Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat deze vraag niet eerder gesteld is, maar ik heb een probleem, waar ik op google en hier eigenlijk het antwoord niet op kan vinden.

Ik heb sinds kort een philips pdp 7300 blu-ray speler ( toppertje trouwens:))

Nu heb ik het probleem dat als de blu-ray speler aan staat, dat ik met geen mogelijkheid meer verbinding krijg met mijn draadloze netwerk.
Ook het signaal lijkt weg te vallen.
Ik moet erbij zeggen dat mijn glasvezel modem op de blu-ray speler staat, en daar bovenop de router.

Mijn router is een D-link ( type weet ik even niet) wireless N router, die op 802.11g draait, vanwege andere apparatuur. Ik begrijp alleen niet hoe een blu-ray speler kan storen op mijn router.
Eventueel door trillingen vanuit de speler? Dat is het enige wat ik mij kan bedenken.
naast de router staat een TVIx 6500 A, en daar heb ik nooit problemen mee in combinatie met wifi.

Hebben jullie hier ooit van gehoord, of enig idee waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik zou ervoor opteren om te beginnen met kijken of het uitmaakt of je ze wat verder uit elkaar neerzet (naast elkaar ipv op elkaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heeft je Blu-ray speler een netwerkaansluiting, en zo ja, staat die niet toevallig op het zelfde IP adres ingesteld als een ander apparaat?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Tazzios

..

heb je de blu-ray speler aangesloten op de router?

anders zou je de blu-ray speler is uit het netwerk kunnen halen, kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Als de BD-speler op het modem aangesloten staat, dan kun je het probleem hebben dat die het IP-adres van de provider mee krijgt waardoor de rest geen internet meer heeft.

Sluit de speler aan op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste drie reacties, is nee, nee en nee.
Zelfde ip-adres kan niet, dhcp staat op automatisch, en ik reserveer ipadressen per mac adres.

Hij zit niet op dit moment niet op het netwerk. Wel even gehad, en toen in de router aangegeven welk ip-adres de speler moet krijgen.

En hoe kan ik de bluray speler aansluiten op het modem?
hoe wil ik dan internetten met mijn andere computers die op draad zitten?

Daarnaast kan ik als ik de laptop met de kabel aansluit wel gewoon op internet als de speler aanstaat, dus het probleem is puur wifi gerelateerd. Ze verder uit elkaar zetten heb ik uiteraard al wel even aan gedacht, maar mijn vraag is niet alleen vanuit probleem oplossing, maar voornamelijk vanuit dat ik het apart vind dat dit samen kan storen en ik graag zou willen weten hoe dat kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

misschien genereert de bluray speler straling op dezelfde frequentie, de speler in Aluminiumfolie wikkelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Briljant, koop ik een zwarte speler omdat ie dan mooi bij de rest van de spullen past, ga ik hem in alu folie wikkelen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:57
zo zou je wel een probleem kunnen uitsluiten;) maar zet ze eens wat verder uit elkaar, daar zit imo het probleem gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook, maar behalve idd fequentie ( wat mij heel vreemd voorkomt) al lijkt me dat wel iets wat ze toch wel getest moet hebben of het een frequentie heeft die storing kan veroorzaken.:P
Ik heb weinig zin om hem te verplaatsen alleen, mag ik het kabel oerwoud achter me kast weer in:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Dus hij verstoort je wireless terwijl hij niet op het netwerk zit aangesloten?
Dan geeft hij dus veel straling af, blijkbaar ook nog op het wifi gebied. Als dat echt zo is mag je hem wel terugbrengen, want zo komt een product niet eens door de keuringen heen voordat ze hem mogen leveren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

of je oerwoud in of in folie wikkelen, om wat uit te kunnen sluiten. Welke wordt het? >:)

Indien folie dan met pics :+

[ Voor 36% gewijzigd door Tazzios op 10-05-2010 11:23 ]

Pagina: 1