[PS3] 24p support blu-ray en de combinatie met spellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Beste medetweakers,

Ik heb een vraag met betrekking tot de PS3, blu-ray films, spellen in combinatie met 24p weergave.

Ik ben al een tijdje aan het bekijken wat ik ga doen met betrekking tot een blu-ray speler. Ik heb op dit moment een HTPC met Windows 7 aan de TV hangen met HD-DVD en blu-ray support. Ik heb windows op 24Hz (24p) gezet om optimaal gebruik te maken van HD materiaal. Echter, niet-HD materiaal, zoals DVD's en SD filmpjes lopen dan niet soepel. Dat lijkt me logisch, aangezien deze filmpjes 25 of 30fps zijn. En deze filmpjes weergeven op 24Hz is niet ideaal.

Daarnaast heb ik een losse HD-DVD speler. Deze heeft eigenlijk hetzelfde probleem: als ik deze op 1080/24p output zet, dan spelen de HD-DVD's soepel af, maar DVD hakkelen verschikkelijk. ik loop dus tegen beperkingen aan dat een apparaat of ALLES op 24p weergeeft, of ALLES niet.

Ik overweeg nu een Panasonic blu-ray speler, of iets meer geld uit te geven aan een PS3. Ik wil blu-ray persé afspelen op 24p. Zover ik weet ondersteund de PS3 dit. Echter, mijn vraag is: worden spellen die ik eventueel ga spelen dan ook op 24p weergegeven? Spellen wil je juist in een zo hoog mogelijk aantal Hz weergeven en absoluut niet op 24Hz. Kan je dus blu-ray WEL op 24p en spellen NIET op 24p afspelen zonder elke keer allerlei instellingen te moeten wijzigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 10-05-2010 13:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Hij switched bij het laden naar 24Hz, dus tijdens het gamen krijg je optimale FPS.

Op je HTPC kan je het misschien doen door meerdere weergave profielen in te stellen, het switchen daar tussen is miss 10 seconde werk.

[ Voor 71% gewijzigd door Flappiewappie op 10-05-2010 13:59 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Flappiewappie schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:59:
Hij switched bij het laden naar 24Hz, dus tijdens het gamen krijg je optimale FPS.

Op je HTPC kan je het misschien doen door meerdere weergave profielen in te stellen, het switchen daar tussen is miss 10 seconde werk.
Dank voor de sneller reactie. Dat is goed nieuws! Meteen nog een vraag er overheen dan: wat doet hij als je een DVD erin stopt?

Ik heb inderdaad ook nagedacht over meerdere weergave profielen, maar het probleem is dat ik normaal gesproken alleen een afstandsbediening heb met Windows Media Center, dus ik heb geen toetsenbord en muis bij de hand. En als ik die regelmatig nodig heb dan is het hele idee van Media Center en een afstandsbediening een beetje weg zeg maar :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:17:
[...]

Dank voor de sneller reactie. Dat is goed nieuws! Meteen nog een vraag er overheen dan: wat doet hij als je een DVD erin stopt?
Wellicht ligt het er aan of je upscaling aan hebt staan, maar bij mij output ie volgens mij gewoon 1080p60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
Bij mij speelt ie DVD's af op 50 Hz en schakelt hij niet terug naar 24 Hz. Dat doet ie bij mij alleen bij HD-materiaal, zoals Blu-rays.