien vindt seatools dan wat.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

doe onder ubuntu eens een fsck, waarschijnlijk bokt ie over je ext fs en moet daar wat gefixt worden.

Hacktheplanet / PVOutput

• Cobiwan
  • Niet online
Midas.e schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:22:
doe onder ubuntu eens een fsck, waarschijnlijk bokt ie over je ext fs en moet daar wat gefixt worden.
Ben nu bezig met Zero fillen via Seatools. Seatools kon de lange check op fouten niet eens afmaken namelijk... nu op 30% en lijkt goed te gaan

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 21:44
Ik heb met m'n asus netbookje hetzelfde gehad, maar dan met windows xp. Na een hoop geklooi met de windows cd ed. uiteindelijk toch maar een verse installatie gedaan. Ik merk er niks meer van.

• Cobiwan
  • Niet online
Joukea schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:36:
Ik heb met m'n asus netbookje hetzelfde gehad, maar dan met windows xp. Na een hoop geklooi met de windows cd ed. uiteindelijk toch maar een verse installatie gedaan. Ik merk er niks meer van.
Versie installatie ging dus niet. Kon ie niet meer goed formatten volgens mij en de bestanden die erop kwamen waren meteen beschadigd

Heb met Seatools zero all gedaan en dat ging goed (bij de controles die je kon uitvoeren vond hij erg veel fouten en kon hij niet fixen). Als ik nu windows 7 wil installeren krijg ik als fout dat hij partities niet kan formatteren.

'Kan een partitie op schijf 0 niet formatteren. De fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de installatie is geselecteerd. Foutcode 0x80070057.' :S

In Ubuntu zegt Gparted dat ik chkdisk /f moet doen met windows om het te fixen, want Gparted kan ook niet formatteren als NTFS omdat er beschadigingen zouden zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Cobiwan op 10-05-2010 20:45 ]

Pagina: 1