Toon posts:

[Exchange 2003/2007] '=SMTP' voor Sent Items met Exmerge*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier 2 domeinen met een mail server welke ik via Exmerge wil overbrengen.
De server waar ik op exporteer is een Exchange 2003 server, de export doe ik via Exmerge en maak PST bestanden aan, dit gaat allemaal goed zonder errors.
Ik heb hier een apparte security groep "Exmerge" voor aangemaakt en een nieuwe gebruiker aangemaakt "exmerge_usr" een deze lid gemaakt van de security groep.
Ik heb de rechten gegeven zoals Mirrosoft aangeeft How to configure an account to use the ExMerge utility in Exchange 2000 Server and in Exchange Server 2003
Hierdoor ben ik dus instaat om te kunnen exporteren.

De server waar ik het wil importeren is een Exchange 2007 server. De import doe ik via de Shell vanaf mijn client (32 bit machine benodigd hiervoor). Ik ben dan zelf ingelogt met mijn account (ik ben domain admin)
De import gaat allemaal goed, als ik vervolgens inlog op de webmail van deze 2007 server dan zie ik bij de send items dat bij alle externe adressen er dit voor staat: =SMTP:
met acher de dubbele punt het mail adres.

Ik heb even zitten googlen en heb dit gevonden:

Here you go (from our RFC for the work when we had the same issue):
On the All Global Address Lists Container in ESM give the Exmerge Account
Read & Open Address List permissions on This Object & SubContainers.
Hope that helps,

Dit heb ik toegepast op die Exchange 2003 server maar helaas zonder resultaat.

Weet iemand waar het mis gaat?
Ik vermoed dat er bepaalde rechten op de Exchange 2007 server missen?
Hoop dat iemand me kan helpen aangezien ik nog aardig wat boxen te doen heb voor het einde van de week.

Edit:

Als ik de PST file oppak en in een Outlook 2007 client open dan zie ik niet dat =smtp er voor staan. Zal het probleem op de Exchange 2007 machine zitten dan? :S

Edit:
Als ik me outlook instel om de mail binnen te halen van de Exchange 2007 server dan zie ik wel weer die =smtp: terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn het niet interne adressen waar je dit probleem mee hebt? Of waren dit misschien contacts in de vorige Active Directory? Zoja, google dan maar eens op ExchangeLegacyDN :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan en verander 'Send Items' in "Sent items" (zo heet dat namelijk), dus misschien als je daar ook op gegoogled had dat de juiste term kan helpen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 07:30:
Ik pas je topic titel even aan en verander 'Send Items' in "Sent items" (zo heet dat namelijk), dus misschien als je daar ook op gegoogled had dat de juiste term kan helpen? :)
Thx ja zaten nog meer spelfouten in zag ik zoals Exmerts ofzo.
Inmiddels heb ik het probleem gevonden.

Btw het was alleen bij externe rechten. Dit had te maken met het missen van diverse permissies die ik op de exchange 2007 bak niet had doorgevoerd.

zoeken op "=smtp" is in zo'n geval al voldoende maar bedankt voor je wijze google les :P ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 14:43 ]