Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Dit is een daemon die op de achtergrond draaid, en welke je met een CLI, een PHP applicatie, of zelfs remote met een Windows GUI kan bedienen.
wat is het probleem van meerdere processen trouwens ?
[ Voor 27% gewijzigd door eXcyle op 10-05-2010 10:17 ]
Ik ga kijken of Transmission werkt: http://philsturgeon.co.uk...sion-CLI-to-Ubuntu-Server
Het probleem met meerder processen is dat het simpelweg inefficiënt is.
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Voor jou zal een uitgebreidere webgui echter wel beter zijn
Vergeet niet de daemon te stoppen voordat je gaat editten in de config file
[ Voor 29% gewijzigd door lowfi op 10-05-2010 13:20 ]
Toch snap ik nog niet echt wat hier precies het probleem van is. Merk je dat het systeem trager is ofzo?
Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
Transmission kreeg ik niet aan de praat maar TorrentFlux werkt super. Nu zie ik echter dat Zkiwi torrentflux-b4rt gebruikt. Dit is gebaseerd op TorrentFlux en ze zijn niet al te duidelijk wat het verschil is tussen TF en TFB.
Iemand een idee?
config file staat in /var/lib/transmission-daemon/info/settings.json
Ik installeer Transmission met behulp van de volgende stappen: http://www.webupd8.org/20...ission-remote-gui-in.html. Ik laat het eerste gedeelte weg omdat Ubuntu Transmission als in de database heeft.lowfi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:05:
transmission kreeg je niet aan de praat met "sudo apt-get install transmission-daemon"?
config file staat in /var/lib/transmission-daemon/info/settings.json
Alles gaat zonder errors maar op het einde krijg ik geen site. Er is geen firewall actief en het ik test het op een lokaal netwerk.
Ik heb op de website gekeken van RuTorrent maar kan geen duidelijke handleiding vinden. Je installeert eerst rtorrent en dan?himlims_ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:48:
ik draai rutorrent op mijn server; webbased te beheren, werkt perfect.
(lijkt een 1:1 kopie van utorrent)
[afbeelding]
Ze maken het daar ook onnodig gecompliceerdMentox schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:58:
[...]
Ik installeer Transmission met behulp van de volgende stappen: http://www.webupd8.org/20...ission-remote-gui-in.html. Ik laat het eerste gedeelte weg omdat Ubuntu Transmission als in de database heeft.
Alles gaat zonder errors maar op het einde krijg ik geen site. Er is geen firewall actief en het ik test het op een lokaal netwerk.
Maar goed rtorrent werkt. Succes ermee
Het enige programma dat ik aan de praat krijg is TorrentFlux. Dit systeem is leuk en werkt op zich wel maar vindt Deluge of Transmission me toch wat meer aanspreken.
Het probleem is dat ik veel opties heb geprobeerd en de weg kwijt ben. Vanochtend een backup terug gezet zodat me systeem weer schoon is.
Ik ben gebonden een een beperkt aantal beschikbare poorten 80, 7100~7150. Dit maakt het installeren een stuk lastiger.
Als iemand mij kan vertellen hoe ik Deluge of Transmission onder Ubuntu Server 10.04 kan installeren met een beperkt aantal poorten ben ik diegene zeer dankbaar.
je kunt de ru/rtorrent config files aanpassen zodat zij andere poorten hanteren. vervolgens vermeld je voor rutorrent welke scsi (?) poort deze hanteert om verbinding te maken met rtorrent.Mentox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:36:
Het lijkt erop dat het geluk me vandaag niet mag.
Het enige programma dat ik aan de praat krijg is TorrentFlux. Dit systeem is leuk en werkt op zich wel maar vindt Deluge of Transmission me toch wat meer aanspreken.
Het probleem is dat ik veel opties heb geprobeerd en de weg kwijt ben. Vanochtend een backup terug gezet zodat me systeem weer schoon is.
Ik ben gebonden een een beperkt aantal beschikbare poorten 80, 7100~7150. Dit maakt het installeren een stuk lastiger.
Als iemand mij kan vertellen hoe ik Deluge of Transmission onder Ubuntu Server 10.04 kan installeren met een beperkt aantal poorten ben ik diegene zeer dankbaar.
Ik heb ook een paar jaar tf-b4rt op een paar seedboxen, maar het is echt ranzig hoe traag dit pakket wordt na ~200 seeds.zkiwi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:18:
Ik gebruik hier torrentflux-b4rt voor.
Mysql + apache trekt de server dicht op het moment dat je je pagina ververst. de python processen zijn niet echt zo erg, die kunnen makkelijk op de achtergrond draaien (als je van public trackers download dan kan je het beste de seeds stoppen, zijn de processen ook meteen gekilled).
