schtasks problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeden morgen,

ik heb de taak gekregen om een bepaald bestand op een bepaald moment uit te laten voeren, iedereen werkt met login scripts dus het bestandje kopieren naar de pc doe ik daar wel in zetten, nou is mijn probleem dus dat ik geen idee heb hoe ik het op een bepaalde tijd kan laten runnen,
ik ben niet de domein beheerder, maar heb wel zo'n beetje alle admin rechten. maar als ik een task aanmaak met de volgende line :
schtasks /create /sc once /st <tijd> /tn "pop-up" /ru "system" /tr "c:\pop-up.pps"
dan doet ie niets, task staat als running maar er gebeurd niets.
nou heb ik dus het gevoel dat die hem alleen onder system runt en dat ik ergens iets moet zetten van currentuser ofzo, maar ik snap er eerlijkgezegd niet zo erg voor van.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Als ik "schtasks /create /?" doe dan zie ik staan
    /U   gebruikersnaam De gebruikerscontext weergeven waarin SchTasks.exe
                       moet worden uitgevoerd.

/P   [wachtwoord]  Het wachtwoord weergeven voor de opgegeven
                       gebruikerscontext.
                       Invoer wordt gevraagd indien deze ontbreekt.

Zou je hiermee kunnen zorgen dat de huidige gebruiker het uitvoert?

[ Voor 9% gewijzigd door DanielG op 10-05-2010 11:04 ]

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb daar een hoop me zitten experimenteren.
als ik niets invoer pakt ie current user, maar dan moet er een password in worden gevoerd en dat is niet de bedoeling,
als ik daar iets invoer krijg ik
ERROR: Invalid syntax. Cannot specify user name without specifying system name.
maar het moet op meer dan 200 pc's en wil het klein houden want het moet in een login script komen zonder dat de eachte netwerk beheerder het snel opmerkt :P tis een soort van verassing's actie binnen het bedrijf over een nieuw communicatie middel waar ze mee bezig zijn,

als het voor morgen niet lukt met een schtasks dan moet ik maar het bestand kopieren en uitvoeren met een delay van 2 uur ofzo, maar dan krijgt niet iedereen het tegelijk en dat zou het wel leuker maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

gebruikersnaam opgeven als domein\gebruikersnaam al geprobeerd?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yup, dan krijg ik dezelfde error
ERROR: Invalid syntax. Cannot specify user name without specifying system name.
en ik zie het niet zitten om ALLE computer namen erin te zetten, dan word het een bat bestand met zo'n 300 command lines >_< niet de bedoelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is het anders mischien makkelijker om een .vbs te maken ?
dat ie na 2 uur "c:\pop-up.pps" uitvoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
of een 2 uur delay in een .bat/.cmd file indien mogelijk
denk dat dat makkelijker zal zijn voor mij want met schtasks kom ik er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je wat toe te voegen hebt aan je post, gebruik dan asjeblieft de edit-knop. ;)

Daarnaast: Waar hoort mijn topic? We praten hier over programmeren en dit valt daar niet onder. :) PRG>>WOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry :P ik ben nieuw @ dit forum :P had geen idee waar het hoorde en dacht dat het iets van programeren was ;P

zal volgende keer in 't goede deel posten,

maarjah het grootste probleem is dus dat een file niet opent als ik de task aanmaak via een andere account....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, omdat die task ook niet interactief is.
En als je een andere account opgeeft zal die ook niet op je desktop lopen maar op een eigen logon sessie (Niet zichtbaar).

Enne:
  SCHTASKS /Create /S system /U user /P password /RU runasuser
           /RP runaspassword /SC HOURLY /TN rtest1 /TR notepad

Kijk eens naar dat Runas user ding?

enne:
schtasks /create /sc once /st <tijd> /tn "pop-up" /ru "system" /tr "c:\pop-up.pps"

Daarmee geef je aan dat er een Powerpoint slideshow in de root van de C:\ zou moeten staan en die laat je door het LOCALSYSTEM account openen.
Wel, die heeft niet echt een desktop. Althans, niet degene die jij voor je ziet.
Nog iets: Als je de eerste keer een Office applicatie opstart mag je zelf nog even een naam e.d opgeven.

