[iPad] gallery - toegang foto's op PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30
Ik heb sinds kort een iPad en de ervaring is geweldig, maar ik heb toch een vraag waar ik zelf nog geen antwoord op gevonden heb.

Ik heb heel veel foto's van m'n digitale camera op mijn pc staan (Windows 7). Het zijn er teveel om ze allemaal via iTunes te syncen met m'n iPad - en dat is ook te omslachtig, de iPad is maar weinig verbonden met m'n PC.

Ik zoek daarom een app (of een tweak, maakt niet uit), om de foto's die op m'n PC staan, gemakkelijk toegankelijk te maken op m'n iPad. Het liefst van al geïntegreerd in de standaard foto app op de iPad.

Voor video's heb ik al AirVideo aangekocht, en met de i7 in mijn pc werkt die live conversion echt zeer vlot en aangenaam... Zoiets zoek ik dus ook voor de foto's, iemand een idee?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
DropBox.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Met dropbox kan je wel bestanden (dus ook fotos) delen, maar echt gemakkelijk browsen zoals door de gallery app is er niet echt bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
http://www.webalbumsapp.com/ is een app komt aardig in de buurt, alleen zit die vast aan google's picasa webalbums, maar dat is de functionaliteit die ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je ze niet op google? Heb ik ook gedaan..werkt perfect, jij bepaald of de fotoos prive op publiek zijn en je kan ze overal ter wereld bekijken.. Just my thought!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
In het totaal is het zo'n slordige 50GB, niet echt een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stomme vraag, maar is die 50gb geresized of origineel formaat? Als je eerst ze met een batch script een normaal formaat geeft kom je er waarschijnlijk wel. Groter dan 1024x768 is toch niet echt nuttig op de iPad tenslotte :)

En misschien toch niet alle foto's willen kijken, 50gb is toch wel minimaal een paar duizend foto's voor mijn gevoel. Ik kan me niet voorstellen dat al je vakantiekiekjes zo ontzettend goed zijn :P (;) nofi), dus dan kun je wat selecties maken misschien.

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 15-05-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Shaidar schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:51:
In het totaal is het zo'n slordige 50GB, niet echt een optie...
Storage is echt heel goedkoop bij Google. Voor die paar euro per jaar hoef je het niet te laten volgens mij. En je kunt de Picasa-app laten resizen voordat de foto geupload wordt. Dan heb je aan een paar GB genoeg. Ik heb zelf wat extra ruimte gekocht bij Google en m'n hele fotoboek inclusief filmpjes geupload.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:25
Online is inderdaad een goed idee, doe het zelf al een tijdje en ondertussen staat mijn hele collectie van +20.000 foto's online.

Ik zou persoonlijk niet voor Google kiezen maar voor Flickr. Ten eerste omdat de foto's op Flickr er mooier uitzien (geen/andere compressie) en ten tweede omdat de communitie op Flickr levendiger is en daadwerkelijk wat toevoegd, hierdoor zou foto's maken zomaar een hobby kunnen worden ;)

Tevens zal Flickr op den duur wel met een iPad app, zoals op de iphone.

[ Voor 8% gewijzigd door Crawl NL op 17-05-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Crawl NL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:07:
Online is inderdaad een goed idee, doe het zelf al een tijdje en ondertussen staat mijn hele collectie van +20.000 foto's online.

Ik zou persoonlijk niet voor Google kiezen maar voor Flickr. Ten eerste omdat de foto's op Flickr er mooier uitzien (geen/andere compressie) en ten tweede omdat de communitie op Flickr levendiger is en daadwerkelijk wat toevoegd, hierdoor zou foto's maken zomaar een hobby kunnen worden ;)

Tevens zal Flickr op den duur wel met een iPad app, zoals op de iphone.
Je geeft zelf al aan dat flickr meer een community is waar mensen hun foto's aan de wereld showen. Ik zit daar persoonlijk niet echt op te wachten en gooi ze dus liever in een gesloten picasa album.

Wat trouwens erg jammer is is dat er nog geen picasa of flickr apps zijn voor de ipad die uploaden ondersteunen, degene die dat op een goede manier doet ga ik in ieder geval direct kopen. Dat was voor mij namelijk ook een van de redenen om de camera connection kit aan te schaffen... En dan hopelijk met os 4.0 loopt de sync mooi door in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:25
Sander schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:57:
[...]

Je geeft zelf al aan dat flickr meer een community is waar mensen hun foto's aan de wereld showen. Ik zit daar persoonlijk niet echt op te wachten en gooi ze dus liever in een gesloten picasa album.

Wat trouwens erg jammer is is dat er nog geen picasa of flickr apps zijn voor de ipad die uploaden ondersteunen, degene die dat op een goede manier doet ga ik in ieder geval direct kopen. Dat was voor mij namelijk ook een van de redenen om de camera connection kit aan te schaffen... En dan hopelijk met os 4.0 loopt de sync mooi door in de achtergrond.
Is een keuze die je maakt, je hoeft ook op Flickr je foto niet te delen. Maar dat dit wel kan en dat hierachter ook nog eens een levendige community zit heeft alleen maar meerwaarde

Je hebt misschien wel hele leuke/mooie foto's in je collectie zitten die je eventueel wel zou willen delen en dit dan heel makkelijk kan doen in flickr. Ook ik heb privefoto's die ik niet deel maar soms zit er eentje tussen die de rest van de wereld rustig mag zien, meestal zijn dit dan foto's van gebouwen, stillevens etc..

Maar nogmaals de belangrijkste reden is dat de kwaliteit van de foto op Flickr gewaarborgd blijft en dat kan ik niet van Webalbums (Google) zeggen.

Vwb de app.....je kunt toch de iPhone Flickr app gebruiken, of werkt deze niet/lekker op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn foto's op google staan maar dat is niet lekker kijken op een iPad omdat google hier niet op ingesteld is dus moet je steeds je foto's handmatig door drukken ipv verschuiven. En iedere foto in google is niet in de maat van je scherm dus je kijkt ze of te klein of moet je steeds inzoemen waardoor je je "volgende" knop alweer kwijt bent. Ik vind dat niet handig via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:22:
Ik heb mijn foto's op google staan maar dat is niet lekker kijken op een iPad omdat google hier niet op ingesteld is dus moet je steeds je foto's handmatig door drukken ipv verschuiven. En iedere foto in google is niet in de maat van je scherm dus je kijkt ze of te klein of moet je steeds inzoemen waardoor je je "volgende" knop alweer kwijt bent. Ik vind dat niet handig via google.
Je hebt meerdere picasa apps, misschien die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 17:51

BioHazard

*\o/*

Is "FileBrowser" of "Air Sharing HD" niets voor je? Je deelt je foto map, en via de iPad benader je ze via smb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11
laden van foto's van je netwerk duurt lang. Zeker met 9 mb foto's
Pagina: 1