Tips voor veilig handelen via V&A?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik wil een pc van iemand kopen hier op tweakers, de persoon heeft geen V&A verleden en geen post oid. Maar wat ie aanbied klinkt wel heel normaal en ook de prijs is niet belachelijk goedkoop. Ik kan kiezen om de pc op te halen, laten bezorgen of de persoon komt tegen benzine kosten langs.

We wonen zo'n 250km uit elkaar, dus even langsrijden komt niet goed uit. Verzenden met TNT kost zo'n 13,- met verzekering tot 500,- (daar wil ik gebruik van maken)

Normaal koop ik weinig 2e hands, en als het gebeurd zijn het kleine dingen. Nu wil ik wat meer zekerheid dat ik geen baksteen krijg, heeft er iemand tips.

Ik vertrouw hem wel, maar je weet nooit

* er zullen best wel topics zijn met deze vraag, maar ik heb ze niet gevonden *

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
En toch zou ik dan in dit geval wél even langsgaan. Dan weet je namelijk voordat je koopt, wát je koopt en ben je dus een stuk zekerder van je zaak. In het geval dat het niks is kun je dan ook gewoon besluiten de pc niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij particuliere verkoop heb je heel weinig rechten in het geval iets defect blijkt etc.
Ga gewoon langs, dat is de enige manier waarop je zeker weet dat het goed komt.
Is dat te ver, kijk dan dichter bij je in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je het niet vertrouwt is de beste keuze altijd nog om zelf te gaan kijken en ter plekke af te rekenen. De rest van de opties is toch een kwestie van vertrouwen. Ik neem aan dat deze persoon alleen verstuurt zodra jij het geld hebt overgemaakt.

Ofwel zelf halen en kijken en dan betalen ofwel vertrouwen op de persoon ,dat deze eerlijk is. suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ja ik weet dat ik geen enkel recht heb, Tnet is ook niet aansprakelijk oid. Maar misschien heeft er iemand tips, de persoon wil best legitimatie sturen of op andere manier meewerken.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
De beste manier is om wat extra gegevens te vragen die je kan na checken, zoals naam, adres, vast telefoon nummer en zakelijk e-mail adres.

Wil je het voor beide echt betrouwbaar doen dan heb je een tussenpersoon nodig die het geld en het product ontvangt dit controleert en daarna doorstuurt. B.v. zo iets als www.escrow.com

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen posts en geen advertenties in het verleden? Dan zou ik ook niets kopen....zijn meerdere topics die op deze wijze slecht afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik vraag me af je wel wat hebt aan die verzekering van de TNT.
Zij verzekeren dat ze het pakje goed naar de ontvanger transporteren, niet dat het pakje dat bevat wat de ontvanger ervan verwacht.

Je kan bijvoorbeeld vragen om een foto met daarop de computer en een briefje met 'Hoi Pinin' oid. Dan weet je iig dat de verkoper ook daadwerkelijk over die pc beschikt.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 10-05-2010 14:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen mogelijkheid om met de trein / OV langs te gaan? Bij grote bedragen moet je in mijn ogen eigenlijk altijd langsgaan. Ook het verzenden zou ik eigenlijk een beetje huiverig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:30:
Geen posts en geen advertenties in het verleden? Dan zou ik ook niets kopen....zijn meerdere topics die op deze wijze slecht afgelopen zijn.
Dat is idd de rede waarom ik deze post ben gestart, maar het verschil is dat de prijs niet erg laag is, en ook niet een product dat enorm populair is.

Tja, als ik langs ga ben ik weer een dag kwijt en dat wil ik niet, misschien dat ik hem dan maar langs laat komen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Misschien een idee om in het midden af te spreken?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik ben zelf een user die ook nog geen forum post heeft, zelf heb ik wel al 1x een advertentie geplaatst via V&A kreeg alleen helemaal geen respons. Hoop niet dat dit is te maken heeft met het hebben van forum oid.

Nu even on-topic.
Je zou hem kunnen vragen deze onder rembours op te sturen. Hierdoor weet je zeker dat je de postbode kan betalen en hem kort kan zien '(zonder te testen dan wel)

Verder zou je zoals hierboven een man in the middle design kunnen pakken. alleen zit je dan ook met extra verzendkosten.

er zijn nog een paar dingen die je kan doen (alleen over deze ben ik niet zeker): betalen met paypal, heeft kopers bescherming weet alleen niet wat hier de voorwaarden van zijn of betalen met een creditcard *(weet echter ook niet de voorwaarden van hun koperbescherming).

Hopelijk heb je hier iets aan.
}:O

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
boombes schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:43:
Ik ben zelf een user die ook nog geen forum post heeft, zelf heb ik wel al 1x een advertentie geplaatst via V&A kreeg alleen helemaal geen respons. Hoop niet dat dit is te maken heeft met het hebben van forum oid.

Nu even on-topic.
Je zou hem kunnen vragen deze onder rembours op te sturen. Hierdoor weet je zeker dat je de postbode kan betalen en hem kort kan zien '(zonder te testen dan wel)

}:O
Rembours mag je officieel niet openmaken voor je handtekening hebt gezet. Aanbieder kan dan gewoon een lege kast sturen oid.

Verder; het is denk ik wel een verschil of je een pc koopt van €30,- of €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
boombes schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:43:

Nu even on-topic.
Rembours is eerst betalen en niets testen/bekijken. Het enige wat je dan zeker weet is dat je een doos met iets hebt.

Is snap het probleem niet zo:
of je vertrouwt de verkoper/transport en handelt alles via bank/pakketdienst af (zo'n pakket dienst kan ook escrow zijn)
of je vertrouwt de verkoper/transport niet en je gaat erheen.

Niemand hier kan je helpen garanderen dat het via de post goed komt.
Je kan de gegevens die je van de verkoper hebt via internet opzoeken en kijken of er problemen zijn (geweest) met deze verkoper. Meer kan je denk ik op afstand niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

En nu moet je dus voor jezelf bepalen of je de pc dat niet liever bij een gerennomeerde online shop wil kopen, waar je ook nog je 7 dagen koop op afstand hebt, en iets meer zekerheid dat het goed komt. Begrijp me niet verkeerd, ik koop heel veel 2e hands, maar met alles wat ik koop weet ik dat ik een risico loop, en ook dat risico kan dragen, met andere woorden, ik ben geen student (meer) die 3 maanden moet sparen voor een nieuwe computer..

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De meeste tips zijn denk ik al wel in een of andere vorm genoemd inmiddels, maar we hebben hierover een mooie sticky in het Pricewatch forum staan: \[V&A] Wat algemene tips

offtopic:
* Orion84 gaat eens kijken of we die niet hier in SF ook als sticky neer moeten zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. bedankt voor de tips.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nou de kerel komt nu langs, we betalen ieder 50% benzine. We kijken samen naar het systeem (openmaken, monitor zwart wit test & sisoft sandra)
Is alles goed krijgt ie een goede review (en z'n geld :))

Nog andere tips om een systeem te testen ( ik heb in de bovenstaande link gekeken)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:07
memtest?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Pagina: 1