Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit op mijn kamer momenteel met een 16" laptop (DV6 1230ed, resolutie 1366 x 768) en heb ook een PS3 die ik heb aangesloten op mijn 'oude' TV. Nu wil ik naar een nieuwe opstelling waarbij ik meer uit de beide systemen kan halen. Het doel is eigenlijk om de game ervaring met de PS3 te verbeteren en op en leukere manier films/concert-dvd's te kijken.

Stap 1
Het kopen van een groter beeldscherm, met Full HD resolutie:
LG W2453V-PF

Stap 2
Zorgen voor beter geluid:
Logitech X-530

Stap 3 (En vanaf hier krijg ik een paar vragen..)
Het aansluiten van de Laptop op beeld en geluid:
De laptop heeft een hdmi-uitgang en zou dus middels een hdmi-kabel op het beeldscherm moeten kunnen worden aangesloten. Echter kan mijn videokaart de resolutie van 1920x1080 wel draaien en krijg ik niet ontzetten veel problemen bij het spelen van games? De aansluiting met geluid gaat neem ik aan via de mini-jack (3.5mm) op de speakerset, maar kan de audiokaart van de laptop dat 5.1 geluid weergeven?

Stap 4
Het aansluiten van de PS3 op beeld en geluid:
De PS3 is een 40GB versie die zo fijntjes géén PS2 spellen kan afspelen, maar heeft wel een hdmi-uitgang dus zou ik deze middels een hdmi-kabel kunnen aansluiten op het beeldscherm. De PS3 zou geen moeite moeten hebben om dan de HD spellen ook in HD te kunnen spelen. Echter qua aansluiting op de speakers vind ik het wat lastiger worden, ik denk het op te kunnen lossen door een verloopstukje van tulpstekker naar mini-jack ingang te kopen zoals deze. Maar gaat dit werken? Kan het geluid(tulpstekker) van de PS3 via een ander kanaal komen dan beeld(hdmi)? Wat ik bovendien nergens kan vinden is of er op de monitor een audio-uitgang zit zodat ik de speakers in de monitor kan pluggen.

Ik ben er dus bijna vwb de opstelling maar hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het oplossen van de laatste problemen en het kiezen van de juiste hardware. Comments over de door mij gekozen hardware zijn ook van harte welkom.

Bedankt!

-Raul8711-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:07:
Echter kan mijn videokaart de resolutie van 1920x1080 wel draaien en krijg ik niet ontzetten veel problemen bij het spelen van games?
Grote kans van niet. Wat voor spellen moeten we aan denken ? De nieuwere games lijkt mij in ieder geval niet.
De aansluiting met geluid gaat neem ik aan via de mini-jack (3.5mm) op de speakerset, maar kan de audiokaart van de laptop dat 5.1 geluid weergeven?
Nee. Je krijgt stereo over je mini-jack.
Echter qua aansluiting op de speakers vind ik het wat lastiger worden, ik denk het op te kunnen lossen door een verloopstukje van tulpstekker naar mini-jack ingang te kopen zoals deze. Maar gaat dit werken?
Ahum. Waar wil je die tulpstekker in doen ? Nee dus.
Kan het geluid(tulpstekker) van de PS3 via een ander kanaal komen dan beeld(hdmi)?
Digital Out, Optical. Daar doen je speakers echter niet aan.
Wat ik bovendien nergens kan vinden is of er op de monitor een audio-uitgang zit zodat ik de speakers in de monitor kan pluggen.
Ik ook niet, ook niet op de website van de fabrikant. Dat is dus een no-go.

Het word dus lastig. Misschien moet je een ander scherm kopen (met TV-tuner?) en wat meer geluidsaansluitingen. Misschien moet je gewoon een andere speakerset gaan kopen, Z-5500 ? Die kan wel digitale signalen aan. Misschien moet je alleen een de Creative DDTS-100 kopen, een zeldzaam apparaat dat digitale geluidssignalen omzet in analoge.

Een directe oplossing heb ik niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanCM schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:19:

[...]

Ahum. Waar wil je die tulpstekker in doen ? Nee dus.
Het geluid van de PS3 kan wel over de tulpstekkers terwijl het beeld over de HDMI loopt. Je moet gewoon naast de HDMI kabel ook de andere fiche ( die je gebruikt om de het beeld naar scart te doen lopen ) ook aansluiten. En dan kun je van de twee tulpstekkers het geluid afnemen ( indien nodig, met een verloopstuk )

edit: Het is natuurlijk dan wel stereo en geen 5.1, maar het kan...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je feeback.

De games die ik op mijn laptop wil spelen zijn bijvoorbeeld COD MW2, AVA, TDU, SIMS3 en verder het afspelen van bluray films. Maar kan de video-kaart wel (los van games) alles weergeven in 1920x1080. De speakers; als 5.1 niet kan vanwege de mini-jack moet ik misschien het 2.1 setje van logitech kopen, het zij zo..

Voor de PS3, qua beeld moet het dus kunnen op de monitor. De monitor heeft echter geen audio-uit dus daar moet een andere oplossing voor worden bedacht. Ik zag echter dat ik het verkeerde verloopstukje liet zien, ik zat te denken aan een veloopstukje als dit waarbij de speakers het geluid van de PS3 via de tulpstekker oppakken. Ik snap je opmerking: "Digital Out, Optical. Daar doen je speakers echter niet aan." niet helemaal. Bedoel je hiermee dat het signaal van de tulpstekker anders in dan wat de speakers via mini-jack kunnen oppakken en dus niet zal werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het feit is dat de speakers die je zou kopen geen Optical Input hebben. De Playstation heeft wel een Optical Output.

