[Wireless] Ps3 naar Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Op het moment heb ik mijn ps3 (20Gb) aangesloten op een Linksys modem met ingebouwde wireless N, natuurlijk wel op de G snelheid. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de ps3 via een bridge weer aan te sluiten op dit modem, dit word dan een 5 ghz bridge zodat ik gewoon wat meer performance uit de ps3 krijg ivm het wireless streamen.
Nu dacht ik zelf aan de WNHDE111 van Netgear, maar of dit mogelijk is icm Linksys is mij niet geheel bekend.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PS3 doet alleen 802.11g, geen 802.11n... Ik zie niet in hoe een bridge je performance kan verhogen tenzij je signaal nu zo slecht is waar je PS3 staat en je gewoon een repeater nodig hebt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:19

Grvy

Bot

Borromini schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:25:
PS3 doet alleen 802.11g, geen 802.11n... Ik zie niet in hoe een bridge je performance kan verhogen tenzij je signaal nu zo slecht is waar je PS3 staat en je gewoon een repeater nodig hebt?
Heeft de nieuwe (slim-versie) geen 802.11n? :o

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een 20 GB PS3 lijkt me geen Slim-versie?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:25:
T is simpel, deze Netgear bridge heeft 2 RJ45 aansluitingen voor extra apparaten, zoals een Nas, PS3, Xbox etc. Dus ik wil via de 100mbit (bedraad) naar Bridge en dan over 5Ghz Wireless N terug naar t modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De PS3 zou geen last mogen hebben van de bridge, als dat is wat je vraagt. En als je je PS3 bedraad op de bridge aansluit heb je inderdaad geen last meer van de beperking van de wireless adapter.

Waarom geen homeplug of iets dergelijks? Is iets duurder maar wel zuiniger. In principe moeten apparaat die voldoen aan de N-standaard feilloos met mekaar samenwerken, al wil dat in de praktijk (zeker met draft N-apparatuur) soms wel es tegenvallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 10-05-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
master_viper schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:19:
[...]
T is simpel, deze Netgear bridge heeft 2 RJ45 aansluitingen voor extra apparaten, zoals een Nas, PS3, Xbox etc. Dus ik wil via de 100mbit (bedraad) naar Bridge en dan over 5Ghz Wireless N terug naar t modem...
Je hebt dus een Linksys WAG320N modem(=niet simultaan)? Vergis je niet in bereik en signaal penetratie van de 5GHz dit is vele male slechter dan bij de 2,4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:03:
De PS3 zou geen last mogen hebben van de bridge, als dat is wat je vraagt. En als je je PS3 bedraad op de bridge aansluit heb je inderdaad geen last meer van de beperking van de wireless adapter.

Waarom geen homeplug of iets dergelijks? Is iets duurder maar wel zuiniger. In principe moeten apparaat die voldoen aan de N-standaard feilloos met mekaar samenwerken, al wil dat in de praktijk (zeker met draft N-apparatuur) soms wel es tegenvallen.
Wat mij erg aanspreekt is dat ik nog een apparaat gewoon kan aansluiten bij de Bridge op, aangezien deze 2 RJ45 poorten heeft. Ik weet niet precies wat een homeplug is, maar ik Google.
De vraag was of het in principe gewoon mogelijk was om via een bridge wireless te communiceren met de router/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Technisch gezien moet het kunnen denk ik, al heb ik zo'n ding nog nooit gebruikt. Homeplug + een switch zal je in ieder geval een gelijkaardig, robuuster en veiliger resultaat opleveren.

http://www.netgear.com/Pr...ccessPoints/WNHDE111.aspx

De pagina van Netgear voor het apparaat zelf suggereert alleen maar bedrade links met het AP/router, ik weet niet of dat jouw setup uitsluit. Misschien kan je best es contact opnemen met Netgear zelf om na te gaan of de software of dit apparaat het toelaat, voor je 't koopt.

