Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:41
Hallo mede tweakers.

Gisteren ben ik met mijn pa bezig geweest met mijn pc wat op te frissen, hij maakte namelijk nogal wat lawaai (zat veel stof in het koelblok)

Na dit gedaan te hebben en alles weer in elkaar te hebben gezet, deed de pc het niet meer.

Na veel onderzoeken zijn we er achter gekomen dat er een pootje van de socket was afgebroken, dus is er een nieuw moederbord nodig. Dit was ik toch al van plan aangezien het mobo af en toe ook al raar deed.

Ik dus proberen uit te zoeken welk mobo het is, zodat ik een nieuwe kon bestellen. Alleen nergens is te vinden welk mobo dit is. (niet met everest etc). Dus ik denk ik bel acer even, die kunnen mij dit vast zeggen.

Acer antwoord: Helaas kunnen wij jou geen nieuw moederbord toesturen, wel kunnen wij de huidige voor jou vervangen, dit valt helaas wel voor jou eigen rekening. (dat snap ik want ik heb hem zelf gesloopt) Maar dit ging incl transport en montage etc. ongeveer 150 euro kosten, dus doe ik het liever zelf.

Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar een vervangend mobo. en ben op deze uitgekomen:
Mainboard Foxconn G41MXE DDR3 775

Alleen deze ondersteund qua geheugen: Memory Standard DDR3 1333/1066/800
op mijn geheugen staat (2x) 2gb 2Rx8 PC2 6400U 666 12. Waaruit ik aanneem dat die 666 voor het aantal mhz staat.

Mijn vraag is dus: kan ik dit geheugen gebruiken op dit mobo?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Beetje zelf zoekwerk verrichten en dan zie je dat je DDR2 geheugen hebt en uiteraard is dat niet compatibel met DDR3 slots.

Kijk gewoon zelf even in pricewatch op een socket 775 bordje met DDR2 sloten.(Mits je moederbord wel 775 is!)

[ Voor 7% gewijzigd door Bejit op 10-05-2010 13:46 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nee, je nieuwe moederbord vereist DDR3 geheugen, je hebt nu DDR2 geheugen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:41
Update:

Inderdaad, stom van me dat ik dat niet zag, heb het verkeerde stukje gekopieerd.

Maar nu:

Ik heb mijn nieuwe mobo, alles aangesloten (uiteraard goed aangesloten) Alles dubbelchecked, en hij doet nog niets. (zwart beeld, komt niet van standby af)

Alle drives starten op, alle lampjes branden etc etc.

Nu heb ik online gelezen dat het soms de processor kan zijn, processor dus losgehaald, naar mycom gegaan, en deze hebben hem even voor mij getest, resultaat: processor OK.

Nu dacht ik dan is het misschien de voeding, dus ben ik de voeding gaan doormeten met de pc aan.
(mobo op een stel doeken gelegd)

In het boekje van asus staan 3 connectors beschreven, waarvan 2 x een 4 pins (2x 12 V) 1 bij de processor in de buurt, en 1 naast de hoofdvoeding. Bij dit verhaal zegt asus al: Als de 2x12V bij het 20 pins blok niet is aangesloten, boot hij niet.

De connector bij de processor zegt gewoon 12 V, maar die naast het 20 pins voedinsblok zegt 8.58V en
5.12V (waar 12 V overheen hoort te staan volgens het boekje), kan dit een kapotte voeding wezen?'
(dit kan ik niet testen want heb geen andere voeding)

De volgende oplossingen heb ik al geprobeerd:
Geheugenreepjes wisselen
Bios resetten DMV batterijtje verwijderen
Alle onnodige hardware loskoppelen en weer proberen te booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Wat voor een moederbord heb je van Asus? Want in de meeste gevallen is de 4pin 12V cpu connector noodzakelijk en de 24 ipv 20pin ATX stekker optioneel. Als deze echt noodzakelijk is zou je een verloopje kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Lees ik dat nu goed?
Alles start op maar alleen je monitor gaat niet van stand-by af?

Heb je gekeken of je videokaart goed zit en je monitorkabel goed is aangesloten?
Zijn de videoinstellingen in je bios goed?
Pagina: 1