Sharepoint en MySQL koppeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Beste Tweakers,

Ik wil graag gegevens uit een MySQL database beschikbaar stellen in een sharepoint lijst. Het gaat om persoonsgegevens van gebruikers die ik wil verzamelen middels een joomla website met verschillende webformulieren. Deze gegevens kan ik natuurlijk exporteren naar .csv en dan weer als een lijst toevoegen in sharepoint, maar liever zie ik het geautomatiseerd omdat er dagelijks aanmeldingen bij gaan komen.

De volgende drie opties heb ik nu overwogen:

- ODBC koppeling. Het is mogelijk om met sharepointdesigner een koppeling te leggen naar een externe mysql database en gegevens middels een query op te halen. Dit is, zoals ik heb begrepen van een collega, een onveilige oplossing. Klop het dat dit onveilig is?

- Een webservice. Er bestaan voor joomla verschillende oplossingen op basis van xmlrpc, maar hier heb ik totaal geen ervaring mee. Heeft hier iemand ervaring mee en zo ja, kun je dan een inschatting maken van de mogelijkheden?

- Csv files. Het is een mogelijkheid om dagelijks een export te maken op basis van een query. Kan ik met sharepointdesigner automagisch deze gegevens toevoegen aan een lijst?

Kan iemand mij adviseren? Misschien heb ik nog veel voor de hand liggende oplossingen gemist? Alvast bedankt voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt een view maken in MSSQL naar een MySQL server AFAIK. Hoe 't werkt vanuit sharepoint durf ik niet te zeggen. Wat je collega beweert over onveilig zou best kunnen maar een onderbouwing daarbij zou dan wel handig zijn lijkt me.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
De redenatie is dat je een stepping stone opzet vanaf het internet omdat je rechtstreeks gegevens uit de database haalt en in sharepoint zet. Eventuele "foute" invoer zet je zonder te valideren over. Of dat een groot risico wanneer de webserver goed is ingericht laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Niemand? Ik denk dat ik het dan maar met exports in de vorm van csv's ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad en heb dit opgelost door gebruik te maken van een transfer script (PHP).
Ik doe niet veel meer dan de records uit Joomla lezen en deze dan rechtstreeks in de MSSQL database te pompen.
Dit is ver van de meest ideale oplossing maar gezien de deadline die ik had was dit de enige snelle oplossing. Ben nu aan het kijken naar een "echte" koppeling maar heb helaas nog niks kunnen vinden waar ik blij van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Optie 4: Console applicatie of service die verbinding maakt met de MySQL database EN met SharePoint en de data kopieert/wat je ook wilt? Deze kan natuurlijk elke periode X draaien.

Is de data binnen SharePoint readonly of moet het 2 kanten op gesynchroniseerd worden?

SharePoint 2007 btw of al bezig met SharePoint 2010 (beta)?

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-05-2010 10:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Het gaat om Sharepoint 2007, de data hoeft alleen te worden gekopieerd naar een sharepoint lijst, de orginele data op de server mag niet bijgewerkt worden.

Het zijn allebei windows servers, welke windows service zou dit dan kunnen?

Edit: een dagelijkse kopie volstaat het hoeft niet meteen te worden overgezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Goodfellas op 12-05-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Er is geen bestaande service die deze specifieke taak kan verrichten. Echter een console applicatie die deze kopieerslag uitvoert is vrij eenvoudig te schrijven. Deze kan vervolgens gescheduled worden om elke nacht te draaien.

Bijv. applicatie start, maakt verbinding met de MySQL database, leest gegevens, verbinding leggen met SharePoint, en gegevens die gekopieerd dienen te worden kopieren.

[ Voor 27% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-05-2010 11:07 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een console applicatie gaat maken, moet je waarschijnlijk werken met de standaard webservices van SharePoint.

Wat je ook kan doen is een kleine webpart schrijven en deze dan implementeren en dan via een knop alle gegevens laten kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:56:
Als je een console applicatie gaat maken, moet je waarschijnlijk werken met de standaard webservices van SharePoint.
Je kunt de SharePoint dll toevoegen als reference aan je project en gewoon het SharePoint Object Model gebruiken, dit is goed gedocumenteerd en niet heel spannend.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asfaloth_arwen schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:12:
[...]

Je kunt de SharePoint dll toevoegen als reference aan je project en gewoon het SharePoint Object Model gebruiken, dit is goed gedocumenteerd en niet heel spannend.
Ja dat is waar, maar dan kan je de console application niet draaien op eender welke pc. Daarmee dat ik het over de webservices had.
Maar dat is gewoon een beslissing die je moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:15:
[...]

Ja dat is waar, maar dan kan je de console application niet draaien op eender welke pc. Daarmee dat ik het over de webservices had.
Maar dat is gewoon een beslissing die je moet maken.
Ergens in de nacht op een WFE server is heel vaak gewoon mogelijk. Qua development is het sneller/eenvoudiger om een database remote te benaderen dan SharePoint via webservices te benaderen imo.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:06
Je kunt natuurlijk gebruik maken van een BDC, die zijn hiervoor gemaakt, tenzij ik het probleem verkeerd interpreteer.
Het maken van BDC's is in Sharepoint 2007 wel een behoorlijke klus, maar zeker te doen. Nu in Sharepoint 2010 is het een stuk eenvoudiger geworden om er gebruik van te maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1