Goed Legaal Films dowloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:23
Ik ben op zoek naar een programma waar je films kan aankopen en bekijken. Je aangekochte films zouden beschikbaar moeten zijn voor download ook wanneer je ze al eens afgehaald hebt.

Ik dacht aan een soort Steam maar voor Films.

Kent iemand een programma hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er is een redelijk nieuwe dienst waar ze reclame voor maken op TV. Kan even nietop de naam komen alleen :') :X

got it: http://www.veamer.nl/CheckSystem.aspx

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 10-05-2010 11:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat is de reden dat je dit wil? Het is heel normaal natuurlijk te betalen voor wat je gebruikt maar, gezien je leeftijd en de huidige standaard, ben je meer uitzondering dan regel.

Het feit dat je de vraag al stelt is volgens mij een bevestiging van het feit dat er eigenlijk niet eens fatsoenlijke diensten zijn waar je je films kan downloden in goede kwaliteit en er netjes voor kan betalen. Mocht je een Mac gebruiken dan zou je het via itunes kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrel
Het probleem is dat Veamer dat je het binnen de 48 uur moet downloaden. Ik wil dat mijn aangekochte film collectie kan geherdownload worden wanneer bv mijn pc crasht of iets in die trend.

ook Videoland on demand heeft dit probleem.

Het zou eerder moeten zijn dat jou aangekochte films op hun server staan en wanneer je ze wil bekijken stream je ze naar je pc thuis of kan je ze maximaal op 5 apparaten downloaden. maar kan je ook machtigingen van apparaten intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
ITunes lijkt mij niet echt een geschikte oplossing voor films. Aangezien je die alleen maar in de VS kunt kopen.

Verder heb je idd Veamer, RTL film, Video on Demand bij Ziggo en misschien ook wel UPC en idd Videoland biedt een service aan.
Morrel schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:01:
Het probleem is dat Veamer dat je het binnen de 48 uur moet downloaden. Ik wil dat mijn aangekochte film collectie kan geherdownload worden wanneer bv mijn pc crasht of iets in die trend.

ook Videoland on demand heeft dit probleem.

Het zou eerder moeten zijn dat jou aangekochte films op hun server staan en wanneer je ze wil bekijken stream je ze naar je pc thuis of kan je ze maximaal op 5 apparaten downloaden. maar kan je ook machtigingen van apparaten intrekken.
Dit is ook een beetje het probleem in Nederland. Je 'huurt' vaak films in plaats van dat je ze echt koopt. Want er zitten altijd een heleboel restrictie's op waardoor de film niet echt van jou is.

[ Voor 61% gewijzigd door The_Ghost16 op 10-05-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

