Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een setje powerline adapters van sweex (LC086). Het zou eigenlijk P&P moeten zijn. Ik steek die dingen echter in het stopcontact en het werkt niet. Het power en ethernet lampje branden en de data knippert (af en toe). Op dit forum heb ik nog geen oplossing gevonden (alleen mensen die al security instellingen hebben veranderd, ik heb niks geinstalleerd).

Opzet is Modem---Router---Powerline A---Powerline B----Laptop (later word dit een gewone pc.)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Naar mijn weten moest er hier ook een meegeleverde driver van het CD'tje worden geïnstalleerd voor deze het deed. Beloftes van plug 'n play zijn natuurlijk leuk, maar worden niet altijd aan voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:03
Wat zit er tusen de 2 powerline adapters? Zitten ze op de zelfde groep? Andere groep of zelfs andere fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe omschrijft de handleiding dit dan? :?

Nieuwsgierig als ik ben, even op de site gekeken: Nederlandse handleiding

Zo te lezen moet het zonder extra software werken. De software is voor 'extra functionaliteit en beveiliging'. Wel wijzen ze op de LED-status. Controleer die dus even met de handleiding. Wellicht dat dat meer inzicht geeft.

[ Voor 83% gewijzigd door Room42 op 10-05-2010 13:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD'tje hebben we ook niet geïnstalleerd, maar spul werkte bij een vriend van me out of the box, dus het zou wel degelijk moeten werken. Of dat LC086 was weet ik niet, maar wel Sweex.
Juiste (goede) kabels gebruikt, niet zelf geknepen, of wel zelf geknepen maar goed getest?

Laptop rechtstreeks met kabel aan router, werkt dat wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

darkmage schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:45:
Wat zit er tusen de 2 powerline adapters? Zitten ze op de zelfde groep? Andere groep of zelfs andere fase?
Andere fase lijkt mij onwaarschijnlijk. Veel huishoudens hebben hun huis op één fase aangesloten. Huishoudens die dat niet hebben hebben het alleen in de keuken of garage vanwege een kookplaat of werktuigen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Valt best mee hoor. pakweg elk huis jonger dan 15 jaar heeft een meerfasen aansluiting. De hoeveelheid stroom die we sinds die tijd gebruiken is enorm (wasmachne, droger, vaatwasser, oven, en evt kookplaat).

Als de boel netjes is ingericht, zitten de verschillende verdiepingen juist verdeeld over de fasen, als er dan een uitklapt, is niet meteen het hele huis donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

darkmage schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:55:
Als de boel netjes is ingericht, zitten de verschillende verdiepingen juist verdeeld over de fasen, als er dan een uitklapt, is niet meteen het hele huis donker.
Dat zijn groepen, geen fasen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Die hebben ook een zekering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Is dat relevant? Groepen zijn wel iets behoorlijk anders dan fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Ja. Tussen (groepen op) verschillende fasen, werkt je powerline namelijk niet (er zijn wel koppelstukken te krijgen voor tussen de verschillende fasen). En omdat in een recent huis de verschillende groepen zijn verdeeld over meerdere fasen... tadaa :)

Op de verschillende groepen op 1 fase wil het powerline systeem het meestal nog wel doen, maar daar gooit de lengte van de kabels in de muren nog wel eens roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken. Tot nu toe nog geen oplossing helaas. :(

De laptop werkt perfect op de router en het huis heeft 3 groepen. Welke dat ik op zit weet ik niet. Maar ik heb ze in dezelfde kamer en zelfs in dezelfde tafeldoos geprobeerd en daar deden ze ook niks. Kan het zijn dat het huis te oud is??? Weet niet of dit een issue zou moeten zijn maar het huis is van ergens in de jaren 50. Maar een electra net is toch een electra net???

Oja en ik heb gewoon de kabels die uit de doos kwamen. Allemaal getest rechtstreeks tussen router en laptop en werken perfect....zat ik namelijk ook aan te dnken.
Net nog even gepinged maar hij komt niet door bij de router. Dus het zit tussen de router en de laptop verkeerd.....en daar zitten dus die twee dingen.

Ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:11:
. Maar ik heb ze in dezelfde kamer en zelfs in dezelfde tafeldoos geprobeerd en daar deden ze ook niks. Kan het zijn dat het huis te oud is??? Weet niet of dit een issue zou moeten zijn maar het huis is van ergens in de jaren 50. Maar een electra net is toch een electra net???
Test ze eens bij iemand anders thuis. In een stekkerdoos zouden ze het iig moeten doen zou je zeggen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ook de software geprobeerd maar hij herkent zelfs geen adapter......mijn broek zakte af. Het zit dus waarschijnlijk niet in het huis denk ik.........ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Breng ze terug naar de winkel. Lijkt er op dat ze niet goed zijn.

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1