Er staat op de pagina wel volgende voetnoot:
Wireless bridge requires at least one additional WNHDE111 unit (sold seperately).

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 10-05-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:54:
Technisch gezien moet het kunnen denk ik, al heb ik zo'n ding nog nooit gebruikt. Homeplug + een switch zal je in ieder geval een gelijkaardig, robuuster en veiliger resultaat opleveren.
Je spreekt jezelf tegen, je vergelijkt wifi met homeplug en beweert dat homeplug beter is, terwijl je m.b.t. wifi geen ervaring hebt. :z

Waarom niet een bridge van hetzelfde merk als de router? hiermee vallen problemen door minimale afwijkingen t.o.v. de N standaard te voorkomen.

Bijvoorbeeld http://reviews.cnet.com/b...4505-3304_7-32816755.html

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Je spreekt jezelf tegen, je vergelijkt wifi met homeplug en beweert dat homeplug beter is, terwijl je m.b.t. wifi geen ervaring hebt. :z
Ik heb geen ervaringn met bridges/repeaters :*

Da's heel wat anders dan met Wifi geen ervaring hebben ;). Ik vergelijk die dingen niet, ik suggereer een stabieler (maar weliswaar duurder) alternatief.

Wat je suggestie ivm hetzelfde merk nemen betreft: Smallnetbuilder heeft ooit es een combo getest van 802.11n-router en bijhorende PCI-E kaart, beiden van dezelfde fabrikant, die de geadverteerde 300 MBps in de verste verte niet haalden, ondanks dat de fabrikant zelf die ondingen compatibel verklaard had. Waar het om draait is niet zozeer de merkcombinatie als je 100% op veilig wil spelen, maar wél de combinatie van de radio chips - Broadcom, Ralink, Intel, Atheros. Welke sticker erop plakt is vaak irrelevant.

[ Voor 52% gewijzigd door Borromini op 10-05-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:16:
[...]

Ik heb geen ervaringn met bridges/repeaters :*

Da's heel wat anders dan met Wifi geen ervaring hebben ;). Ik vergelijk die dingen niet, ik suggereer een stabieler (maar weliswaar duurder) alternatief.
Beide oplossingen hebben hun voor- en nadelen.

Aangezien TS nu al WiFi in huis heeft, lijkt het me handiger om daar op door te spelen. ipv gelijk nieuwe apparatuur (homeplug) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat voor een modem/router heeft TS nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Nivk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:15:
Wat voor een modem/router heeft TS nu eigenlijk?
Wag320N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Lastig om het resultaat te voorspellen (dat is van enorm veel zaken afhankelijk), wel weet ik dat deze bridge superstabiel werkt (en heel eenvoudig te configureren is, wat voor een tweaker een beetje jammer is...).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Dus er is niemand die weet of deze Netgear router zonder directe (RJ45) aansluiting wireless zou kunnen functioneren met de PS3 aangesloten?
Er is namelijk een Linksys bridge die dit wel ondersteund, maar deze beschikt over maar 1 RJ45, en ik twijfel of deze ook nog als accesspoint hierna dient, het lijkt alsof deze alleen maar functioneert als bedraad naar wlan adapter, maar wel de naam bridge heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door master_viper op 13-05-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_viper schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:54:
Dus er is niemand die weet of deze Netgear router zonder directe (RJ45) aansluiting wireless zou kunnen functioneren met de PS3 aangesloten?
Er is namelijk een Linksys bridge die dit wel ondersteund, maar deze beschikt over maar 1 RJ45, en ik twijfel of deze ook nog als accesspoint repeater hierna dient, het lijkt alsof deze alleen maar functioneert als bedraad naar wlan adapter, maar wel de naam bridge heeft.
Dat is ook wat een bridge doet, van draadloos naar gedraad en vice versa.

Dat deze het signaal ook nog kan doorsturen is extra.

Het zou gewoon moeten werken.
Pagina: 1