Toon posts:

[UPC] Storing beeldkwaliteit na plaatsen coax einddoos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem: Storing beeldkwaliteit na plaatsen coax einddoos.

Van het weekend heb ik de coax kabel, welke van UPC splitter naar mijn TV, liep netjes willen wegwerken middels plaatsen van coax einddoos. Hiertoe heb ik de coax kabel doorgeknipt en aangesloten op de nieuw geplaatste coax einddoos. Van hier uit met kabel naar UPC mediabox.

m.a.w. >>
Situatie was : UPC Coax aansluitpunt met groene kabel in buitenmuur-> splitter geleverd door UPC geplaatst op coax doos -> 10m coax kabel naar UPC mediabox

Situatie is: UPC Coax aansluitpunt met groene kabel in buitenmuur-> splitter geleverd door UPC geplaatst op coax doos -> 9m coax kabel naar nieuw geplaatst coax einddoos > 1m coax kabel van einddoos naar UPC mediabox.

Probleem dat nu is ontstaan is dat ik een hele slechte ontvangst heb gekregen. Beeld happert erg (1 frame per seconde beeld), HDtv niet meer doorkomt, de radio steeds wegvalt. Heb op advies van UPC de mediabox gereset, maar krijg nu bij "zoeken tv kanalen" helemaal niks meer door. Als ik de coax kabel direct in TV stop, dan ook erg slechgte ontvangst. (geen ruis, maar meer dat beeld maar fractie van seconde verschijnt, en radia heel erg gevoelig is voor verstoringen, als ik langsloop gaat het volume omlaag ??)

De kabel en coaxeinddoos zijn goed aangesloten. Echter UPC denkt dat de "afscherming" van de kabel en de coaxdoos waarschijnlijk het probleem zijn. Enige idee wat ik zou kunnen doen om van de inteferentie af te komen en de "afscherming" te verbeteren. Heb sterk het idee dat de dure coax kabel nu door een mindere kwaliteit coax einddoos ete niet wordt gedaan. Wat is kwalitatief goed materiaal zodat ik dat in ieder geval kan uitsluiten als mogelijke veroorzaker van dit probleem

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:22 ]

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12 23:11
Hirschmann is natuurlijk altijd perfect spul.
Maar in jouw geval zou ik nog eens goed naar de aansluitingen kijken: een klein koperdraadje van de buitenmantel tegen een connector is al genoeg voor veel storing (en daarmee ook meteen weg digitaal signaal). Kan nauw luisteren is mijn ervaring.