Hoe COMPONENT-out op PC?

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste mede-tweakers,

Ik zit met het volgende issue: ik heb een grote Plasma TV waarop ik middels COMPONENT video kabels mijn apparatuur heb aangesloten. Ik kan hier niet/moeilijk van afwijken omdat de kabels onder de vloer door liggen (lengte ongeveer 8m).

Ik wil nu een HTPC aansluiten op deze TV en zou dat het liefst met COMPONENT video doen, echter vrijwel alle videkaarten leveren COMPOSITE video danwel S-Video. Ik heb tot nu toe geen (passief gekoelde) videokaarten kunnen vinden die dit doen.

Vraag is nu of iemand een oplossing weet voor COMPONENT video aansluiting van een HTPC? Als alternatief zie ik de mogelijkheid om een S-Video -> Composite adapter te gebruiken en dan het signaal via de huidige kabel (3 x tulp voor Y, Pb,Pr) in te zetten voor COMPOSITE, AUDIO L/R. Ik ben echter bang dat (gezien ook de kabel-lengte van 8m en de grote TV (107cm) het beeld er niet florisant zal uitzien.

Ik kwam op het forum ook meldingen tegen van VGA -> COMPONENT adapters. Bestaan deze (voor een niet schandalige prijs)?

FT

• fishtank
Nu zag ik dit verloop: http://www.mcsnet.nl/media/SVGAYUV.jpg

Er staat bij: De adapter zet zelf niets om. De VGA in of uitgang moet al geschikt zijn voor het Component Video Signaal. Zeer geschikt voor projectoren/schermen.

Wat betekent dit nu precies? Kan een PC RGB over VGA aansturen?

Verwijderd

waarom sluit je niet gewoon je HTPC aan via hdmi met een verloopje naar DVI of VGA en dat je hem dan gewoon naast je TV neer zet?

Dat lijkt me de meest logische oplossing en dan heb je ook nog een goede beeldkwaliteit...

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb een NVIDIA 8500GT silent videokaart die component out heeft.
Zoals ASUS EN8500 GT Silent (512MB) of ASUS EN8500GT Silent (256MB).
Dat gaat via een bijgeleverd (HDTV-out) kabeltje dat in de S-video uitgang past. Zo zullen er meer kaarten zijn.

• fishtank
de kaarten zijn alleen nier meer verkrijgbaar :-(