hmmm...zijn nou niet echt prijzen dat ik zeg van laat ik een video of serie kijken om over de kwaliteit maar te zwijgen.
Beetje redelijke mkv 1080p met surround sound is 8GB(uurtje downloaden), lijkt me beter dan nog geen 2mbit/s stereo waar je €5,- voor betaald om het een dag te mogen kijken.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een dergelijke dienst zoek ik ook, met daarbij de volgende eisen:
  • betaalbaar (ca 2 euro voor 'verhuur' en max 7,50 voor 'koop' in geval van film. Serie moet aanzienlijk goedkoper zijn, als in (bij koop) ca 10 tot 15 euro per seizoen)
  • 1080p
    [
  • Dolby TrueHD
  • Moet worden aangeboden op een server vanwaar ik het met 100 MB/s af kan halen
  • Géén online verificatie voor/bij/tijdens afspelen
  • Géén beperking in keuze van opslagmedium
  • Géén beperking bij kopieren naar bijvoorbeeld een externe HD en/of Bluray disk
  • Géén irritantie voorfilms/reclames/bedreigingen (of, indien die erop moeten zitten, dan wil ik ze skippable)
  • Wereldwijde releasedatum, gelijk met Bluray/dvd/verhuur release.
Zodra bovenstaand model bestaat, dan ga ik over!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrel
Voor mij is het al genoeg:
  • Redelijke prijs
  • 1080p
  • Snelle downloads (100Mbps) of makkelijke streaming
  • Ondertiteling mogelijkheid
  • Film blijft je eigendom na eerste download.
  • Mogelijkheid om het op enkele apparaten te plaatsen.
Wat ik niet begrijp is dat er nog geen enkel bedrijf met dit soort dienst is gestart. Zou de film industrie hier moeilijk over doen? Is toch het zelfde als je DVD koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Morrel schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:25:
Wat ik niet begrijp is dat er nog geen enkel bedrijf met dit soort dienst is gestart. Zou de film industrie hier moeilijk over doen? Is toch het zelfde als je DVD koopt?
Omdat de 'redelijke' prijs niet gepaard kan gaan met DRM-vrije of andere vorm van copyright protection?
(zoals hierboven, 7.5 euro voor een 1080p TrueHD, dat zal nooit gebeuren).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele mogelijkheden die ik kan bedenken waarom er nog geen diensten zijn:
- Misschien omdat downloaden in Nederland nog als legaal wordt bestempeld?
- De bedrijven hier geen brood inzien (de filmbedrijven)
- Er denk ik afspraken zijn: de winkels, verhuurbedrijven verliezen hierbij nog meer omzet en klandizie.
- beveiligings opties maken deze opzet te duur.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 13:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06
Ik denk dat het idd ook niet voor zo een prijs zal gaan komen. Niet op korte termijn in ieder geval.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Op dit moment is je beste optie:
Film aanschaffen via internetwinkel, laten verzenden naar je huisadres. Vervolgens de film 'illegaal' downloaden en film kijken.
  • Geen gedoe met DRM.
  • Kijken in het formaat wat jij wilt hebben (van Xvid tot Blu-ray ISO)
  • Branden kopiëren of streamen en kijken op het apparaat van jouw keuze.
  • Moreel gezien zit je goed, je steunt de maker.
  • Legaal gezien zit je ook min of meer goed, want je hebt de dvd/Blu-ray gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Films downloaden is sowieso legaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:48
PolluxDKB schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:52:
heb je hiervan referentie materiaal, iets in de jurisprudentie oid. Waar baseer je dit op?

[ Voor 5% gewijzigd door n0m0r3 op 10-05-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37

beany

Meeheheheheh

Software downloaden waarvoor geen licentie is aangeschaft is illegaal ja. Films en muziek downloaden niet. Uploaden echter weer wel.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Binsearch en dan 'just4fun subbed' invoeren, krijg je van alle films een 720p of 1080p versie.
Wel op nieuwsgroepen, ik zweer erbij ... ideaaaaaal.

[ Voor 10% gewijzigd door NeoMe op 10-05-2010 14:09 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0m0r3675 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:59:
[...]

heb je hiervan referentie materiaal, iets in de jurisprudentie oid. Waar baseer je dit op?
wetboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
n0m0r3675 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:59:
[...]

Illegaal aanbod van muziek, films (ook TV-series) en e-books mag voor eigen gebruik gedownload worden als je daar geen direct of indirect commercieel oogmerk mee hebt.
bron: http://www.anti-piracy.nl/nieuws/artikel.asp?artikelid=38

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Is denk de traditionele verhuur en natuurlijk de film maatschappijen zelf die denk dwars liggen.

De verhuurders zijn bang voor hun baantje/inkomsten, net als de kolenscheppers vroeger op de stoom toen de elektrische trein kwam. Voor deze mensen toch echt jammer maar helaas, je bent achterhaald door de techniek.

De film maatschappijen zijn gewoon te hebberig.
Als ze de zelfde service leveren als newsgroups tegen een redelijke prijs, zeg 2 a 2.5x een 20 mbit onbeperkt abo, heb ik best interesse. Maar ze staren zich te veel blind op wat hun er voor willen hebben, waarom die €5,- per film, als je hele assortiment ontsluit €20,- p/maand aan meer mensen kan verkopen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er wel voor zijn dat films rechtstreeks door de maatschappijen verkocht zouden worden. Gewoon rechtstreeks via een stream wereldwijd. Ook tv zenders als HBO zouden dit moeten gaan doen. Dan een systeem zoals de nieuwsgroepen zodat je het een paar maanden lang kan bekijken. Ik zelf zou geen behoefte hebben aan een eigen kopie. Soort van on demand maar dan via internet rechtstreeks. Hoef je geen TV abo. meer en geen films meer te huren bij de videotheek en kan je legaal rechtstreeks je series en films kunnen kopen. Je kan dan abonnementen op series doen of losse afleveringen kijken.
Pagina: 1