Als je een 5.1 set wil, dan zou ik zoeken naar een set die een digital input heeft. Deze kan je wel Optical aansluiten op PS3 en heb je ook 5.1.

Dan moet je wel nog kijken hoe je jouw laptop zal aansluiten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 00:09

M2M

medicijnman

wat zijn de specs van je laptop dan eigenlijk?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik weet niet hoe het zit met aansluitingen op de PS3 Fat, maar mijn opstelling is zo;

PC aan 2 schermen over DVI
PS3 (slim versie, 250gB) op HDMI video en geluid heb ik geselecteerd over die multiAV uitgang. Hier komt een verloopstukje van 2xtulip naar mini-jack en die jack gaat in de line-in van mijn pc. Zo kan ik via mijn pc aangeven of het geluid over mijn speakers moet (geluidskaart A) of over mijn headset (heeft eigen usb geluidskaart0. Dit is natuurlijk wel stereo. als je echt dolby wilt uit je PS3 zul je naar optisch digitaal moeten en dan zou ik een z-5500 kopen, al hangt er wel een behoorlijk prijsje aan. Je kunt je z-5500 wel tegelijktertijd aan je laptop/pc hangen en je PS3.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de voorkeur voor een 5.1 set, maar het is geen must en als ik alleen stereo kan afspelen heeft het ook totaal geen nut. Jammer dat de tulpstekker niet met de speakers kan worden verbonden, dat is dus het verschil digital-optical wat niet te overbruggen is met een verloopstukje.

Maar ik zit even een andere wilde gok te doen, zou het mogelijk zijn om het geluid van de PS3 digital op te vangen middels dit apperaatje, ik ken het niet, heb alleen gezocht op usb to mini-jack omdat de usb de enige andere uitgang op de PS3 is.

Welke speakersets zouden overigens wel het optical signaal van de PS3 tulpstekker kunnen opvangen of moet ik dan bv. een versterker ertussen hebben??

De specs van mijn laptop zijn overigens in de openingspost te vinden, maar het is een HP Pavilion DV6 1230ed, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@w4rguy:

Net te vroeg mijn reply de deur uit gedaan, zie nu jou post. Je hebt dus een opstelling waarbij je het geluid van de PS3 je PC in laat komen en het dan doorstuurt naar je speakers. Kan dit ook gewoon voor een mijn laptop werken en heb je hier dan nog speciale software voor nodig of voorziet Windows hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

In sommige software van geluidskaarten kan je hem middels de Stereo mix opnieuw uitzenden over je speakers. Je kunt ook VLC op een source laten luisteren en dan het geluid afsprelen. In windows 7 zit een ingebouwde functie waarbij je een 'Record' apparaat kunt terug luisteren. dit kun je dan koppelen aan welke "output" je maar wilt. Dit is natuutlijk allemaal stero omdat je over een mini-jack je laptop in gaat. je zou de microfoon input van je laptop hiervoor kunnen gebruiken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Voor je geluid is misschien een rp-u200 van Yamaha een oplossing. Bij mij hangen mijn pc (stereo), xbox 360(optisch) en ps3 (optisch) daaraan met geluid. Video gaat allemaal naar een HP 2475W (dell WFP ook goed te gebruiken hiervoor). Deze heeft de volgende video ingangen bezet hdmi, dvi, composiet. Daar kan nog bij 1 maal dvi in en gele video tulp in bij. Wellicht biedt een dergelijk setup ook voor jou een oplossing.

Als speakers kan je gebruikmaken van een stereo set of een 5.1 set direct aangesloten op de rp-u200. Ik maak nu gebruik van 2 50W speakers van een oude stereo set en plug soms mijn hoofdtelefoon voorin de yamaha in.

Je kan voor het tv-signaal dan nog gebruikmaken van een externe decoder en het geluid met tulp aan de yamaha hangen, de video kan dan middels hdmi naar dvi of met gele tulp aan de hp/dell .

De yamaha kan je ook nog gebruiken als usb geluidskaart, scheelt weer wat kabeltjes van je geluidskaart van de pc naar de yamaha. Helaas wordt de Yamaha niet meer nieuw geleverd, als ik me niet vergis. Je zal dus op zoek moeten naar een alternatief of een 2e handsje.

Als je even zoekt op een zekere 2e hands verkoopsite (*kuch*plaats) is er denk ik nog wel 1 te vinden, voor een prikkie als je het mij vraagt ;) . Het is niet die van mij hoor.

[ Voor 37% gewijzigd door Gizzy op 10-05-2010 16:12 . Reden: leesbaar maken ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je de bestelling al gedaan hebt, maar volgens mij heeft de genoemde monitor, de LG W2453V-PF WÉL gewoon een 3.5mm audio-uitgang.

http://www.lg.com/us/comp...lcd-monitor-W2453V-PF.jsp
Tab Specifications -> Audio/Video Inputs & Outputs
Headphone Out (3.5mm) 1

Googlen op "W2453V-PF 3.5" laat ook zien dat het er gewoon op zou moeten zitten.

Als je de opstelling al hebt, of iemand anders hier deze monitor + een hdmi apparaat (Console oid) én een dvi apparaat tegelijk aangesloten heeft, zou ik graag willen weten hoe lang het duurt om te schakelen tussen hdmi en dvi :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Volgens mij is de TS gevlogen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Pagina: 1