Score systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:27
Hallo mede tweakers,

Ik heb enige ervaring met php , meestal met behulp van google kan ik alles vinden echter nu wil ik het goed doen en vraag hulp / tips van jullie .

Ik vind het leuk om dit zelf te maken zodat ik ook wat leer , dus ik hoef geen kant en klare script maar alleen termen en of waar ik op moet letten.

Nou dit is mijn situatie .

Ik dart op dit moment en wil voor de verening een score systeem maken. Hoe het eruit moet zien ?

ik moet per speler in kunnen vullen welke scores hij heeft gegooid dus hoevaak heeft hij : 80 + , 100 + , 120 + , 140 + en hoevaak 180 gegooid . en wat was zijn hoogste finish.

verder zou het fijn zijn dat ik van te voren ergens alle speel data in kan vullen en dat ik op het moment van invullen de juiste wedstrijd datum krijg ( eerst volgende die nog niet geweest is ) .

Verder wil ik de scores kunnen wijzigen .

natuurlijk wil ik de scores ook kunnen sorteren op alles gegooide scores etc.

liefst zoveel mogelijk informatie op 1 pagina ( drop down menu's etc ) .

ik wil gebruik maken van php en sql.

wat zou handig zijn voor mijn db opbouw ?

we hebben 3 teams dus een uniek team id ? en wat als speler invalt in een ander team ?

aub schiet maar los :) graag tips welke methode waarvoor gebruikt kan worden :)

alvast bedankt :)

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Probeer eens een simpel diagram te tekenen waarin je aan geeft hoevaak wat waar voorkomt.

(VB team->speler (team heeft n spelers)) Op die manier wordt je database design al heel veel overzichtelijker voor jezelf. (Liefst gebruik je natuurlijk iets als Object Role Modelling, maar dat is misschien een beetje overkill).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Denk inderdaad eerst goed na over het database model. Dat scheelt later heel veel werk. Als ik kijk naar jouw situatie beschrijving zou ik het database model ongeveer als volgt op gaan zetten:

teams
idteamnaam

spelers
idnaamteam

Let op! De tabel spelers impliceert al dat elke speler maar in 1 team zit, is dit niet het geval dan moet je iets anders bedenken.

wedstrijden
idwedstrijdnaamdatum

scores
idspeleridwedstrijdidscore

Dit is natuurlijk maar een opzetje, dit zul je zelf moeten gaan verbeteren en aanpassen in jouw situatie, baken de mogelijkheden af en kijk of je model aan alle mogelijkheden voldoet. Wil je echt serieus naar je ontwerp gaan kijken, gebruik dan een techniek als normaliseren of een programma zoals CaseTalk

[ Voor 21% gewijzigd door bindsa op 10-05-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:27
ok heb een kleine schets gemaakt echter loop ik al tegen probleem aub tips :

Praktijk schets : 3 teams gemiddeld 5 spelers per team . wedstrijden tegen ongeveer 15 teams ( 30 wedstrijden uit en thuis ) .

uit wedstrijden komen uitslagen . niet zoals voetbal 3 punten voor wins nee je kunt maximaal 9 punten halen per wedstrijd , er is altijd 1 partij die wint bijv 5-4 . voor beide teams gelden dat als wedstrijd punten.

Ik zou zeggen ik maakt een tabel :

- Teams
- Wedstrijden
- Spelers

maar moet ik ook een aparte score tabel ( bijvoorbeeld op info te displayen ? ) ? of kan ik het beste in wedstrijden verwerken ?

of iets compleet anders ?

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Doorloop het hele proces gewoon voor jezelf. Je hebt info over spelers en teams, die wil je in tabellen stoppen, wat doe je? Wat voor tabellen heb je nodig, wat voor velden? Wat is waaraan gekoppeld? Je speelt een wedstrijd en je wilt punten invoeren, wat doe je? Je wilt de gegevens weer ophalen, wat doe je en kan dit nu goed?

Werk dat voor jezelf eerst uit en probeer gewoon verschillende scenario's te bedenken en die toe te passen.