Dikke kans dat je powerpoint dus wel opgestart is (taskmanager vertelt je dat) maar dat ie op jouw input staat te wachten - die je niet kunt aanleveren omdat je geen desktop hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 11-05-2010 17:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee het probleem is dat ie alles op de achtergrond opent en niets echt op het huidige bureaublad, zover was ik zelf namelijk ook nog wel gekomen

en lees aub wel het verschil in me posts voortaan, 1 ging over schtasks in cmd, ander over een timer in vbs... totaal andere dingen ... dus slaat nergens op dat je dat andere topic dicht gooit

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als jij voortaan ook leest wat in die sluitpost staat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een promotie compagne binnen het bedrijf, ze willen dus dat er op alle pc's op een bepaalde tijd ( b.v. 13:00 ) een .pps file omhoog komt of een andere vorm van pop-up, nou is het probleem dus dat ik die pop-up wel met een delay kan instellen b.v. 4 uur na inloggen, maar niet gewoon om 1 uur alle pc's
en dat zou wel de bedoeling zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een idee hoe ik iets kan laten runnen als current user in cmd ? want dat is het grootste probleem waar ik mee zit op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
NMe schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:56:
Als je wat toe te voegen hebt aan je post, gebruik dan asjeblieft de edit-knop. ;)
;)

Btw. Waarom ga je op alle pc's een schedule maken, en gebruik je niet psexec? Als het toch overal op dezelfde tijd moet, kan je het schedule+script ook op één plek laten.

[ Voor 14% gewijzigd door _H_G_ op 25-05-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb psexec geprobeerd, maar dan laad ie het alleen onder de admin account en niet onder current user, dus zodra admin in logt krijgt ie het te zien, maar de rest van de users niet >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan geef je de verkeerde parameters mee denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik probeer
psexec @nodes.txt -u <user> -p <pass> -i -c -d "pop-up.pps" > test.log
klopt dit niet dan ? heb dit gebruikt voor het instaleren van mcafee of vele computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Wist niet eens dat dat zo werkte: Dat je direct een databestand kan geven.

psexec -accepteula -id \\doelcomputer "c:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe" -c test.xls
werkt gewoon (sorry, geen powerpoint hier). Ben dan wel domeinadministrator, welke lid is van de lokale administratorgroep op die doelcomputer.

Kan me niet meer herinneren waarom ik die -accepteula er in gezet heb :$ Of het nu nog steeds nodig is.. geen idee. Zo te zien werkt het ook zonder, maar misschien is er eenmalig een registrykey gezet.

edit: deze faq ook al doorgelezen? Zo nee: zelf ook wat moeite doen heh? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _H_G_ op 31-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we krijgen het nu wel voor elkaar, maar op 1 pc werkt het wel, maar op andere pc weer niet.... echt raar

dat -accepteula -id hadden we niet staan en nu met doet ie het wel op mijn pc, maar niet op een andere, ( we hebben het wel vanaf andere pc gedaan om bij mij op te starten

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Heb je de faq nu gelezen? Het heet niet voor niks faq, zodat we het niet hoeven te herhalen :|

[ Voor 69% gewijzigd door _H_G_ op 01-06-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb het gelezen, maar er staat niet in waarom die op 1 pc het wel doet en op de ander niet, terwijl alleen de target en sender anders om zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ik zie toch een hoop zaken genoemd waar het mogelijk aan kan liggen. Ik zou anders niet weten wat je hier wil horen: het magische antwoord?

Kan hier wel delen van de faq noemen zoals de ADMIN$ controle en de lokale Administrator groep, maar het blijft op Tweakers een wisselwerking om tot een oplossing te komen. Met "het werkt niet" houdt het helaas op.

edit: Misschien kan je het maar beter aan iemand anders overlaten, voordat je zaken gaat wijzigen. Anders geef je je netwerkbeheerder een ander soort verrassing ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _H_G_ op 01-06-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ghehe ja het is helaas niet gelukt voor de deadline van de release van het product, dus er is geen haast meer bij, maar het is toch frustrerend dat je weet dat het mogenlijk is maar dat je niet weet hoe het moet:P
Pagina: 1