Omdat het al draait, ga ik geen ander pakket erop knallen, maar torrentflux-bart voor seedboxverhuur... als ik het over zou doen: nee.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Anoniem: 103571
De CLI front-end is niet zo eenvoudig te configureren, bijvoorbeeld om een tabje "seeding" torrents te krijgen (die dus ook werkelijk aan het uploaden/downloaden zijn) heb je iets als dit nodig:
1
| schedule = filter_active,10,10,"view_filter = active,\"or={d.get_up_rate=,d.get_down_rate=}\"" |
Maar met rutorrent heb je tagging mogelijkheden en een beter overzicht. Als je veel torrents hebt raad ik wel een Webkit browser aan om rutorrent te gebruiken. Firefox durft er nogal op te hangen.
Wat ik heb gedaan is de Gnome desktop geïnstalleerd en daarop Transmission. De boel geconfigureerd en het werkt als een zonnetje.
Gnome heb ik als volgt geïnstalleerd: sudo aptitude install --without-recommends ubuntu-desktop. Op deze manier heb ik een zo kaal mogelijke desktop omgeving.
1
2
3
| sudo apt-get install transmission-daemon /etc/init.d/tranmission-daemon stop nano /var/lib/tranmission-daemon/info/settings.json |
http://trac.transmissionbt.com/wiki/EditConfigFiles
1
2
3
4
| ctrl+x Y enter /etc/init.d/tranmission-daemon start |
[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 11-05-2010 14:17 ]
Dat ga ik vanavond proberen! Thankslowfi schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:14:
code:
1 2 3 sudo apt-get install transmission-daemon /etc/init.d/transmission-daemon stop nano /var/lib/transmission-daemon/info/settings.json
http://trac.transmissionbt.com/wiki/EditConfigFiles
code:
1 2 3 4 ctrl+x Y enter /etc/init.d/tranmission-daemon start
Ik heb Transmission nu werkend en het zou mooi zijn als ik de settings.json kon gebruiken van me huidige setup. Echter bevat geen enkele settings.json op mijn server de instellingen die ik zoek. Waar worden deze opeslagen?
Er is geen settings.json aanwezig op mijn server

Ik heb de eerste twee stappen uitgevoerd die je hebt gegeven en die werken perfect (nadat ik erachter kwam dat er een typefoutje inzat.

1
2
3
| sudo apt-get install transmission-daemon sudo service transmission-daemon reload sudo nano /var/lib/transmission-daemon/info/settings.json |
Ik heb de volgende config
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| { "alt-speed-down": 500, "alt-speed-enabled": true, "alt-speed-time-begin": 480, "alt-speed-time-day": 127, "alt-speed-time-enabled": true, "alt-speed-time-end": 0, "alt-speed-up": 10, "bind-address-ipv4": "0.0.0.0", "bind-address-ipv6": "::", "blocklist-enabled": false, "dht-enabled": true, "download-dir": "\/var\/www\/downloads\torrents", "download-limit": 1000, "download-limit-enabled": 0, "encryption": 2, "incomplete-dir": "\/var\/www\/downloads\/torrents\/incomplete", "incomplete-dir-enabled": true, "lazy-bitfield-enabled": true, "max-peers-global": 200, "message-level": 2, "open-file-limit": 32, "peer-limit-global": 240, "peer-limit-per-torrent": 60, "peer-port": 20683, "peer-port-random-high": 20500, "peer-port-random-low": 20599, "peer-port-random-on-start": true, "peer-socket-tos": 0, "pex-enabled": true, "port-forwarding-enabled": false, "preallocation": 1, "proxy": "", "proxy-auth-enabled": false, "proxy-auth-password": "", "proxy-auth-username": "", "proxy-enabled": false, "proxy-port": 80, "proxy-type": 0, "ratio-limit": 0.2500, "ratio-limit-enabled": true, "rename-partial-files": true, "rpc-authentication-required": true, "rpc-bind-address": "0.0.0.0", "rpc-enabled": true, "rpc-password": "Beach2Go", "rpc-port": 7130, "rpc-username": "mentox", "rpc-whitelist": "127.0.0.1,*.*.*.*", "rpc-whitelist-enabled": true, "speed-limit-down": 1500, "speed-limit-down-enabled": true, "speed-limit-up": 50, "speed-limit-up-enabled": true, "umask": 2, "upload-slots-per-torrent": 4, "watch-dir": "\/home\/user\/dl\/torrent", "watch-dir-enabled": true } |
Hiermee kan ik vanaf het internet Transmission benaderen via port 7130 en wordt mij om inlog gegevens gevraagd. Wil je zonder in te loggen op de Transmission site komen verander het volgende
1
| "rpc-authentication-required": true, |
naar
1
| "rpc-authentication-required": false, |
Zorg ervoor dat de folders die worden gebruikt door Transmission de juiste rechten hebben
1
| (chmod 770) |
Als je de wijzigingen hebt gemaakt en opgeslagen voer dan het volgende commando uit
1
| sudo service transmission-daemon reload |
Als alles goed is gegaan zou je nu Transmission via de browser kunnen aanroepen door middel van "YourDomainOrIP:7130"
Heel erg bedankt voor jullie hulp